«مرجع خبری پرسپولیس : آقای انصاری‌فرد حالا دارد چوب کارهایش را می‌خورد. من می‌دانستم که او پشت این میز باقی نمی‌ماند».
افشین پیروانی ماه‌هاست تلاش می‌کند با کنترل خودش حرفی بر خلاف فرهنگی که در آن رشد کرده بر زبان نیاورد؛ اما او هم مدتی است به انتقاد از عباس انصاری‌فرد می‌پردازد. مردی که از زمان آمدن به پرسپولیس لحظه آرامی نداشت و خود بر تنش‌های موجود در این باشگاه بزرگ و پرحاشیه افزود. مردی که بر خلاف انتظار همه، خیلی سریع خود را به مثلث قدرت در این باشگاه نزدیک کرد و از آن پس، آرام آرام به سمت مدیریت پیش رفت تا جای داریوش مصطفوی را در ساختمان قرمز ایران بگیرد.

او اما این بار هم مانند دوره دوم حضورش چندان به قول و قرارها اعتمادی نداشت و آنقدر در طرح این فرضیه افراط کرد تا کسی را دوروبر خود ندید. «آقایان فکر می‌کنند می‌توانند پرسپولیس را خوشبخت کنند. این توهمی است که نادرست بودن آن خیلی زود مشخص می‌شود. من در این مدت 5/4 میلیارد هزینه کردم و برای آن 3 میلیارد تومان چک مدت‌دار گرفتم. این جوابی بود به عشق من».

این را حسین هدایتی می‌گوید. کسی که بسیاری از مدیران سازمان تربیت بدنی معتقدند نقشی غیر قابل انکار در متقاعد کردن محمد علی‌آبادی و نشستن عباس انصاری‌فرد بر روی صندلی شماره یک پرسپولیس داشت. کسی که البته بعدها در پی طرح تئوری‌های مختلف مدیر عامل، از او دور و دورتر شد و حتی مراسم صوری سازمان تربیت بدنی برای لبخند زدن این دو در برابر دوربین‌های تلویزیونی ثمری نداشت و سرانجام اتفاقی که نباید می‌‌افتاد، افتاد تا مرد روزهای سخت سرخ‌ها با رسانه‌ای کردن اختلافات دامنه‌دارش با مدیر عامل، رسماً این تیم را به سازمان تربیت بدنی تحویل دهد. سازمان البته بعد از این اظهارنظر آنقدر آرامش نداشت که بخواهد درباره عباس انصاری‌فرد و باشگاهش تصمیم‌گیری کند.

سازمان مانند تمامی اعضای کابینه این روزها، شرایط پرالتهاب و سخت انتخابات را می‌گذراند و در روزهایی که رقابت انتخاباتی شدیدی بین دو کاندیدا وجود دارد به جلب حمایت بخش‌های مختلف از رئیس‌جمهور مشغول است. همین باعث می‌شود پرسپولیس به حال خود رها شود یا این طور به نظر برسد که به حال خود رها شده است.

«اصلاً این طور که دوستان می‌گویند نیست. ما پرسپولیس را به حال خودش رها نکرده‌ایم. اجازه بدهید در سریعترین زمان ممکن هیأت مدیره‌ای تازه را برای این باشگاه انتخاب می‌کنیم و تیمی قدرتمند می‌سازیم».

این بخش از صحبت‌های علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نشان می‌دهد سازمان تربیت بدنی دست کم تا پایان مشخص شدن تکلیف انتخابات ریاست جمهوری هیچ اقدامی درباره این باشگاه صورت نمی‌دهد. این بلاتکلیفی باعث شده هیچ بازیکنی تکلیف خود را نداند. چه بازیکنان قدیمی و چه بازیکنانی که با مدیر باشگاه قرارداد داخلی بسته‌اند. عباس انصاری‌فرد که برای به دست آوردن دل هواداران هر روز نامی تازه را به عنوان سرمربی تیم معرفی می‌کند و در تازه‌ترین برنامه خود قصد دارد فیلیپ تروسیه را به استخدام قرمزها دربیاورد، در حالی بازیکنانی را برای فصل آینده در نظر گرفته که باشگاه نه تنها سرمربی که برخلاف عرف دو فصل اخیر حتی مربی هم ندارد. با این حال به نظر می‌رسد ترکتازی او در این باشگاه که باعث شد بسیاری از نزدیکان باشگاه جدایی را به ماندن ترجیح دهند، رو به اتمام است.

سعیدلو با تأیید انتخاب هیأت مدیره جدید برای این باشگاه به صورتی غیرمستقیم به خبر برکناری انصاری‌فرد مهر تأیید زد. خبری که البته هنوز به صورت رسمی از سوی سازمان تربیت بدنی تأیید نشده است. با این حال افراد نزدیک به رئیس سازمان تربیت بدنی، یک قدم به جلو برداشته و حبیب کاشانی را به عنوان مدیر تازه معرفی کرده‌اند.

کاشانی که بلافاصله بعد از انتخاب قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی به دیدار علی‌آبادی رفت تا شائبه حضورش در تیم ملی قوت بگیرد، با چرخشی نرم، رو به پست قبلی آورد تا همان چیزی را از رئیس‌جمهور طلب کند که دو سال پیش بعد از انتخابات داخلی شوراها از او خواسته بود.

او باز هم مدیریت پرسپولیس را می‌خواهد و این چیزی نیست که بر کسی پوشیده بماند. حضور حبیب کاشانی در کنار احمدی‌نژاد در سفر انتخاباتی او به تبریز ثابت کرد همه مسائلی که پیرامون ائتلاف‌های مصلحتی می‌گویند درست جلوه کند.

 او در کشاکش رقابت نامزد حامی قالیباف و کاندیدای مورد نظر رئیس‌جمهور، رأی خود را با شرط در اختیار‌گیری مدیریت پرسپولیس به رئیس‌جمهور داد تا با قهرمانی در پایان دوره یک ساله حضورش در این تیم، محبوبیتی غیر قابل پیش‌بینی به دست آورد. شاید همین محبوبیت باعث شد او دوباره پا به میدان گذاشته و همان میز را طلب کند.

حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در مرقد مطهر نشان داد او چه برنامه‌ای برای باشگاه دارد. کاشانی در حالی در این مراسم شرکت کرد و در کنار رئیس‌جمهور دیده شد که حمید استیلی، مرزبان و سعید عزیزیان را همراه خود داشت.

اگرچه این دو نفر برای برگزاری بازی دوستانه تیم منتخب جام جهانی 98 و منتخب گیلان با هدفی خیرخواهانه تلاشی موازی و همسو داشتند اما حضور این دو در این مراسم نشان داد به زودی آنها را در پرسپولیس خواهیم دید. البته این معادله زمانی کامل خواهد شد که احمدی‌نژاد در انتخابات آتی رأی بیاورد.

اگر این گونه شود که باید دید کاشانی استیلی را با خود به پرسپولیس خواهد آورد یا خیر و اگر استیلی به این تیم آمد، تکلیف بازیکنان معترض چه خواهد شد. در پرسپولیس، کم نیست تعداد بازیکنانی که با حضور استیلی به عنوان سرمربی تیم مشکل دارند و با توجه به اتفاقاتی که در لیگ هفتم افتاد، با او کار نخواهند کرد.

محسن خلیلی، کریم باقری و علی کریمی از جمله بازیکنان قدیمی پرسپولیس هستند که مخالفتشان را صراحتاً اعلام کرده‌اند. به این جمع باید علیرضا نیکبخت را هم اضافه کرد. او که در جریان اختلافات وحشتناک استیلی و قطبی در لیگ هفتم زیر چتر حمایتی استیلی قرار داشت، این روزها به صف مخالفان مربی جوان پیوسته و پیغام داده که در صورت حضور استیلی از پرسپولیس می‌رود. این موج البته دامنه‌دارتر از چیزی است که ابتدا به نظر می‌آمد.

در حالی که انصاری‌فرد خبر قرارداد داخلی فرزاد آشوبی و امیرحسین صادقی با پرسپولیس را مدت‌ها پیش به خبرگزاری‌ها داده بود، این دو نفر دیروز یعنی بعد از آنکه احتمال حضور استیلی در این تیم بالا توصیف شد، از قرمز نشدنشان استقبال کردند. آشوبی که هر گونه قراردادی با این تیم را انکار کرد و صادقی هم گفت اگر مدیران پرسپولیس توافقات ابتدایی را نادیده بگیرند، با کمال میل به استقلال می‌رود چون امروز متوجه شده استقلالی‌ها دوستش دارند. این جبهه‌گیری نشان می‌دهد اوضاع آن طور هم که مدیر و مربی احتمالی پرسپولیس گمان می‌کنند مطلوب نیست

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)