مرجع خبری پرسپولیس : ساعت 20:25 روز سه‌شنبه ليست مازاد پرسپوليس روي خروجي خبرگزاري اين باشگاه قرار گرفت تا مشخص شود علي دايي چه نفراتي را نمي‌خواهد.


اين ليست 7 نفره شامل مجتبي زارع، اشپيتيم آرفي، عادل كلاه‌كج، مهران فرضيات، ضياءالدين نيك‌نفس، سعيد حلافي و اكبر صغيري بود.

 

با نفر اول كه تسويه‌حساب شد، نفر دوم هنوز در آلمان است، نفر سوم با باشگاه به توافق نرسيد و در ليست مازاد قرار گرفت، نفر چهارم بازيكن جوان تيم بود كه از تيم اميد پرسپوليس آمد و حدود سه سال با بزرگسالان فقط تمرين كرد. سه نفر بعدي هم كساني بودند كه با درخواست دايي در نيم‌فصل ليگ نهم به تيم‌هاي ديگر به صورت قرضي انتقال داده شده بودند.

 

ليست مازاد پرسپوليس البته شامل 7 بازيكني بود كه هر كدام يك سال ديگر با باشگاه قرارداد دارند و باشگاه قصد دارد با انتقال آنها درآمدزايي كند. انتشار اين ليست البته كسي را شگفت‌زده نكرد چرا كه گمانه‌زني درباره نخواستن اين نفرات از مدت‌ها قبل به گوش مي‌رسيد و در رسانه‌ها ديده مي‌شد.

 

البته در صحبت با بازيكنان حاضر در ليست مازاد مشخص شد كه خود آنها نيز از اين اتفاق خيلي تعجب نكرده يا حتي دلخور نشده‌اند.

 


آرفي مي‌خواهد بماند و پول بگيرد

اشپيتيم آرفي كه در آلمان به سر مي‌برد، در صحبت تلفني با يكي از دوستانش گفته روز 27 يا 28 خرداد ماه به تهران باز مي‌گردد. البته مشخص نيست كه آيا باشگاه پيش‌تر به آرفي اعلام كرده در ليست مازاد است يا نه، هر چند حتي اگر اين كار تا ديروز اتفاق نيفتاده باشد با اعلام سايت رسمي باشگاه همين ديروز يا امروز به وي اعلام شده كه دايي او را نمي‌خواهد. يكي از دوستان آرفي مي‌گويد: «احتمالا قبلا به او گفته‌اند كه در ليست مازاد است اما خودش در اين مورد چيزي نگفته.» وي ادامه مي‌دهد: «آرفي قرارداد دارد و مي‌خواهد بماند، حالا اينكه نمي‌خواهندش، نمي‌دانم چه بشود. شايد يك سال بيرون بنشيند و فقط پولش را بگيرد چرا كه هيچ تيمي پيدا نمي‌شود به او 450 ميليون پول بدهد.» اين دوست آرفي خبر حضور وي در يكي از تيم‌هاي آلماني را تكذيب كرد و گفت: «بعيد مي‌دانم اين خبر درست باشد.»

فرضيات 10 روز قبل خبر داشت
مهران فرضيات مهاجم جوان پرسپوليس وقتي خبر را مي‌شنود اصلا جا نمي‌خورد و مي‌گويد: «بله مي‌دانستم چرا كه از قبل صحبت كرده بودم.» وي ادامه مي‌دهد: «حق طبيعي باشگاه بود بازيكني را كه نمي‌خواهد كنار بگذارد اما مي‌خواهم بپرسم در اين دو سه سالي كه اينجا بودم واقعا حقم نبود 5 دقيقه‌اي بازي كنم؟» فرضيات مي‌گويد: «ناراحت كه هستم چرا كه پرسپوليس را دوست دارم.»‌جالب اينكه فرضيات مدت‌ها قبل از بقيه مي‌دانسته كه در ليست مازاد است: «10 روز پيش به من اعلام شد كه در ليست مازاد هستم، خودم رفتم باشگاه و با آقاي كاشاني صحبت كردم.» فرضيات ديگر در سهميه اميدها جاي نمي‌گيرد: «با دو تيم ليگ برتري صحبت كردم و بايد ببينم مذاكره با آنها چطور پيش مي‌رود.»


قرار بود صغيري برگردد اما …

اكبر صغيري كه در نفت تهران مشغول بازي است مي‌گويد: «از باشگاه امروز (چهارشنبه) با من تماس گرفتند و گفتند در ليست مازاد هستم. طبيعي است كه ناراحت باشم اما اين تصميم را باشگاه پرسپوليس گرفته است.» وي ادامه مي‌دهد: «من به همين اميد به نفت رفتم كه بازي كنم و بازي‌هايم ديده شود اما انگار هيچ‌كس بازي‌هاي مرا زير نظر نگرفته بود.» صغيري مي‌گويد: «اين اواخر با من صحبت‌هايي شده بود كه مي‌خواهند من را برگردانند اما نمي‌دانم چه شد كه چنين تصميمي گرفته‌اند.» وي درباره مسائل مالي قراردادش مي‌گويد: «قرارداد من به باشگاه نفت تهران منتقل شده و از باشگاه پرسپوليس طلبي ندارم.» مهاجم فعلي نفت تهران مي‌گويد: «از 4 تيم ليگ برتري پيشنهاد دارم كه 2 تا از آنها جدي‌تر است.»

نيك‌نفس از انصاري‌فرد ركب خورد
ضياءالدين نيك‌نفس كه حالا به عنوان هافبك تهاجمي براي صنعت نفت آبادان بازي مي‌كند از اخبار ورزشي ساعت 13:15 تلويزيون شنيده كه نامش در فهرست مازاد پرسپوليس است. نيك‌نفس كه دل پردردي دارد مي‌گويد: «دو سال پيش كه پرسپوليس قهرمان شد و فصل بعد از آن من فقط در يك بازي جام حذفي بازي كردم. سال قبل قراردادم تمام شد اما انصاري‌فرد گفت بيا تمديد كن تا حقت را بگيري چون مربي خارجي مي‌آيد. من دو ساله تمديد كردم، كرانچار هم به من اعتقاد داشت اما مصدوم شدم، بعد هم كه آقاي دايي آمد و من به صورت قرضي رفتم نفت آبادان. نيك‌نفس مي‌گويد: «ناراحتم چون هر بازيكني دوست دارد در پرسپوليس بازي كند اما در پرسپوليس بايد عزت داشته باشي. اينكه فقط باشي و روي تو حساب نكنند به درد نمي‌خورد. الان باشگاه هادي عقيلي و فشنگچي كه براي خود پرسپوليس بوده‌اند را با قيمت گزاف مي‌خواهد برگرداند بنابراين نبايد خيلي راحت از قيد بازيكنان جوان گذشت و آنها را بازي نداد.» وي ادامه مي‌دهد: «نمي‌خواهم بگويم پرسپوليس چه بازيكني را از دست داده اما در تيمي كه خواهم رفت نشان مي‌دهم حقم ضايع شده.» نيك‌نفس كه از 2 سال قبل طلبي از پرسپوليس دارد، مي‌گويد: «مي‌خواهم به ليگ برتر بازگردم چرا كه به اندازه كافي در پاس و پرسپوليس عقب افتادم.»

حلافي هم دوست داشت بماند
نفر بعدي سعيد حلافي مهاجم آباداني است كه با هزار اميد و آرزو به پرسپوليس آمد اما هرگز بازي نكرد تا در ميانه فصل به صورت قرضي به راه‌آهن منتقل شود. حلافي كه اين روزها در دسترس نيست و به زادگاهش برگشته به يكي از دوستان نزديك خودش گفته است: «دوست داشتم در پرسپوليس بمانم و تلاش كنم تا به تركيب برسم اما حالا با تصميم باشگاه بايد دنبال تيم جديدي باشم.»
حلافي 18 ساله كه در چند بازي به صورت تعويضي در تركيب راه‌آهن قرار گرفته، مي‌گويد: «فعلاً پيشنهاد خاصي ندارم اما شايد در راه‌آهن ماندني شوم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)