با توجه به قوانین مربوط به صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس با شش امتیاز فعلا جزو تیم‌های صعود کننده از منطقه غرب آسیا قرار می‌گیرد.

در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا از گروه‌های ده‌گانه این تورنمنت شش تیم دوم به مرحله بعد صعود خواهند کرد تا ۱۶ تیم مرحله یک هشتم نهایی تکمیل شود.

از پنج گروه منطقه غرب سه تیم به عنوان تیم تیم صعود می کنند. با پایان هفته سوم و دور رفت مسابقات لیگ قهرمانان در منطقه غرب فعلا پرسپولیس با ۶ امتیاز و تفاصل گل مثبت یک، بعد از دو تیم ازبکستانی نوبهار و نسف قارشی سومین تیم دوم گروه‌های پنجگانه به حساب می‌آید و جزو صعود کننده‌هاست اما موقعیت بسیار خطرناکی دارد.

در گروه A فعلا العین امارات ۹ امتیاز دشت کرده و خودش را به عنوان مدعی اول صعود نشان داده است. تیم الفیحا عربستان فقط با ۳ امتیاز دوم است و پاختاکور هم همین تعداد امتیاز گرفته اما به نظر می‌رسد در دور برگشت پاختاکور حداقل برای دوم شدن مدعی باشد.

در گروه B اوضاع بسیار پیچیده است و این گروه می‌تواند برای پرسپولیس خطرناک باشد. فعلا شارجه امارات با ۷ امتیاز صدرنشین است و نسف قارشی با شش امتیاز و تفاضل گل ۲ بالاتر از پرسپولیس قرار می‌گیرد.در این گروه السد هم ۴ امتیازی شده و با برد احتمالی در هفته چهارم مقابل الفیصلی اردن ۷ امتیازی خواهد شد.انتظار می‌رود در این گروه نزدیک شرایط پیچیده‌تر شود و تیم دوم بالای ۱۰ امتیاز خواهد داشت.

در گروه C بازی لغو شده سپاهان – الاتحاد که مشخص نیست چه فرجامی خواهد داشت شرایط را برای بررسی تیم دوم صعودکننده سخت کرده اما فعلا سپاهان با چهار امتیاز تیم دوم گروه است.نیروی هوایی عراق هم از سه بازی چهار امتیاز گرفته و می‌تواند برای دوم شدن موی دماغ سپاهان باشد. الاتحاد هم از دو بازی شش امتیازی است و به عنوان صدرنشین شانس اول صعود مستقیم از این گروه به حساب می‌آید.

در گروه D الهلال و نوبهار هر دو ۷ امتیاز کسب کرده‌اند و خودشان را از نساجی و مومبای هند جدا ساخته‌اند. فعلا نوبهار به عنوان تیم دوم بالاتر از پرسپولیس قرار می‌گیرد و می‌تواند یکی از شانس‌های قطعی صعود به مرحله بعد باشد مگر اینکه نساجی در بازی برگشت در هفته چهارم یقه این تیم را بگیرد وگرنه مومبای هند که در هر دو بازی رفت و برگشت احتمالا به سه تیم دیگر گروه شش امتیاز تقدیم خواهد کرد.

در گروه E النصر هر سه بازی مرحله رفت را با برد پشت سر گذاشته و مثل العین ۹ امتیازی است تا کاندیدای اول صعود باشد. پرسپولیس با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۱ تیم دوم است و فعلا سومین تیم دوم منطقه غرب شناخته می‌شود. الدحیل و استقلال تاجیکستان هم فقط یک امتیاز دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)