پرسپولیس نیوز : مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: اگر عملکرد کفاشیان خوب نبوده معطل چه هستیم مجمع باید هر چه سریعتر تصمیم بگیرد.

شایعه جدایی یحیی گل‌محمدی از ذوب‌آهن و شکایت این باشگاه از پرسپولیس به خاطر مطالباتش و همچنین ناکامی تیم‌های ملی پایه ما بهانه‌ای شد تا با سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دهیم.

 ماجرای شکایت شما از پرسپولیس چیست؟

از روزی که به باشگاه برگشتم این داستان را پیگیری کردم. بابت حسین ماهینی و شهاب گردان و همچنین حق رشد پیام صادقیان ما از پرسپولیس طلبکاریم البته هیچ ادعایی نسبت به ورزشکاران نداریم زیرا ماهینی و گردان خودشان از باشگاه ذوب‌آهن مطالباتی دارند که باید این مطالبات پرداخت شود اما بابت انتقال این دو بازیکن به پرسپولیس 20 درصد از این باشگاه طلبکاریم که می‌خواهیم این پول را بگیریم و بر اساس بخشی از مطالبات همین دو بازیکن را بدهیم زیرا از نظر شرعی، عرفی و قانونی باید طلب آنها پرداخت شود.

 وضعیت پیام صادقیان به چه صورت است؟

حق رشد طبق پارامترهایی که فیفا مشخص کرده باید پرداخت شود و فیفا حد و مرز مالی را مشخص کرده است. در زمینه صادقیان هم ما طبق همان استانداردها حرکت می‌کنیم و منتظریم سازمان لیگ وضعیت پرداخت بدهی پرسپولیس را به ما مشخص کند.

 وضعیت سربازی سینا عشوری به کجا رسید؟

مسئله سینا را همچنان پیگیری می‌کنیم، یک سری اقدامات جدید هم انجام داده‌ایم. بحث جدا شدن سینا عشوری و سایر سربازان از باشگاه‌هایشان ابهاماتی دارد. باید ببینیم استراتژی سازمان لیگ مقابل این بازیکنان چگونه است زیرا برخی از این بازیکنان از باشگاه پول گرفته‌اند و برخی از آنها قرارداد 2 ساله یا یک ساله با باشگاه‌شان دارند. می‌خواهیم بدانیم سازمان لیگ این نقاط ابهام را چگونه برطرف می‌کند. آیا این بازیکنان قرار است از طرف سازمان لیگ محروم شوند یا پس از حضور در دوره آموزشی به تیم‌های نظامی بروند.

 در مورد سینا عشوری چه اقدامات جدیدی انجام داده‌اید؟

پرونده سینا عشوری یک بار در شورای عالی نظام وظیفه مطرح شد و رأی را به نفع سینا عشوری دادند. حالا می‌خواهیم بدانیم آیا شورای عالی نظام وظیفه در مرتبه اول اشتباه کرده یا شورای دوم اشتباه کرده است. ما حق و حقوق سینا عشوری را پیگیری می‌کنیم.

 با یک تیم گمنام در جام حذفی بازی دارید.

پیام چغادک از فوتبال بوشهر می‌آید و به طور ژنتیکی فوتبال جنوب ما فوتبالیست‌های خوبی دارد، ماهینی، کریمیان از بوشهر آمده‌اند. این تیم هم می‌تواند از فوتبال گذشته بوشهر نشأت گرفته باشد. ما این حریف را جدی می‌گیریم و با بازی خوبی که گل محمدی برای تیم در نظر می‌گیرد مقابل این حریف بازی خواهیم کرد و این مسابقه می‌تواند پیش‌نیازی برای دیدار مقابل فولاد باشد. ما جام حذفی را هم مثل لیگ جدی دنبال می‌کنیم.

 شایعه جدایی گل‌محمدی از ذوب‌آهن خیلی به گوش می‌رسد.

در 4- 5 هفته اخیر ما 7 امتیاز گرفته‌ایم، همچنین تصمیم گرفتیم زیاد مصاحبه نکنیم. گل‌محمدی و همکارانش حسینی، استیکی و فنایی با جدیت کارشان را می‌کنند. ما مقابل نفتی در تهران مساوی کردیم که سپاهان و استقلال را برده بود و تیم قدرتمندی با حضور منصوریان شکل گرفته است. مساوی در این بازی حق هر دو تیم بود ضمن اینکه شایعه در مورد همه تیم‌ها وجود دارد اما ما از گل‌محمدی حمایت کامل می‌کنیم و نگاهمان فرآیندی است نه نتیجه‌گرایی زیرا اگر نگاه نتیجه‌گرایی صرف باشد همان مشکلاتی که برای تیم ملی جوانان و امید ما در آسیا پیش آمد به وجود می‌آید. نگاه ما در باشگاه ذوب‌آهن فرآیندی است و باید آستانه تحمل‌مان را بالاتر ببریم. با تلاش و حمایت‌های هیأت مدیره کارمان را انجام می‌‌دهیم و با حضور گل‌محمدی، ذوب‌آهن در لیگ برتر جایگاه باثباتی پیدا می‌کند.

 فدراسیون فوتبال ما در زمینه تیم‌های امید و جوانان ناکام بزرگی بود. نظر شما در این باره چیست؟

من 10 سال است که مدیر باشگاهم و این حرف‌ها را زده‌ام. اینکه فدراسیون باید تمام توانش را بر روی تیم‌های ملی بگذارد نه اینکه تمرکزش بر روی مسابقات باشگاهی و برگزاری لیگ و جام حذفی باشد. برگزاری این مسابقات را به طور کامل باید به سازمان لیگ بدهد و فدراسیون فقط به عنوان ناظر در مسابقات حضور داشته باشد. این اتفاقات باید بیفتد و فدراسیون تمام حواسش را معطوف تیم‌های ملی کند ضمن اینکه دانش حمایت تیم‌های پایه را هم به مراتب قوی‌تر از لیگ برتر در تیم‌های ملی پایه داشته باشیم. مربیان تیم‌های پایه در دنیا مربیانی با مؤلفه‌های مشخصی انتخاب می‌شوند. نگاه ما هم باید در این مورد نگاه فرآیندی باشد.

 وزیر ورزش از تجدیدنظر و تغییر و تحول در فدراسیون فوتبال سخن گفت. نظر شما در این باره چیست؟

تغییر و تحول در فدراسیون پروسه خاصی دارد. باید مجمع و هیأت رئیسه تصمیم‌گیری کنند، اگر مجمع فدراسیون به این نتیجه برسد که کفاشیان عملکرد خوبی ندارد باید تغییر و تحول ایجاد شود. این مسئله باید از سوی متخصصین و کارشناسان بررسی شود. اگر وزیر ورزش بخواهد آدم‌هایی هستند که به فوتبال کمک کنند و دیدگاه خوبی به گودرزی و سجادی در وزارت ورزش در مورد فوتبال ارائه کنند. اگر قرار بر تغییر و تحول است مجمع باید هر چه سریعتر تصمیم بگیرد. استخوان لای زخم گذاشتن درست نیست. اگر عملکرد کفاشیان خوب نبوده معطل چه هستیم؟ مجمع باید تصمیم بگیرد ضمن اینکه فراموش نکنیم ما زیر نظر فیفا هستیم و باید بر اساس قوانین بین‌المللی تغییر و تحول داشته باشیم.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)