خبرگزاری پرسپولیس : مدافع پرسپولیس با بیان اینکه دوست دارد روزی واقف شود، خواستار بهره‌برداری از فضاهای ورزشی برای معرفی فرهنگ وقف و شناساندن آن به مردم شد.

محسن بنگر با بیان اینکه از بچگی ساکن روستای حسین آباد مازنداران بودیم و تمام خانه ها و زمین های آن وقف امام حسین(ع) بود گفت: درست نمی‌دانم چطور و چرا تمام روستا وقف امام حسین (ع) شده بود. اما از بچگی در این خصوص از پدر و مادرهایمان می‌شنیدیم. زندگی کردن در چنین جایی، مسئولیت آدم را بیشتر می‌کند. مدام مواظب حرکات و رفتارمان بودیم. مبادا در این مکان (وقف شده)مرتکب خطا یا گناهی شویم. این مسئله باعث می‌شد خود به خود، از گناه و اشتباه دوری کنیم و بیشتر مراقب اعمال و کردارمان باشیم.

وی افزود: نه اینکه هرگز مرتکب اشتباهی نمی‌شدیم، همه اشتباه و خطا می‌کنند اما بیشتر باید مراقب رفتار و اعمالمان بودیم و تلاش بیشتری می‌کردیم برای دوری از کارهای اشتباه.

مدافع سابق تیم‌ملی، افزود: البته زندگی کردن در چنین مکانهایی کار آسانی هم نیست. اگرچه معنویت آن انسان را به خدا نزدیک تر می‌کند، اما یک سری اعمال و رفتار خاص خودش را هم دارد که باید انجام دهیم. مثلا همان که گفتم باید بیشتر مراقب رفتار خود باشی و مسئولیت تو نسبت به بقیه مردم بیشتر می‌شود. بعد از آن، هر ساله یا هر ماهه، دقیقا نمی‌دانم، اما همواره پولی را بابت آن باید می‌پرداختیم که پدرم می‌گفت برای آن است که حلال وار زندگی کنیم.

بنگر ادامه داد: با وجودی که خودم شخصا در مکانی زندگی کرده ام که وقف شده بود لذا با این مسئله از بچگی آشنا بودم، اما اطلاعات من هم در زمینه وقف بسیار کم است. درست مثل اکثر مردم و باید اطلاع رسانی در این رابطه طوری شود که همه در این خصوص، مسائل لازم را بدانند. شاید کسی بتواند و شرایطش را داشته باشد که وقف کند و با انجام این کار خیر، هم برای دنیا و آخرت خود کاری کند و هم گره ای از کار مردم باز کند اما نبود اطلاعات کامل باعث می‌شود به فکر انجام چنین کاری هم نیفتد.

مدافع سرخپوشان تهرانی با بیان اینکه وقف کردن نیاز به سرمایه دارد اظهار داشت: شاید هم کاملا این گونه نباشد و این از اطلاعات کم من باشد اما به نظرم کسی که وقف می‌کند باید یک سرمایه کلانی داشته باشد که بتواند از آن در این راستا استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: مثلا خود من خیلی دوست دارم روزی بتوانم چنین کار قشنگی را انجام دهم و توشه ای برای آخرت خود ذخیره کنم. اما باید چیزی داشته باشم برای وقف کردن. اما مطمئنم لذت این کار وصف شدنی نیست و آرزو دارم روزی بتوانم این لذت را بچشم.

محسن بنگر اما معتقد است مسئولان امر باید برای شناساندن وقف به مردم، تلاش بیشتری کنند: مثلا خود من، این اولین باری است که کسی در این رابطه از من می‌پرسد. تا به حال نشده کسی در تمرینات تیم هایی که در آنها بازی کرده ام حاضر شده و سوالی در این رابطه از من یا بقیه بپرسد.

بنگر افزود: در حالی که استفاده از ورزشکاران، می‌تواند کمک زیادی برای شناساندن وقف به مردم بکند. چرا که مردم ورزشکاران را الگوی خود قرار می‌دهند و این بهترین راه برای تبلیغ کردن برای این کار خیر و خدا پسندانه است. ضمن اینکه فکر نمی‌کنم کسی پیدا شود که از انجام کار خیری که نتیجه آن را هم در این دنیا و هم آن دنیا می‌بیند و باعث خشنودی مردم و خداست، رویگردان باشد و از انجام آن سرباز بزند.

وی ادامه داد: کشور ما، مردم خیر زیادی دارد که فقط کافی است آشنایی اندکی با چگونگی انجام چنین کارهایی داشته باشند تا مثل همیشه با استقبال باشکوهشان، همه را متعجب کنند. اما باید به مردم گفت. از طریق رادیو، تلویزیون، با فیلم، تله فیلم یا هر چیز دیگری. انجام کارهای خیر، در زندگی مردم تاثیر مثبت زیادی دارد و باید شرایط را برای این مهم آماده و فراهم کرد. آن وقت مطمئن باشید مردم بیش از آن چیزی که تصورش را می‌کنیم از این کار خیر و انسان دوستانه و خداپسندانه استقبال کرده و به انجام آن مبادرت می‌ورزند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)