مرجع خبری پرسپولیس : يك عضو كميته تربيت بدني كميسيون فرهنگي مجلس ضمن تاكيد بر بررسي موضوع تركيب جديد هيات مديره دو باشگاه پرسپوليس و استقلال در جلسه اين كميسيون گفت: دريافت وجوه اعضاي هيات مديره از محل عضويت در اين باشگاه مصداق بارز انجام كار خلاف قانون است.

 

جواد آرين منش در واكنش به برخي از انتقادات در مورد امكان استفاده نمايندگان از عضويت در هيات مديره دو باشگاه پرسپوليس و استقلال براي تبليغات انتخاباتي گفت:

اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود كه برخي از نمايندگان هم‌چون آقاي نژادفلاح در گذشته نيز عضو هيات مديره بوده‌اند و نبايد اين موضوع را به انتخابات تعميم داد.

 

وي درباره اين‌كه ممكن است عملكرد ناموفق اين نماينده‌ها براي آنها ضد تبليغ هم باشد گفت: از سوي ديگر در صورت قابل قبول نبودن كارنامه عملكرد پرسپوليس و استقلال در طول فصل جاري، ممكن است اين موضوع به ضد تبليغ براي نمايندگان عضو هيات مديره تبديل و در اذهان عمومي ناكارآمدي آن‌ها متبادر شود، چرا كه مسووليت موفقيت‌ها و ناكامي‌هاي يك تيم به هيات مديره، مديران و سرپرست، سرمربي، مربيان و همه عناصر آن بر مي‌گردد.

 

 

اين عضو كميته تربيت بدني كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به موادي از قانون برنامه پنجم توسعه مبني بر ممنوعيت پرداخت هرگونه وجهي از منابع دولتي براي ورزش حرفه‌اي، گفت: بر اين اساس در صورتي كه اعضاي هيات مديره اين دو باشگاه مسووليت دولتي داشته باشند، حق استفاده و پرداخت از اعتبارات و منافع دولتي براي اين دو باشگاه با بازيكنان حرفه‌اي را ندارند. اين موضوع به وضوح بر عدم استفاده از منابع دولتي در اين باشگاه‌ها حكايت دارد.

 

آرين منش هم‌چنين با يادآوري الزامات سياست‌هاي كل اصل 44 مبني بر خصوصي‌شدن باشگاه‌هاي پرسپوليس، استقلال و راه‌آهن تهران، گفت: با توجه به قرار گرفتن اين باشگاه‌ها در ليست واگذاري‌ها، اعضاي هيات مديره نبايد از منابع دولتي به آن‌ها كمك كنند.

 

وي در ادامه در توضيح ابهامات موجود مربوط به تصدي بيش از يك شغل دولتي توسط هيات مديره دو باشگاه، گفت: در صورتي كه اين اعضا از محل عضويت در هيات مديره به عنوان يك شغل دريافتي داشته باشند، كاري خلاف قانون انجام داده‌اند.

 

آرين‌منش در عين حال تاكيد كرد كه نمايندگان مجلس به جز كار نمايندگي صرفاً مي‌توانند با پرداختن به امور آموزشي و پژوهشي ساعاتي را به تدريس و تحقيق بپردازند و بر اين اساس نمي‌توانند هيچ شغل ديگري را انتخاب كنند.

 

اين عضو فراكسيون ورزش در واكنش به انتقادات مطرح شده به انتخاب رويانيان به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس، با بيان اين‌كه رويانيان در مسووليت‌هاي مختلف تجربه مديريتي خوبي داشته است، گفت: مطمئنا وزير ورزش و امور جوانان با شناخت كامل، مديرعامل دو باشگاه را منصوب كرده است چرا كه تا زمان قرار داشتن اين دو باشگاه در زير مجموعه اين وزارت‌خانه، مسووليت آن بر عهده وزير است.

 

آرين منش هم‌چنين به حضور وزير ورزش و امور جوانان در جلسه هفته گذشته كميسيون فرهنگي اشاره و تاكيد كرد كه كميسيون فرهنگي در آبان مسائل مربوط به حوزه ورزش همچون تركيب مدير عامل دو باشگاه را بررسي مي‌كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)