پرسپولیس نیوز : پیشکسوت پرسپولیس شهرآورد پایتخت را با بازیهای دیگر لیگ متفاوت دانست و گفت: شانس تیم ما برای پیروزی در این دیدار حساس بسیار بیشتر از استقلال است.

ابراهیم آشتیانی روز سه شنبه ،افزود: پیروزی شهرآورد به امتیازهایی که تاکنون در جدول کسب شده ارتباطی ندارد و به عبارتی بازی متفاوتی محسوب می شود.
وی اظهار کرد:در این بازی مسائل روحی و روانی تاثیر بسیار زیادی دارد و حتی از مسائل فنی هم بیشتر مورد توجه است.
بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شرایط فعلی این تیم گفت: پرسپولیس تیمی جوان، آماده و سرعتی نشان داده و شانس بیشتری برای کسب نتیجه در روز جمعه دارد.
وی ادامه داد: پرسپولیس موقعیت های زیادی در بازیهای لیگ به دست می آورد و البته اکثر آنها را هم با بی دقتی مهاجمان از دست می دهد. این تیم همانند ابر بهاری است که گاهی تند می بارد و گاهی لطیف.
آشتیانی افزود: در این شرایط وظیفه روانشانسان تیم بیشتر نمود پیدا می کند و باید بر روی مسائل روحی و روانی تیم بیشتر سرمایه گذاری شود.
وی ادامه داد: استقلال در بازی گروهی کند عمل می کند ولی ایراد پرسپولیس این است که نمی تواند از موقعیت های به دست آمده به گل دست پیدا کند.
این پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به حاشیه های موجود در شهرآورد برای هر دو تیم گفت: این حواشی مشکلی قدیمی است و اگر تعداد دیدارهای این تیم ها بیشتر بود و در سال بیشتر از 5 یا 6 بار به مناسبت های مختلف مانند بازی های خیریه ، چهارجانبه و …رو در روی هم قرار می گرفتند نتیجه برد و باخت، حساسیت خود را از دست می داد و به این طریق حواشی تیم ها هم کمتر می شود .
آشتیانی بدترین خاطره خود را مساوی در دقیقه 92 در یکی از شهرآوردها که با نتیجه یک بر یک بازی به پایان رسید دانست و گفت: بهترین خاطره من مربرط به برد 6بر صفر در سال 52 است که توانستیم افتخار ویژ‍ه ای برای تیم کسب کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلایل متعدد، در حال حاضر فوتبال جذابیت خود را برای تماشاگران از دست داده است و این از خالی بودن سکوهای ورزشگاه مشخص می شود، این اتفاقی است که سال به سال در حال رخ دادن است و فوتبال لیگ ما از فوتبال مدرن دنیا دور شده است .
آشتیانی اظهار داشت: دربیشتر بازیهای لیگ ، بازیکنان در وسط زمین، دست به حفظ توپ می زنند و شوت های عمقی کمتردر بازی ها دیده می شود ، این نشان از ترس بازیکنان از لو دادن توپ دارد که بازی یک دست و خنثی صورت می گیرد .
وی افزود: احتمال کمی دارد که خودم به ورزشگاه بروم تا از نزدیک شاهد این دیدار باشم . بازی که تماشاچی نداشته باشد یک بازی معمولی است و این یک فاجعه در صنعت بزرگ فوتبال کشور است.
این پیشکسوت پرسپولیس درمورد تعطیلات لیگ گفت: در همه جای دنیا بازی های ملی در فیفا دی انجام می شود و به خاطر آن لیگ را تعطیل نمی کنند. چرا در فوتبال ایران برای دیدار با کشورهای ضعیف حدود 20 روز باید لیگ را تعطیل کنیم؟
آشتیانی حضور برانکو را برای پرسپولیس یک موقعیت خوب دانست و گفت: وقتی مهره های ضعیف در دست بهترین مربی هم قرار بگیرد نمی تواند بهتر ازاین نتیجه گیری کند ، نقش مربی در هر تیم بین 15 تا 20 درصد حساب می شود.
وی ادامه داد: باشگاه ها باید برای تیم های پایه خود اهمیت زیادی قائل شوند تا بازیکنان قوی به سطح بالاتر بیایند و مربیان تیم های لیگ برتری نیاز به آموزش تکنیک های ساده برای بازیکنان نداشته باشند و در سطح بالاتری به آموزش تیم بپردازند.
این پیشکسوت اظهار کرد: متاسفانه باشگاه ها تیم پایه ندارند و آکادمی ها به مرکزی برای تجارت و کسب پول تبدیل شده است. بچه های پولدار می توانند به این آکادمی ها بیایند و بچه های فقیر نمی توانند.
آشتیانی گفت: در زمان قدیم بیشتر محله ها زمین های بازی داشتند که بچه ها درآن به فوتبال مشغول بودند و با حمایت محله ها این کودکان پیشرفت می کردند و به رده های بالاتر می آمدند ولی در حال حاضر این زمین ها و حمایت های محله ای از بین رفته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)