مدافع راست سابق پرسپولیس معتقد است استقلال خوزستان مقابل تیم محبوبش حتما بسته و دفاعی بازی خواهد کرد.

اردلان آشتیانی بازیکن اسبق پرسپولیس درباره کورس قهرمانی لیگ برتر می‌گوید: در هفته‌های آخر هر بازی حکم فینال را دارد و برای تیمی مانند پرسپولیس، تیم مقابل فرقی نمی‌کند و باید همه حریفانش را شکست دهد و سه امتیازها را کسب کند تا از کورس قهرمانی جا نماند.

او درباره حریف بعدی پرسپولیس می‌گوید: این تیم که خطر سقوط را احساس می‌کند صد درصد بازی بسته و فیزیکی را ارائه خواهد داد تا با گرفتن امتیاز خودش را از مهلکه تیم‌های سقوط کننده نجات دهد. آنها بهترین مدافع میانی‌ خود یعنی اندونگ را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند که این غیبت، مرکز دفاع تیم اهوازی را آسیب‌پذیر می‌کند. اندونگ بازیکنی است که هم خوب گل می‌زد هم در دفاع یک مهره کلیدی است. از طرفی آقایی‌پور در خط حمله بازیکنی است که خط دفاع پرسپولیس باید حواسش به او باشد.

آشتیانی از تفاوت سبک بازی دو تیم مدعی قهرمانی حرف زده و تاکید می‌کند: استقلال خیلی ناپلئونی و با کمترین اختلاف حریفانش را شکست می‌دهد و حیف از پرسپولیس که بهترین بازی را ارائه می‌دهد و با چندین موقعیت صد درصدی که می‌سازد فقط با دو گل اختلاف به برتری می‌رسد.

پیشکسوت پرسپولیس از ضعف مدافعان پرسپولیس حرف زده و در این ارتباط می‌گوید: مدافعان کناری پرسپولیس خیلی فضا می‌دهند. وقتی آنها از جریان بازی خارج می‌شوند این وظیفه هافبک‌های دفاعی مثل ریگی است که پوشش لازم را در کناره‌ها بدهد که البته این کار را کمتر از ریگی می‌بینیم. با وجود این من خیلی خوشبینم چون زور استقلال خوزستان به پرسپولیس نمی‌رسد و با توجه به قدرت پرسپولیس خصوصاً در خلق موقعیت نمی‌تواند مقابل حملات فراوانش ایستادگی کند.

او ادامه می‌دهد: استقلال خوزستان زمانی خوب بازی می‌کند که بتواند بازی مالکانه ارائه بدهد اما این تیم قادر به ارائه بازی مالکانه مقابل پرسپولیس نیست چون اگر بخواهد چنین سبکی ارائه دهد نابود خواهد شد. در بازی رفت هم اگر مقابل پرسپولیس مساوی گرفت به زمین بد برمی‌گشت که دو تیم رو به توپ‌های هوایی آوردند و شرایط به گونه‌ای شد که بازی با تساوی تمام شد.

آشتیانی تاکید می‌کند: در سوی مقابل استقلال مقابل نساجی بازی راحتی در زمین این تیم پیش رو ندارد چون خودش خطر سقوط را احساس می‌کند و به گونه‌ای لب مرز است. به همین دلیل من معتقدم پرسپولیس با پیروزی در بازی‌های خودش می‌تواند انتظار لغزش استقلال را ولو در همین بازی مقابل نساجی هم داشته باشد.

بازیکن سابق پرسپولیس می گوید: به نظرم ترابی و اورونوف می‌توانند به عنوان وینگرهای پرسپولیس برگ برنده‌های تیم خود مقابل استقلال خوزستان باشند چرا که از قدرت گلزنی و تغذیه بازیکنان خط حمله برخوردارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)