خبرگزاری پرسپولیس : بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس گفت : امیدوارم پیروزی تیم ملی جوانان ایران برابر ژاپن یک موفقیت مقطعی نباشد و برای تداوم این کار نیاز به برنامه ریزی است.

ابراهیم آشتیانی در باره پیروزی تیم فوتبال جوانان ایران برابر ژاپن اظهار داشت: باتجربه ای که در دانشگاه روی کارهای تخصصی درتیم های پایه دارم، ما در این مقطع سنی دارای بازیکنان مستعدی هستیم که از مهارت های فنی و خلاقیت با ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردارند.

وی افزود: ایران ازنظر نیروی انسانی درمقطع نونهالان، نوجوانان وجوانان سرشاراست، ولی برنامه ریزی برای جذب این نیروها وجود نداردوباید فدراسیون فوتبال در این کار با ایجاد آکادمی در شهرهای مختلف و مراکز استان از این نیروهای انسانی نهایت استفاده را ببرد.

دفاع اسبق تیم پرسپولیس گفت: متاسفانه فدراسیون فوتبال یک کار مقطعی انجام می دهد ویک تعداد بازیکن را برای مدتی زیرنظرگرفته و بر روی آنان کار می کند، در حالی که این رده سنی نیازمند پشتوانه بعدی است.

آشتیانی افزود: بازیکنان جوان بعد از دو سال از این رده سنی خارج می شوند و باید در هر استان مرکز استعدادیابی ایجاد کرده و همانند فدراسیون والیبال و بسکتبال استعدادها را شناسایی و انان را زیر نظر گرفت.

آشتیانی گفت: متاسفانه باشگاه های فوتبال کشورمان در بازیکن سازی فاقد برنامه ریزی هستند و فقط از خانواده بازیکنان پول دریافت کرده و آن را خرج باشگاه می کنند و در اصل بازیکنی را تربیت نمی کنند و این شرایط را در بسیاری از مدارس فوتبال که در فصل تعطیلات ایجاد می شود می توان دید .

وی گفت: فدراسیون فوتبال انگلیس به دلیل عدم موفقیت های اخیر تیم ملی این کشور آکادمی بزرگی را در چندین شهر ایجاد کرده و برای تیم ملی بازیکن پایه را پرورش می دهد و این کشف استعداد و استعدادیابی در آینده باعث باروری تیم ملی فوتبال خواهد شد.

آشتیانی گفت: در صورتی که فدراسیون فوتبال کشورمان این برنامه ریزی را انجام دهد در آینده بازیکنان بسیارخوبی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان خواهیم داشت که می توانند در سطح آسیا حرف اول را بزنند.

وی گفت: فیفا نیز با بررسی برنامه های فدراسیون کمک های خوبی را در اختیار فدراسیون قرار خواهد داد به شرط اینکه این کارها به صورت مقطعی نباشد و تداوم داشته باشد و این کاری است که هم اکنون فدراسیون بین المللی فوتبال در افریقا انجام می دهد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: این شرایط باعث خواهد شد که تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان در سطح آسیا همیشه در شرایط بسیار خوب و مطلوبی قرار داشته باشد.

وی درپایان گفت: انجام این کار باعث خواهد شد که باشگاه های ما دیگر نیازی به بازیکنان خارجی که هم اکنون در رقابتهای لیگ باشگاه های کشور بازی می کنندوعملکرد خوبی نیز ندارند ، بی نیاز باشد و ثروت ملی ما به خارج نرود .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)