پرسپولیس نیوز :  در دیدارهای استقلال و پرسپولیس برخی داوران برای اینکه ثابت کنند از این تیم‌ها ترسی ندارند گاها سوت‌هایی می‌زنند که به ضرر این دو تیم است و این موضوع به هیچ‌وجه درست نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بااشاره به تهدید محمد رویانیان مدیرعامل این باشگاه مبنی بر کناره‌گیری از لیگ برتر گفت: رویانیان به دلیل فشاری که بر روی این باشگاه است چنین حرفی را زده و انشاءالله این گفته او عملی نخواهد شد.

ابراهیم آشتیانی با بیان این مطلب افزود: وقتی تیم پرسپولیس با بیش از 25 میلیون هوادار نمی‌تواند نتایج لازم را کسب کند، فشار زیادی بر روی مدیرعامل باشگاه وارد می‌شود و همین فشار باعث شده رویانیان به دلیل اشتباهات داوری تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر کند.

وی ادامه داد: سوای تیم پرسپولیس سایر تیم‌ها نیز از قضاوت‌های داوران می‌نالند و به نظر من داوران کشور ما برای اینکه قضاوت‌های به مراتب بهتری داشته باشند باید یک بازنگری در آماده‌سازی خود و مرور آیین‌نامه داوری داشته باشند، ضمن اینکه رئیس دپارتمان داوری نباید بلافاصله پس از آنکه انتقادی از یک داور به دلیل اشتباهاتش مطرح می‌شود، واکنش نشان دهد.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: انتقادات سازنده باعث پیشرفت جامعه داوری می‌شود و داوران و کمیته داوران به جای اینکه بخواهد در مورد انتقاداتی که می‌شود واکنش نشان دهند، بهتر است ضعف‌های خود را بررسی و آنها رفع کنند.

آشتیانی اضافه کرد: در حال حاضر ما برای مسابقات جام‌جهانی داور یا داورانی برای قضاوت نداریم، در حالیکه بسیاری از کشورها حتی مالدیو که فوتبال آنها در سطح درجه 3 آسیا هم نیست از داورانی برخوردارند که در سطح جام‌جهانی قضاوت ‌کنند که نشانگر این است که ما در بحث داوری ضعیف هستیم و باید روی این موضوع کار کنیم.

وی افزود: موضوع دیگری که در دیدارهای استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر وجود دارد اینکه برخی داوران برای اینکه ثابت کنند از این تیم‌ها ترسی ندارند گاها سوت‌هایی می‌زنند که به ضرر این دو تیم است و این موضوع به هیچ‌وجه درست نیست، چراکه در نهایت این دو باشگاه و هواداران آنها ضرر می‌کنند، با این حال معتقدم کنار کشیدن پرسپولیس راه درستی نیست اما امیدوارم کمیته داوران یک تکانی به خود بدهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)