پرسپولیس نیوز : کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران از تاکتیک و ترکیب کارلوس کی‌رو در دیدار برابر امارات شگفت زده شده است.

ابراهیم آشتیانی ،بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا در سال 1972   اظهار کرد: برای موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در مراحل بعدی نیاز به کار بیشتر در بخش حمله و استفاده از مهره‌های هجومی بیشتر داریم. من از سیستمی که کی‌روش برای این بازی در نظر گرفته بود متعجب شدم. حضور بازیکنان جوان در تیم ملی و حضور آنها در دیدار مقابل امارات کمی تعجب‌برانگیز بود.

او اضافه کرد: ای کاش این بازیکنان در دیدارهای تدارکاتی محک می‌خوردند تا در مقابل تیم‌هایی چون امارات عملکرد بهتری را از آنها شاهد بودیم و این بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری پا به میدان می گذاشتند با این حال کی‌روش شجاعت به خرج داد و در دیداری که می‌توانست سرنوشت تیمی که با ژاپن را بازی می‌کند مشخص کند از بازیکنان جوان استفاده کرد.

بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا در سال 1972 با بیان این‌که باید تمرکز بیشتری بر روی بازی ترکیبی و سرعتی داشته باشیم گفت: برای مراحل بعد باید بیشتر بر روی کارهای ترکیبی کار کنیم و سرعت را در دستور کار خود قرار دهیم. تیم‌هایی چون بحرین، قطر و امارات تیم‌های درجه دو و سه آسیا هستند و به هیچ عنوان نمی‌توان آنها را با کره، ژاپن و استرالیا مقایسه کرد.

آشتیانی افزود: این‌که در مرحله بعد احتمال زیاد با ژاپن بازی نمی‌کنیم یک نکته قابل توجه است ژاپن در این دوره به نظرم بهترین تیم خود در تاریخ جام ملت‌های آسیا را دارد من ژاپن را در هیچ دوره‌ای تا این حد قوی ندیدم.

یک کارشناس فوتبال ایران با بیان این‌که در مقابل امارات کمی دچار اشتباه بودیم، گفت: بر روی پاسکاری‌ها و دریبل‌ها بازیکنان ایران کمی پراشتباه ظاهر شدند و باید تلاش کنیم در دیدارهای مراحل بعدی این اشتباهات را جبران کنیم. کاملا مشخص بود که کی‌روش از اشتباهات بازیکنان میدان نیز ناراضی و ناراحت بود. به نظرم در مرحله‌ی بعد در صورت رویارویی با عراق یا اردون می‌توانیم به راحتی پیروز شویم، اما در دیدار نیمه نهایی باید با کیفیت بالاتری فوتبال بازی کنیم.

آشتیانی دیدار ایران مقابل بحرین در مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های آسیا را بهترین بازی ملی‌پوشان عنوان کرد و گفت: در دیدار نخست خود مقابل بحرین بهترین بازی را ارائه کردیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در دو دیدار بعدی خود مقابل قطر وامارات به آن خوبی بازی نکردیم.

بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا در سال 1972 خاطر‌ نشان کرد: باید از عناصر هجومی بیشتری برای بازی‌های مراحل بعدی استفاده کنیم. در جام ملت‌های آسیا نمی‌توانیم از همان سیستم جام جهانی بهره ببریم و انتظار موفقیت از ما داشته باشید. با آوردن مهره‌های هجومی بیشتر و تمرکز بر روی حملات می‌توانیم در مراحل بعدی موفق باشیم. تیم ما از مهره‌های هجومی و فوروارد‌های خوبی بهره‌مند است که می‌تواند ایران را به مراحل بالاتر برساند.

 تیم ملی فوتبال با کسب 9 امتیاز از سه دیدار خود در مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های آسیا راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)