پرسپولیس نیوز :  عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس اگر بتواند یکی دو برد دیگر در لیگ به‌دست آورد، رتبه‌اش بهتر خواهد شد و به نظرم می‌تواند در جمع چهار تیم نخست قرار بگیرد.

ابراهیم آشتیانی عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس درباره پیروزی سرخپوشان پایتخت مقابل سپاهان اصفهان گفت: پرسپولیس در هفته‌های اخیر دچار نوسان بوده و در دیدار با گهر دورود نیز به رغم این که روز ضعیفی را پشت سر گذاشته بود، اما توانست سه امتیاز را بگیرد. اما پرسپولیس در بازی با سپاهان شرایط بهتری پیدا کرد و از نظر فنی متعادل تر ظاهر شد. 10 نفره شدن سپاهان هم به پرسپولیس کمک کرد تا حملات بیشتری انجام دهد و توانست در ثانیه‌های پایانی گل برتری را به ثمر برساند.

وی ادامه داد: سپاهان به دنبال این بود که بازی بسته‌ای انجام بدهد و روی ضد حملات برنامه داشت تا به گل برسد. حتی توانست چند موقعیت نیز خلق کند، اما نتیجه‌ای به دنبال نداشت و آن‌ها به گل نرسیدند. آشفتگی خط دفاعی سپاهان در اواخر بازی به حدی بود که پرس بازیکنان پرسپولیس و اشتباه مدافع آن‌ها سبب شد تا سرخپوشان صاحب موقعیت شوند و گل پیروزی بخش را به ثمر برسانند. پرسپولیس در این دیدار از نظر فنی به سپاهان چربش داشت و توانست از برتری خود استفاده کند و سه امتیاز را به‌دست آورد.

آشتیانی درباره عملکرد یحیی گل محمدی و ثبت 6 پیروزی و 5 تساوی در کارنامه او نیز اظهار داشت: زمانی که قصد داشتیم، سرمربی جدید را انتخاب کنیم، اعضای کمیته فنی ترجیح دادند تا گل محمدی که در کنار تیم بوده را به عنوان نفر اول انتخاب کنند. البته عده‌ای هم بودند که می گفتند فرد دیگری می‌تواند سرمربی باشد. با این حال عملکرد گل محمدی که مربی جوان و با انگیزه‌ای است، خوب بوده و اگر بیشتر از تجربیات پیشکسوتان استفاده کند، هم به سود خودش خواهد بود و هم به نفع پرسپولیس.

وی افزود: پرسپولیس اگر بتواند یکی دو برد دیگر در لیگ به‌دست آورد، رتبه‌اش بهتر خواهد شد و به نظرم می‌تواند در جمع چهار تیم نخست جدول رده بندی قرار بگیرد. مسابقات جام حذفی هم اهمیت زیادی دارد و پرسپولیس با قهرمانی در این تورنمنت می‌تواند باعث شادی هواداران شود و به لیگ قهرمانان آسیا سال آینده راه پیدا کند. البته پرسپولیس تیمی است که هوادارانش به رتبه‌های چهارم و پنجم و حتی قهرمانی در جام حذفی راضی نیستند، اما با شرایطی که امسال به وجود آمد، رسیدن به این خواسته‌ها می‌تواند تاحدودی از ناکامی‌ها کاست.

آشتیانی تصریح کرد: پرسپولیس با آمدن رضا حقیقی در نیم فصل توانست ضعف خود را در پست هافبک دفاعی بپوشاند و به نظرم برای سال آینده نیاز به یک هافبک بازیساز، یک مدافع میانی و یک گلر خوب در کنار نیلسون و همچنین هافبک‌ دفاعی احساس می‌شود. محمد نوری به عنوان بازیکن بازیساز توانایی‌های خوبی دارد، اما او به هنگام دفاع تیمی به عقب برنمی‌گردد و بدنش دچار ضعف است که این هم نیاز به بدنسازی و تمرینات هوازی بیشتری دارد.

وی در مورد عملکرد دو بازیکن خارجی جدید تیم نیز عنوان کرد: ولاتکو و پروویچ دو بازیکن خارجی پرسپولیس هم جزو نفرات خوب و توانمند پرسپولیس هستند و به نظرم باید آن‌ها برای فصل آینده در ترکیب حفظ شوند. این دو بازیکن جناحین سرخپوشان را تقویت کرده‌اند و از معدود دفعاتی است که نفرات خارجی موثر در پرسپولیس حضور پیدا می‌کنند و باید از قابلیت‌های آن‌ها استفاده کرد.

عضو کمیته فنی پرسپولیس با انتقاد از عملکرد مهاجمان این تیم نیز گفت: متاسفانه محمد قاضی و کریم انصاری فرد نتوانسته‌اند توانایی‌های خود را نشان بدهند و انصاری فرد نباید فکر کند چون پارسال آقای گل لیگ بوده، دیگر نقطه ضعفی ندارد و به نظرم در باد آن گل‌های خوابیده است. مهاجم باید در جای گیری هایش دقت کند و موقعیت بسازد و شوت بزند اما فعلا آن طور که باید و شاید این نمونه‌ها را ندیده‌ایم. اگر انصاری فرد و قاضی بخواهند به همین روند ادامه بدهند، پرسپولیس باید یک مهاجم کاربلد دیگر را برای فصل آینده جذب کند.

آشتیانی در پایان عنوان کرد که گل محمدی می‌تواند برای فصل بعد از یک دستیار متبحر در کنار خود استفاده کند و بتواند برای تیم موثر واقع شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)