پرسپولیس نیوز : اگر تا پیش از این ستاره های میلیاردی انگشت شمار بودند و همه از شنیدن مبلغ قرارداد آنها انگشت به دهان می شدند، حالا نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر پر از ارقام میلیاردی است.

اما اتفاق نگران کننده تعداد قراردادهای میلیاردی نیست.  نگرانی از آن است کف قرارداد بازیکنان لیگ برتر بالا رفته است. این روزها دیگر کسی با 400 میلیون تومان که زمانی سقف قرارداد بود، پای قراردادی را امضا نمی کند. نگران کننده تر است که بدانید انگار در فدارسیون فوتبال هم دیگر کسی به دنبال مقابله با این موشوع نیست.

گلر 2/5 میلیادری!

بین گلرهای دیگر لیگ برتر او شماره یک است. او چند سالی است که بالاترین رقم قرارداد در لیگ برتر را می گرفت. از 666 میلیون تا 777 میلیون و بالای یک میلیارد. اما پارسال هم تیمی او که از اروپا برگشته بود یک میلیارد و 950 میلیون تومان گرفت تا رکورد او را بشکند. حالا نوبت رکورد شکنی اوست. چند پیشنهاد دارد. یکی از تیمی صنعتی  و دیگری از تیم رقیب. هر دو رقم پیشنهادی بالای دو میلیارد به او داده اند. شنیده می شود رقمی که تیم رقیب به او پیشنهاد داده است 7 میلیاردو 500 میلیون تومان برای سه فصل است. یعنی به صورت میانگین 2/5 میلیارد تومان برای هر فصل. دیگر گلرهای لیگ برتر هم که ارقام پیشنهادی او را شنیده اند، رقم را بالا برده اند. یکی از گلرهایی که برای پرسپولیس به او حرف زدند، بالای یک میلیارد تومان می خواهد. گلر دیگری هم که در تیمی صنعتی بازی می کند، زیر یک میلیارد تومان تمدید نمی کند.

مدافعان ملی پوشان، بالای یک میلیارد

در بین مدافعان، آنهایی که در چند ماه گذشته در لیست تیم ملی بوده اند، قطعا بالای یک میلیارد تومان می خواهند. فصل گذشته خط دفاعی یک تیم پرطرفدار با دو مدافع میلیاردی بسته شد. یکی یک میلیارد و 150 میلیون تومان گرفت و دیگری یک میلیارد و 250 میلیون تومان.  از مدافعان بالای یک میلیارد تومان باز هم می توان نام برد. این روزها در نقل و انتقالات مدافع جوانی که تنها چند ماهی است در ایران چهره شده، پیشنهادی یک میلیارد تومانی به تیم پرطرفدار داده است. هافبکی هم که به تیم ملی دعوت نمی شود و چندان به او بازی نمی رسد، از تیمش بالای یک میلیارد تومان درخواست کرده است. در غیر این صورت او به تیم صنعتی می رود که بالای این رقم را هم پرداخت می کند.

مهاجم بالای ده گل، بالای یک میلیارد

مهاجمان پر سر و صداترین اجناس ویترین نقل و انتقالات هستند. در بازار نقل و انتقالات هر مهاجمی که فصل گذشته بیش از ده گل زده، قطعا رقمی بالای یک میلیارد تومان طلب می کند. تنها استثنا جلال رافخایی آقای گل فصل گذشته از ملوان است که با انزلی چی ها قرارداد دارد و جایی نمی رود. اما به جای او گلزن 36 ساله یک باشگاه شهرستانی که فصل گذشته توانسته بود بیشتر از ده گل برای تیمش بزند، این فصل پیشنهادی یک میلیارد و 200 میلیون تومانی داده. گلزن دیگری از تیم پرهوادار شهرستانی هم، اشتهای زیادی دارد. او که فصل گذشته در جدول گلزنان لیگ برتر جایگاه خوبی داشت،برای تمدید یک ساله، یک میلیارد و 300 میلیون تومان پول می خواهد.البته درجه دوها هم ارقام بالایی طلب می کنند. مهاجم ذخیره فصل گذشته پرسپولیس که اصلا آمار خوبی هم در گلزنی نداشت، چند روز پیش به یک باشگاه تهرانی پیشنهاد 950 میلیونی داد. او ادعا می کرد در پرسپولیس 900 میلیون تومان می گیرد. بماند که ارقام سال گذشته هم حسابی حیرت انگیز است. فوروارد تیم پر طرفدار تهرانی با وجود ناکامی در گلزنی برای تیمش یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از تیمش گرفت.

کف قرارداد 600 میلیونی برای معمولی ها

عجیب تر از اتفاقاتی که در نقل و انتقال ستاره ها می افتد، ارقامی است که بازیکنان معمولی لیگ برتر می خواهند. بازیکنانی که شاید تنها برای پر کردن لیست جابه جا می شوند و بیشتر فصل را روی نیمکت تیم می نشینند. یکی از مدیران باشگاه تهرانی در گفت و گو با تماشا گفت: «بازیکن تیم امید ما که در لیست تیم اصلی هم بود، فصل گذشته 150 میلیون تومان گرفته بود. حالا برای فصل آینده 250 میلیون تومان می خواهد». البته تنها این بازیکن امید که اصلا به او بازی نمی رسد به این رقم رضایت داده است. بازیکنان فیکس لیگ برتری کمتر از 600 میلیون تومان نمی گیرند. رقمی که الان کف بازار نقل و انتقالات به حساب می آید و  دو سال پیش دو برابر سقف 300 میلیون تومانی لیگ برتر بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)