پرسپولیس نیوز: این تیم در این فصل از رقابت های لیگ قطر نه پنالتی داده و نه پنالتی گرفته است. بیشترین تعداد گل های خود را (9 گل) در حد فاصل دقایق 75 تا 90 که اوج خستگی ساق هاست به ثمر رسانده.
 

پس از مشخص شدن قرعه نمایندگان کشورمان قصد داریم به تفصیل حریفان تيم‌هاي ايراني در اين رقابت‌ها را بررسي کنیم. لخوياي قطر يكي از رقباي پرسپوليس در اين ديدارهاست.

لخویا قطر:

تیم فوتبال لخویا در سال 2009 در دوحه تاسیس شد. رئیس این باشگاه عبدلله بن ناصر بن خلیفه التانی است که از 26 ژوئن 2013 نخست‌­وزیر این کشور است. او متولد 1959 است که در سال 1984 در دانشگاه دورهام انگلیس مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی گردیده و در سال 1995 در دانشگاه بیروت در رشته قانون­گذاری فارغ­التحصیل شد.  استادیوم اختصاصی این تیم ورزشگاه بن خلیفه است که 12000 نفر ظرفیت دارد. لخویا قهرمان سال­های 2011، 2012 و 2014 قطر است. این تیم هم­اکنون با 30 امتیاز از 13 بازی و 3 امتیاز کمتر از تیم اول و 7 امتیاز بیشتر از تیم سوم در رتبه دوم قرار دارد.

کادرفنی:

 

سرمربی این تیم میشل لادروپ است که تجربه بازی در تیم­های لاتزیو، یوونتوس، بارسلونا و رئال­‌مادرید را در کارنامه دارد. وی در سال 2000 تا 2002 در تیم‌­ملی دانمارک دستیار سرمربی بوده و پس از آن هدایت تیم‌­های بروند­بی دانمارک، ختافه اسپانیا، اسپارتاک مسکو، مایورکای اسپانیا و سوانزی­سیتی ولز را بر عهده داشته است.

دستیار اصلی لادروپ در این تیم خوزه رامون فرناندز مکزیکی ست که پیش از این در شبکه­‌های تلویزیونی Canal 13، Imevisión و TV Azteca مکزیک و ESPN برزیل به عنوان کارشناس فعالیت کرده است.

مربی بدنساز این تیم جرارد زاراگوزای اسپانیایی ست. مربی 32 ساله­ای که قبل از لخویا به ترتیب در تیم­های لوکوموتیو و تورپدوی گرجستان فعالیت می­کرده است.

مربی دروازه­‌بانان لخویا کریم زازا است که ملیتی مراکشی-دانمارکی دارد و در سال­های 2000 تا 2009 پنج بازی ملی به ثبت رسانده است. وی تجربه بازی در کپنهاگن و بروندبی دانمارک و همچنین Essen آلمان را نیز دارد.

بازیکنان :

دروازه­‌بان:

1- امینه لکومته (Amine Claude Lecomte-Addani) فرانسوی-مراکشی بوده و 24 سال سن دارد. قد او 194 سانتیمتر است و شماره 40 می­‌پوشد. وی در سال 2011 به تیم­‌ملی مراکش فراخوانده شد و در بازی این تیم برابر سنگال در دروازه تیم ایستاد. نکته جالب درباره او اینکه وی در 43 بازی این فصل تیمش 3 بار کارت زرد دریافت کرده است.

2- دروازه­‌بان دوم تیم ایوان رودریگز (Ivanildo Rodrigues dos Santos) است. گلر 22 ساله­ برزیلی که 191 سانتیمتر بوده و پیش از لخویا در تیم­های الجیش و الشمال نیز بازی می­‌کرده است.  جالب­ترین نکته درباره وی اینکه ویدیویی از او در اینترنت منتشر شده که وی در حین شروع بازی از محوطه جریمه خودی توپ را به کرنر فرستاد.

مدافعین:

3- دام ترائوره (Dame Traoré) مدافع شماره 6 و 28 ساله فرانسوی که 188 سانتیمتر بلندی قامت او بوده و سابقه بازی در تیم­های ولنسینس و سدان فرانسه را در کارنامه دارد. وی در سال 2014 به تیم­ملی ب قطر فراخوانده شد و در شکست یک بر صفر فلسطین این تیم را همراهی کرد.

4- احمد یاسر (Ahmed Yasser Mohammedi): مدافع 20 ساله قطری-مصری تیم لخویا که 181 سانتیمتر بلندی قامت اوست و شماره 19 می­پوشد. وی عضو تیم­ملی قطر است.

5- خالد مفتاح (Khalid Muftah Issa): دیگر مدافع قطری 22 ساله این تیم که 173 سانتیمتر قد دارد و 7       می­پوشد. خالد مفتاح پیش از لخویا در الوکره بازی می­کرد که در 18 بازی برای این تیم 6 گل به ثمر رساند. این مدافع سابقه بازی در تیم زیر 23 ساله­های قطر را هم دارد و اخیرا به تیم ملی بزرگسالان این کشور هم دعوت شده است.

6- مصطفی تریسور (Moustapha Terazor Kangambo): مدافع راست کنگویی 27 ساله که 175 سانتیمتر است و 14 می­پوشد. وی سابقه بازی ملی ندارد و پیش از لخویا در الوکره عضویت داشت.

هافبک­ها:

7- علی عفیف (Ali Hassan Afif): هافک ملی­پوش قطری که 26 ساله بوده و 173 سانتیمتر بلندی قامت بوده و 20 می­پوشد. پدرش حسن عفیف ملی­پوش تانزانیایی است. برادر وی اکرم حسن عفیف در تیم جوانان سویا عضویت دارد.

8- یوسف المساکنی (Youssef Msakni): هافبک تونسی 24 ساله که 179 سانتیمتر قد دارد و 28 می­پوشد. وی در فصل 14-2013 در 30 بازی برای لخویا 13 گل به ثمر رساند و پیش از این تیم در تیم­های باشگاهی تونس (Stade Tunisien و Espérance Sportive de Tunis) توپ می­زده است.

مهاجمان:

10- ولادیمیر ویس (Vladimir wiss): مهاجم اهل اسلواکی و  25 ساله و 175 سانتیمتری که 79 می­پوشد. وی در سال 2008 در تیم دوم منچسترسیتی  بازی کرده و سپس در بولتون، رنجر، اسپانیول، پسکارای ایتالیا و  المپیکوس یونان تجربه بازی دارد. وی در این فصل در 11 بازی تنها 2 گل به ثمر رسانده است.

11- چیکو فلورس (Jose Manuel Flores Moreno): خطرناک­ترین بازیکن این تیم یک مهاجم اسپانیایی 27 ساله و یک متر و 87 سانتیمتری است که 4 می­پوشد و تجربه بازی در کادیز، پورتوئنس، بارسلونای ب، آلمریا، جنووا، مایورکا و سوانسی را در کارنامه دارد. همچنین در تیم زیر 21 ساله­های اسپانیا نیز 3 بازی را انجام داده است. وی در 12 بازی این فصل 2 گل به ثمر رسانده است. نکته جالب درباره او اینکه وی در طی دوسال اخیر 5 بار کارت قرمز دریافت کرده است.

12- سباستین سوریا (Andrés Sebastián Soria Quintana): شاخص­ترین بازیکن لخویا سوریای اروگوئه­ای الاصل است. سوریای 31 ساله با 186 سانتیمتر بلندی قامت سابقه بازی در لیورپول و الغرافه را دارد وی در سالی که جبارف ازبک بازیکن برتر شد (2008) به عنوان سومین بازیکن برتر آسیا معرفی شد. وی در این فصل در مجموع 13 بازی 5 گل به ثمر رسانده است.

به نظر می­‌رسد با توجه به قامت بلند مدافعان این تیم، پرسپولیس با تاکتیک فعلی کار سختی در برابر این حریف قدرتمند خود دارد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)