در این گزارش به معرفی اولسان هیوندای کره جنوبی رقیب پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ پرداخته شده است.

دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان اولسان هیوندای کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن برگزار شد که با برتری ۲ بر یک نماینده کره جنوبی، حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ مشخص شد. در زیر به آخرین وضعیت این تیم اشاره می‌شود:

*اولسان هیوندای کره‌جنوبی
سرمربی: کیم دو هون
کاپیتان: لی کئون هو
قدمت: ۳۷ سال (تأسیس ۱۹۸۳)

*افتخارات:
کی لیگ کره‌جنوبی (۲ قهرمانی): ۱۹۹۶ و ۲۰۰۵
جام حذفی کره جنوبی (یک قهرمانی): ۲۰۱۷
سوپرجام کره جنوبی (یک قهرمانی): ۲۰۰۶
لیگ قهرمانان آسیا (یک قهرمانی): ۲۰۱۲

با نگاه به تاریخچه متوجه می شوید این باشگاه قدمت چندانی ندارد و در سال ۱۹۸۳ تاسیس شده است. افتخارات این تیم در کی لیگ کره جنوبی تنها دو قهرمانی در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۵ است.

اولسان در سوپر جام کره یک بار در سال ۲۰۰۶ قهرمان شد. البته این باشگاه نه چندان مشهور در لیگ قهرمانان آسیا هم قهرمان شده و در سال ۲۰۱۲ فاتح این جام معتبر آسیایی شد و مانند پرسپولیس برای دومین بار است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است با این تفاوت که پرسپولیس بار اول نایب قهرمان شد.

تیم اولسان هیوندای کره جنوبی در شرایطی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که با به ثمر رساندن ۲۱ گل در ۹ بازی نشان داد صاحب خط حمله قدرتمندی است.

اولسان در اولین گام خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ کارش را با قدرت آغاز کرد و از همان ابتدای نشان داد یکی از ۴ مدعی قهرمانی در شرق آسیا است. اگرچه این تیم دروازه بان ملی پوش خود را به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست به دوحه بیاورد ولی جانشین این دروازه بان نشان داد می تواند جانشین مناسبی باشد.

اولسان هیوندای کره جنوبی با از دست دادن دروازه‌بان ملی‌پوش خود پس از ابتلا به کرونا و حضور سه بازیکن دیگرش در قرنطینه کار خود را در گروه F آغاز کرد. کسب پنج پیروزی و یک تساوی و صعود با ۱۶ امتیاز در رقابت با اف سی توکیو ژاپن، شانگهای شینهووای چین و پرث گلوری استرالیا نمایشی مقتدرانه از اولسان بود.

اولسان هیوندای که به ببرهای کره مشهور است، با سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در این مسابقات شرکت کرده بود. رقیبی که قدرتمندانه حریفان خود را شکست داد و با بازیکنان ملی‌پوش پرشمار، خود را یک مدعی جدی معرفی کرد و در نهایت به فینال رسید.

نماینده کره جنوبی از سه بازیکن خارجی بهره می‌برد که بیورن یانسن ملی‌پوش نروژی با سابقه بازی در دن‌هاخ و آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ مشهورترین آنهاست. جیسون دیویدسون ملی‌پوش استرالیایی با سابقه بازی در وست برومویچ، هادرسفیلد انگلیس و خرونیخن هلند و جونیور نگرائو از برزیل نیز دو خارجی دیگر این تیم هستند که ستون‌های اصلی اولسان را تشکیل می‌دهند.

این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشان داد تیمی شکست ناپذیر است و در ۶ بازی ۵ پیروزی و یک تساوی کسب کرد تا با ۱۶ امتیاز با اقتدار در مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و بیشترین امتیاز را نسبت به بقیه تیم ها در مرحله گروهی کسب کرد.

این تیم کره ای با اف‌سی توکیو ژاپن، شانگهای شینهووای چین و پرث گلوری استرالیا در مرحله گروهی رقابت کرد و با وجود قدرتمند بودن رقبایش در مرحله گروهی نشان داد تیمی با ثبات و منظم است.

تیم اولسان در مرحله گروهی با ۱۴ گل زده و ۵ گل خورده، قدرت خط حمله خود را نشان داد.

تیم اولسان غالبا به بازیکنان ملی پوش خود متکی است اما ۳ مهره کلیدی اولسان لژیونرهای این تیم است. جونیور نگرائو برزیلی ستاره این تیم است و تا اینجای رقابت ها با زدن ۵ گل بهترین بازیکن تیم کره ای است. بیورن جانسن، ملی‌پوش نروژی در کارنامه اش سابقه بازی در دن‌هاخ و آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ را دارد. جیسون دیویدسون، ملی‌پوش استرالیایی با سابقه بازی در وست برومویچ و هادرسفیلد انگلیس و خرونیخن هلند دیگ لژیونر مطرح این تیم کره ای است.

اولسان در مرحله یک هشتم نهایی مثل مرحله گروهی قدرت خود را برای رقبایش به رخ کشید. تیم کره ای به مصاف تیم ملبورن ویکتوری رفت و با اقتدار با نتیجه ۳ بر صفر رقیب استرالیایی اش را کنار گذاشت و راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اولسان رقیب بیجینگ گوان چین شد که قدرتمندانه از مرحله گروهی صعود کرده بود و با کنار زدن اف سی توکیو به این مرحله رسیده بود. اولسان در این بازی با یک گل از روی شوت از راه دور و یک گل با پنالتی که کمک داور ویدیویی اعلام کرد موفق شد با دو گل نماینده چین را از این رقابت ها کنار بزند و به نیمه نهایی راه پیدا کند درحالی که نماینده چین از ۲۲ شوت خود و چندین موقعیتش در این بازی نتوانست نتیجه ای بگیرد.

دیدار نیمه نهایی مقابل ویسل کوبه ژاپن هم ۲ بر یک به سود این تیم به اتمام رسید تا در نهایت با ۲۱ گل زده و تنها شش گل خورده از ۹ بازی، حریف پرسپولیس در فینال شود.

با نگاه آماری به تمام ۹ بازی اولسان هیوندای کره جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ مشخص می شود این تیم از ابتدا قدرت خود را نشان داده و روی کاغذ بهترین تیم شرق آسیا بود که به فینال راه پیدا کرد و نماینده کشورمان باید مقابل این تیم قدرتمند زیرکانه بازی کند.

دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ شنبه آینده(۲۹ آذر) در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب دوحه برگزار می شود.

ویدیو خلاصه بازیهای اولسان هیوندای را اینجا ببینید:

خلاصه بازی اولسان هیوندای ۲-۱ ویسل کوبه:

 

گل مردود شده ویسل کوبه به اولسان هیوندای:

 

خلاصه بازی اولسان هیوندای ۲-۰ بجینگ گوان:

 

خلاصه بازی اولسان هیوندای ۳-۰ ملبورن ویکتوری:

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)