پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به سفر ناگهانی مهاجم این تیم در آستانه دربی 99 و غیبت او در این بازی واکنش نشان داد.

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص سفر ناگهانی یورگن لوکادیا مهاجم پرسپولیس در آستانه دربی 99 و غیبت او در این بازی و شوکی که به پرسپولیس وارد شد، اظهار داشت: برای خروجی این شوک باید منتظر باشیم تا بازی انجام شود، اما چیزی که مشخص است این است که پرسپولیس مجموعه خوبی از بازیکنان دارد که می‌توانند جای این بازیکن را پر کنند. با این همه چیزی که وجود دارد این است که فاصله کم رفتن لوکادیا تا بازی دربی احتمالا پیامدهای منفی برای پرسپولیس خواهد شد. هر چند که شاید این شوک به تبدیل شدن پرسپولیس یک تیم قدرتمند منجر شود. به همین دلیل است که معتقدم باید منتظر بازی ماند و دید که این شوک مثبت است یا منفی.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه یحیی گل‌محمدی در هفته‌های اخیر عناصر هجومی تیمش را برپایه دیاباته و لوکادیا چیده بود اما هر دو بازیکن در این بازی غایب هستند، تصریح کرد: غیبت دیاباته به دلیل مصدومیت است و طبیعی است که در این بازی حضور نداشته باشد، اما لوکادیا بازیکنی است که از نظر کیفی پرسپولیس را به خودش عادت داده و نبودنش در این بازی می‌تواند اثرات خاص خودش را داشته باشد. از طرف دیگر بازی کردن امید عالیشاه و مهدی ترابی که هر دو از بازیکنان خیلی خوب هستند، می‌تواند نقطه قوت باشد، هر چند که هماهنگی در این زمان کم کار سختی است که امیدوارم پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی از پس آن بربیایند.

آشوبی در خصوص اینکه لوکادیا به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به پرسپولیس آمد، اما چه به او گذشته که اینقدر راحت در آستانه یک بازی مهم پرسپولیس را ترک می‌کند، گفت: واقعا نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده، اما چیزی که وجود دارد این است که باید در بستن قراردادها قوی‌تر عمل کرد. اجرای قرارداد باید به شکلی باشد که بازیکن به آن متعهد گردد.  من شنیدم که او گفته مشکل خانوادگی دارد، که اگر این مسئله صحت داشته باشد، باید پذیرفت که خانواده در اولویت است، اما نوع رفتن لوکادیا حرفه‌ای نبود. او به شکل خوبی خودش را از تیم جدا نکرد. همانطور که بازیکنان انتظار دارند باشگاه به قراردادش عمل کند، بازیکن هم باید تعهداتش را اجرا کند. البته اتفاقات پیرامون هم موضوعی نیست که آن را درنظر نگرفت.

وی در مورد بازی امروز استقلال و پرسپولیس و کیفیت فنی آن بعد از برگزاری جام جهانی و انتظارات مردم که بالا رفته، افزود: تا زمانی که مسئولان ارشد فدراسیون به این جمع‌بندی برسند که فوتبال می‌تواند خودش را اداره کند و برای فوتبال فلسفه قائل شوند، شرایط همین است. نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که هر کسی با هر مدل بتواند در فوتبال کار کند. فوتبال امروز در دنیا به شکل مالکانه انجام می‌شود و حتی تیمی مثل کاستاریکا که شناختی از فوتبالش نداریم هم به این سمت و سو رفته‌اند. برای پیشرفت فوتبال ما هم باید به این سمت برویم که این موضوع نیازمند مدیریت قوی، منابع مالی و صبوری است. با این همه نباید سطح انتظارات ما از دربی به اندازه سطح انتظارات از جام جهانی باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)