پیشکسوت پرسپولیس درباره وضعیت سرخ‌پوشان صحبت کرد.

فرزاد آشوبی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به شرایط این روزهای پرسپولیس در دو بازی اخیر تیم پس از تعطیلات طولانی مدت جام جهانی اظهار داشت: پرسپولیس به لحاظ شرایط فنی و کیفی تغییری در سبک و سیاق کارش نداشته و شاید مهمترین موضوع و چالش تیم جدایی عجیب و غریب لوکادیا باشد. در هرحال طبیعی است که با جدایی بازیکنانی که در تیم ها نقش محوری دارند، بروز مشکلات طبیعی است که پرسپولیس از این قاعده مستثنی نیست.

وی تاکید کرد: لوکادیا بازیکن خوب و با کیفیتی بود و در چند بازی که در ترکیب به میدان رفت جزو نفراتی محسوب می شد که با کیفیت خوب خود به نوعی پرسپولیس را به خود وابسته کرده بود.

مربی نوجوانان پرسپولیس افزود: با توجه به شرایط موجود و جدایی این بازیکن از پرسپولیس، رفع این مشکل با سرعت قابل جبران نیست و با در نظر گرفتن مصدومیت دیاباته باید به این مساله اذعان داشت که دست کادر فنی پرسپولیس در شرایط فعلی در خط حمله بسته است.

آشوبی درباره بازی با پیکان و عدم ایجاد موقعیت گل قابل قبول تصریح کرد: پرسپولیس از ابتدای فصل در این فرمت شرایط ایده آلی نداشت و نسبت به سال‌های قبل در ایجاد موقعیت روی دروازه حریف شرایط پایین تری داشته که این نقیصه می تواند اتفاق ویژه ای محسوب شود. در شرایطی که تیم‌هایی مثل پرسپولیس تیم های هجومی شناخته می شوند وینگرها و هافبک های تیم باید شرایط ایده آلی را در زمین داشته باشند تا بتوانند برای مهاجمان خلق موقعیت کنند.در حال حاضر پرسپولیس به لحاظ تعدد نفرات در میانه میدان شرایط خوبی دارد اما حضور یک بازیکنی که هم در دفاع و هم در حمله بتواند برای تیم میدانداری کاملی را داشته باشد در این تیم احساس می‌شود، بازیکنی شبیه احمد نوراللهی که چه در فاز حمله و چه در فاز تدافعی یکی از بهترین ها در پرسپولیس بود.

هافبک اسبق پرسپولیس با اشاره به برنامه کادر فنی و استفاده از دو هافبک دفاعی در میانه میدان در ترکیب اصلی گفت: پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و بازیکنی مثل رفیعی در فاز حمله جزو یکی از باکیفیت ترین هافبک ها محسوب می‌شود اما او در کارهای بدون توپ در شرایط ایده آلی قرار ندارد؛ ضمن اینکه در سیستم استفاده از دو هافبک باید بازیکنان در فاز دفاع و حمله به صورت همزمان و مکمل هم در برنامه‌های تاکتیکی حضور پیدا کنند که در این زمینه خلایی در تیم احساس می شود.

آشوبی در خصوص وضعیت پرسپولیس در جدول و نیاز این تیم به کسب پیروزی‌های متوالی در بازی‌های آتی به برنا گفت: فشردگی لیگ امسال از ابتدای فصل مشخص بود و می بینیم تیم ها با فاصله امتیازی بسیار کمی در رقابت با یکدیگر هستند و بر این اساس باید گفت پرسپولیس فصل سختی را برای قهرمان شدن در پیش دارد. تاکید می‌کنم پرسپولیس از نظر کیفیت و پتانسیل، بازیکنان خوبی دارد ولی جذب مهاجم با خصوصیات گلزنی لوکادیا و بهره گیری از یک هافبک خلاق در میانه میدان نیازی است که در فصل نقل و انتقالات زمستانی برای قرمزپوشان پایتخت احساس می شود.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره بازی این تیم برابر گل‌گهر در هفته پیش‌رو خاطرنشان کرد: گل‌گهر تیم خوب و پرمهره ای است که با توجه به ثبات مدیریت و کادر فنی که داشته رفته رفته خود را به جمع مدعیان ملحق کرده است. این تیم در فاز هجومی سرعت زیادی دارد و به نظر من پرسپولیس در تقابل با حریف باید با استراتژی قوی و حساب شده به میدان برود و فکر می کنم کار سیستم دفاعی پرسپولیس مقابل گل‌گهر بسیار سخت باشد. پرسپولیس در بازی های سخت و تیم هایی که مقابل این تیم فوتبال رو به جلویی را ارائه می دهند، شرایط خوبی دارد و می‌تواند روزهای خوب خود را تکرار کرده و نتیجه لازم را هم در سیرجان به دست آورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)