پرسپولیس نیوز : مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر گفت: فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال از امروز (شنبه) آغاز شد.

مصطفی شهبازی در مورد زمان فصل نقل و انتقالات دوره چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: فصل نقل و انتقالات چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور از همین امروز (شنبه) آغاز شده و تا یک هفته مانده به هفته نخست لیگ برتر یعنی دوم مرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با این حال برای ثبت قراردادها در انتظار اعلام نظر وزارت ورزش و جوانان در بحث شفاف‌سازی قراردادها هستیم و بعد از ابلاغ تصمیم وزارت بر طبق ضوابط جدید ثبت قراردادها انجام می‌شود.

شهبازی درباره وضعیت بازیکنان ملی‌پوش که درگیر اردوهای تیم ملی و دیدارهای جام جهانی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت زمانی پیشِ‌رو که تا مردادماه است، مشکلی برای این بازیکنان هم پیش نخواهد آمد.

چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال از روز پنج‌شنبه 9 مرداد 1393 آغاز خواهد شد.

 

اما  رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: با وجود آنکه طبق قانون و به طور طبیعی فصل نقل و انتقالات آغاز شده اما تا پیش از تصویب آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات باشگاه‌ها عملا نمی‌توانند فعالیتی در جذب بازیکنان داشته باشند.

غلامرضا بهروان در واکنش به صحبت‌های مصطفی شهبازی مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر مبنی بر اینکه نقل و انتقالات لیگ چهاردهم از امروز آغاز شده و تا دوم مرداد ادامه دارد، گفت: ایشان متن قانون را بیان کردند چون طبق قانون، به طور اتوماتیک بلافاصله پس از پایان لیگ برتر فصل نقل و انتقالات آغاز می‌شود و باز هم طبق قانون تا یک هفته پیش از شروع لیگ برتر مهلت نقل و ا نتقالات پایان می‌یابد که اگر یک هفته از زمان اعلام شده برای فصل جدید کم بکنیم، می‌شود تاریخ دوم مرداد.

وی افزود: تیم‌ها اگر بخواهند توافقی با بازیکنی انجام دهند، به نوعی باید مشروط باشد تا آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات مصوب شود و بعد از آن بتوانند طبق آن آیین‌نامه عمل کنند و فعلا قراردادی در هیات‌های استان ثبت نمی‌شود.

رییس کمیته مسابقه‌ها در پاسخ به اینکه "وقتی هنوز آیین‌نامه جدید مصوب نشده و طبق این آیین‌نامه قرار است تعداد بازیکنان بزرگسال تیم‌ها کاهش یابد و حداقل مدت قراردادها هم تغییر کند و باشگاه‌ها بر این اساس باید برای جذب بازیکنان‌شان اولویت‌بندی داشته باشند، پس عملا چطور می‌توانند با بازیکنی توافق کنند و هیچ کاری تا پیش از تصویب آیین‌نامه جدید از عهده‌شان برنمی‌آید" گفت: از نظر فنی این نظر کاملا درست است و می‌پذیرم که باشگاه‌ها تا وقتی که تکلیف‌شان را درباره آیین‌نامه جدید و مقررات لحاظ شده در آن نمی‌دانند، عملا نمی‌توانند توافقی را با بازیکنان داشته باشند و اولویت‌هایشان ممکن است تغییر کند. قبول دارم که این موضوع در گرو آیین‌نامه جدید است و مسئله را پیگیری می‌کنیم اما همان طور که گفتم چیزی که توسط شهبازی اعلام شده خواندن متن قانون بوده است و به طور طبیعی این موضوع وجود دارد و چیز جدیدی نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)