مرجع خبری پرسپولیس : راستش را بگويم، نمي‌توان گفت كسي انتظار نداشت، كريم باقري در تبريز مورد بي‌لطفي قرار نگيرد. با آنچه در سال‌هاي اخير از فوتبالمان ديديم، انتظار به‌وجود آمدن و تكرار چنين رفتارهايي بود.

 

با آنچه كه در فوتبال حرفه‌اي! امروز شاهد آن هستيم، احتمالا چند فصل ديگر به كلي قيد انتخاب مرداخلاق، بازيكن برتر اخلاق و از اين جور عناوين را بايد از ادبيات فوتبالمان بزنيم.

 

 اتفاقاتي كه در جريان بازي پرسپوليس- شهرداري تبريز رخ داد مي‌توانست هر كسي و با هر اراده‌اي را مجبور به واكنش كند. شايد واكنشي كه بدتر از اين رفتارها مي‌بود. چنانچه آموختيم و يادگرفتيم كه هر كنشي، واكنشي را در پي دارد.

 

 

اما اتفاق ديگري افتاد، نه آنكه اين رفتارها جواب نداشت. بلكه كنش زشت و بد عده‌اي با واكنش آموزنده‌اي روبرو شد، مي‌توانست عكس‌العملي غير از اين داشته باشد چنانچه در مقابل توهين و فحاشي يك بازيكن قطري- كه البته تبريزي نبود!- طعم تلخ اخراج و محروميت در بازي ملي را به جان خريد و با مشت به دهان آن بازيكن گستاخ كوبيد تا به همگان بفهماند احترام به شخصيت افراد بالاتر از هر مزيت و منفعتي است.

 

اما آقاكريم ترجيح داد در تبريز و مقابل توهين همشهري‌هايش فقط خون دل بخورد و نه تنها در ورزشگاه جوابي به آنها نداد بلكه بعد از آن هم به احترام مردم تبريز سكوت كرد تا نكند بعد از چند سال نمك خوري، نمكدان بشكند و ناخواسته به خاطر يك عده قليل بي‌احترامي به مردم بكند. آقاكريم با اين كارش دوباره مرداخلاق شد.

 

دوباره نشان داد حتي در اين فوتبال هم، به قول خودش مرداخلاق شدن سخت نيست اما آنچه به عهده ما و مسوولان است، نبايد مورد بي توجهي قرار گيرد. نبايد فراموش كنيم كه ما ورزش را براي ارتقاي ارزش‌هاي والاي انساني مي‌خواهيم و يادمان نرود كه اپيدمي بي‌احترامي به بزرگان مدت‌زماني است كه گريبانگير ورزش ما شده است. فراموش نكنيم كه گاهي خود اهالي ورزش به خاطر حفظ موقعيت خودشان دست به توهين به بزرگان مي‌زنند.

فراموش نكنيم كه ما هم مسووليتي در قبال حفظ آنچه كه ما را بزرگ خواهد كرد، داريم. امروز كريم مورد اهانت قرار مي‌گيرد و سكوت مي‌كند. فرداهاي ديگري نيز داريم كه بايد به فكر آن باشيم. امروز آقا كريم مشتي به دهان هتاكان نمي‌زند تا با سكوت خود، اوج ناراحتي‌اش را نسبت به آنچه كه در ورزش رخ مي‌دهد، به رخ مسوولان بكشد. او امروز سكوت مي‌كند تا آتش بي‌احترامي‌ها بيش از پيش شعله‌ور نشود.

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)