مرجع خبری پرسپولیس : مديرعامل باشگاه داماش ايرانيان گفت: بايد آقايان شجاعت داشته باشند، اعلام كنند و از پرسپوليس كنار بروند تا اين تيم با مديريت كارآمد اداره شود.

 

داماش گيلان يكي از تيم‌هاي زير مجموعه اميرعابديني است كه صعودش به ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي ايران در فصل آينده مسجل شد. عابديني در مصاحبه اش ناگفته‌هايي را بيان كرد كه در زير آن را مي‌خوانيم:

سرانجام پس از 2 فصل داماش گيلان به ليگ برتر رسيد و به نظر مي‌رسد اهداف‌ شما محقق شده باشد.


خير. هنوز به خواسته‌هايمان نرسيديم. بخشي از توقعات و اهداف سيستماتيك تشكيلات ما برآورده شد، اما تازه در آغاز راه هستيم و چيزي براي داماش تمام نشده است. در واقع از روز گذشته كار ما آغاز شده است و گستره ورزش در باشگاه داماش را در تمام رشته‌ها با موفقيت ادامه خواهيم داد.

در مورد بستري كه هم اكنون در باشگاه داماش ايرانيان ايجاد شده است چه صحبتي داريد؟

در فوتبال به صورت پلكاني عمل مي‌كنيم. در واليبال شديداً به دنبال يك بستر پويا و توانمند هستيم. در بسكتبال و برخي از رشته‌هاي رزمي نيز قصد ايجاد چنين كاري را داريم و در مجموع كار گسترده‌اي را در امر باشگاهداري انجام مي‌دهيم. در سال دومي كه در رشت كار مي‌كنيم، با كمك خدا توانستم به صورت مستقيم به ليگ برتر صعود كنيم.

كار در ليگ برتر فوتبال دشوارتر از حضور در ليگ دسته اول نيست؟

قطعاً همين‌طور است و كار سخت است، چراكه در حال قدم گذاشتن به عرصه بالاتر و جديدتر هستيم كه مي‌تواند مشكلاتي را در اين راه پديد بياورد.

چه برنامه‌اي براي حضور در ليگ برتر داريد؟

سازماندهي و برنامه‌ريزي را از قبل آغاز كرده‌ بوديم. برنامه‌هاي سال آينده براي حضور در ليگ برتر، برنامه‌ مجزايي از برنامه‌هاي اصلي ما در فوتبال نيست. اين موضوع هم تابعي از متغيرات برنامه است. ما برنامه‌هاي مختلفي را داشتيم كه طبق آن مشخص بود در صورت صعود يا عدم صعود به ليگ برتر كارمان را چگونه ادامه دهيم.

حال كه صعود كرده‌ايد چه برنامه‌اي داريد؟

با مسجل شدن صعود برنامه ريزي ها را اغاز كرده ايم و در سال آينده مطمئناً بين تيم‌هاي مطرح خواهيم بود. اين موضوع را از اين جهت مي‌گويم كه برخي دوستان آرزو مي‌كنند داماش آسانسوري عمل كرده و سال آينده نيز دچار لغزش شود. البته هركسي براساس فراخور ظرفيت خودش مي تواند قضايا را دنبال كند.

يعني قصد داريد داماش را به سطحي از فوتبال برسانيد كه جايگاهش در ليگ برتر تثبيت شده باشد؟

قطعا به دنبال چنين هدفي هستيم. مي‌توانم بگويم كه در 2 يا 3 سال آينده قصد داريم بين مدعيان قهرماني باشيم.

مهدي دينورزاده، سرمربي فعلي داماش علاقه دارد فصل آينده با تيم شما همكاري كند. اين همكاري فصل آينده در ليگ برتر تداوم دارد؟

دينورزاده هم اكنون سرمربي داماش است. اگر صعود نمي‌كرديم، وي سرمربي تيم باقي مي‌ماند و در حال حاضر نيز كه به ليگ برتر صعود كرده‌ايم هم وي در رأس كار تيم داماش باقي خواهد ماند.

فارس: يعني براي فصل آينده قطعا دينورزاده سرمربي داماش در ليگ برتر است؟

به طور حتم وي كارش را در داماش ادامه مي‌دهد. دينورزاده سال گذشته برنامه دراز مدت خود را ارائه كرد و بنده اعتقاد دارم كه تا چند روز ديگر برنامه تكميلي‌اش را هم خواهد داد.
مهدي دينورزاده را تمام فوتبالي‌ها به خوبي مي شناسند. او يكي از سالم‌ترين، خالص‌ترين و پركارترين مربيان ايران است و ازپيشينه بسيار خوبي برخوردار است.

در مورد احتمال حضور علي دايي با توجه به شايعات مطرح شده در روزهاي اخير در رأس كادرفني داماش گيلان صحبت‌هايي به گوش مي‌رسد.

من با علي دايي هيچ مذاكره‌‌اي نكردم و هيچ گزينه‌اي به جز دينورزداده در ذهن من نيست، ضمن اينكه آوردن يك مربي جديد به جاي مهدي دينورزاده را عدالت و جوانمردي نمي‌دانم.

مهدي دينورزاده سال گذشته پس از اينكه نفت تهران را تا آستانه صعود به ليگ برتر همراهي كرد از سوي مسئولان باشگاه نفت بركنار و جاي خود را به نادر دست نشان داد.

با دينورزاده كار را در ليگ برتر آغاز مي‌كنيم. همچنين براي حضور در اين رقابت‌ها اسكلت تيم را حفظ كرده و با توجه به ظرفيتي كه داريم، بازيكنان مطرح و طراز اول به تيم اضافه مي‌كنيم تا در رقابت‌هاي ليگ برتر هم موفق باشيم.
برخي بازيكنان نيز مي توانند در همين سطح ليگ دسته اول با توجه به وجود 2 تيم ديگري كه در اين ليگ داريم به ما كمك كنند.
در حال حاضر 2 تيم در ليگ دسته اول يكي در تهران و يكي در لرستان داريم. به همين دليل همه بازيكناني كه در خانواده داماش حضور دارند، سال آينده نيز در مجموعه ما باقي خواهند ماند و به كار خود ادامه مي‌دهند.

با توجه به حواشي هميشگي در ليگ دسته اول؛ فوتبال امسال پاك بود؟

براي ناپاك كردن يك ظرف آب، يك قطره كافيست. گاهي مواقع بايد جلوي اين قطرات ناپاك را گرفت. بايد ببينيم با چه روش‌هايي مي‌توان جلوي اين ناپاكي را گرفت، اما فوتبال در ظرف پاك است و فقط بايد مراقب قطره‌هاي آلوده و ناپاك بود كه در چنين ظرف پاكي نچكد.


امسال مورد مشكوكي ديديد؟

مي‌خواستم نبينم. به دنبال اين بودم كه نبينم و تنها متمركز روي كار خودم بودم.

در نهايت ديديد؟

بايد كمي در اين مورد فكر كنم. اما به واقع چيزي نديدم. البته چيزهايي كه در برنامه 90 مي‌ديدم، گاهي اوقات من را اذيت مي‌كرد و آزارم مي داد.

بحث و جنگ و جدال با فيروز كريمي تمام شد؟

من در مورد كريمي هيچ بحثي ندارم. از طرف من به صورت كامل موضوع خاتمه يافته و تنها يكسري حق و حقوقي است كه باشگاه دارد و مسئولان قضايي و حقوقي باشگاه در حال پيگيري آن هستند.

براي مردم رشت چه صحبتي داريد؟

تيم داماش براي مردم رشت است و من حرفي ندارم جز اينكه بگويم ما براي آنها كار مي‌كنيم و اميدوار هستم كه در پهنه استان در ورزش موفقيت ايجاد كنيم. ساير رشته‌هاي ورزشي را در سطح استان زنده كرده و روي بحث استعداديابي به جز انزلي در ساير شهرها در حال كار كردن و سرما‌يه‌گذاري هستيم.
ما به خاطر مردم استان اين كارها را انجام مي‌دهيم و اميدواريم مردم از باشگاه داماش ايرانيان راضي و خوشحال باشند.

قصد تيم داري در رشته‌هاي قهرماني مانند وزنه‌برداري و كشتي را نداريد؟

براي اين رشته‌ها فعلا برنامه‌اي نداريم. در حال حاضر روي رشته هاي توپ و تور، سپس رشته‌هاي رزمي كار مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم بخش بانوان را هم فعال كنيم.


سوال از يك پرسپوليس قديمي. پرسپوليس در آسيا نتوانست توقعات هوادارانش را برآورده كند. در اين مورد چه نظري داريد؟

پرسپوليس بايد قالب مديريتي‌اش را تغيير دهد.

يعني ايرادهاي پرسپوليس را از چشم مديريت مي‌بينيد؟

بله؛ آقايان بايد شجاعت داشته باشند، اعلام كنند و از پرسپوليس كنار بروند تا بستر اين تيم با مديريت كارآمد اداره شود.

مشكل را از كادرفني و بازيكنان نمي‌بينيد؟

خير به هيچ وجه. سيستم مديريت باشگاه پرسپوليس مشكل دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)