خبرگزاری فارس: آقای خاص از دل بوسکه پیشی گرفت

تیم رئال مادرید در زمان مورینیو در تعداد گل‌های زده در لیگ، از تیم زمان دل بوسکه پیشی گرفت.

رئال مادریدِ زمان مورینیو رکوردی دیگر در تاریخ باشگاه در لیگ بر جای گذاشت. تیم زیر نظر مورینیو توانسته است 303 گل در 2 فصل و 7 ماه در لیگ به نام خود ثبت کند.

سفیدپوشان رئال به 107 بازی در لیگ نیاز داشتند تا از سد 301 گلی که شاگردان دل بوسکه پیش از این به ثمر رسانده بودند، عبور کنند. به هر حال تیم دل بوسکه به 3 فصل و نیم یعنی 153 بازی زمان نیاز داشت تا بتواند این تعداد گل را بزند.

رئال مادریدِ مورینیو در هر بازی 2.83 گل زده است که این آمار تا حد زیادی به تعداد گل‌های فصل گذشته رئال بستگی دارد که سفیدپوشان رکورد جدید 121 گل در لیگ را بر جای گذاشتند. تنها میگوئل مونوز (809) و لئو بیناکر (304) هستند که توانستند در زمان هدایت رئال مادرید گل‌های بیشتری نسبت به تیم مرد پرتغالی به نام تیمشان ثبت کنند.

آمار گلزنی رئال در فصل گذشته باعث شد شاگردان آقای خاص برای سی‌و‌دومین بار قهرمان لالیگا شوند. به هرحال تیم دل بوسکه با وجود زدن گل‌های کمتر در کسب قهرمانی بهتر عمل کرده است و در فصل‌های 01-2000 و 03-2002 جام قهرمانی لالیگا را به علاوه 2 جام در لیگ قهرمانان (2000-1999 و 02-2001) یک جام بین‌قاره‌ای، یک سوپرجام و یک کوپا‌دل‌ری را به سانتیاگو برنابئو آورد.

مورینیو فرصت دارد تا دومین قهرمانی در کوپا‌دل‌ری را در تاریخ 27 اردیبهشت به افتخارات خود اضافه کند و علاوه بر این شانس وی برای کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان به همراه رئال مادرید نیز همچنان پا بر جاست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)