مرجع خبری پرسپولیس : شما عصاره پرسپولیس نیستید که اگر بودید قهرمانی پاک تر از آب زلال این تیم را نه کار خدایان خود ساخته ، که کار خدای یکتای پاک سرشت برای شاد کردن 30 میلیون هوادار عاشق می پنداشتی.

محمد مایلی کهن را دیگر همه اهالی فوتبال می شناسند ، مردی که اگر چند ماه بدون تیم بماند برای بیانیه صادر کردن علیه این و آن دست به قلم می شود و اگر تیم هایی که تحت هدایت دارد در موقعیتی خطرناک قرار گیرند دست به افشاگری می زند! مربی تیم های همیشه میانه و پایین جدولی که سال هاست از افتخارآفرینی در عرصه ملی و باشگاهی تنها یک رؤیای شیرین برایش باقی مانده اما حاضر نیست بپذیرد که دوران او و امثال او به پایان رسیده است. او را می توان به نوعی دن کیشوت این فوتبال نامید که سپر و کلاه‏خودش افتخارات گذشته و نیز اسبش و نیزه اش بیانیه های متعدد و زبان تندی است که در آن بکار می برد!

مایلی کهن را اگر با چنین خصوصیاتی نشناخته بودیم، نام او هم مثل تمام مربیان تیم های میانه جدولی همچون یاوری ، استیلی و احمدزاده تنها دو بار در سال و با بازی مقابل تیم های استقلال و پرسپولیس شنیده می شد و نه چون امروز که به هرکجا قدم می‏گذاری مایلی و حرف هایش نقل مجلس است!

علی دایی هر که باشد اهل جنگ زرگری و بازارگرمی نیست و معروف این است که همیشه حق خود را با تلاش درون زمین مسابقه گرفته است.

 

 

کسی که پس از حذف یک طرفه از تیم ملی کلامی از کادر جدید و تیم ملی به زبان نیاورد و پشت سرش را هم نگاه نکرد. اما راه مایلی کهن جداست؛ راه مایلی کهن پاکسازی فوتبال با بیانیه های کاغذی است و منشش در گسترش اخلاق با بی اخلاقی؛ چنان که ناخواسته (و شاید خواسته!) برای ما مصداق امروزی و عینی ضرب المثل لقمان حکیم در آموختن ادب از بی ادبان شده است.

او را وقتی از حسرت نداشتن درآمد 500 میلیونی, امیر قلعه نویی استقلال را “گروهبان قندلی” خطاب کرد هنوز در ظاهر یک پرسپولیسی در مقابل یک استقلالی می دانستیم و مانده بودیم خوشحال شویم یا ناراحت، اما این بار که در لوای تحقیر علی دایی، کلمه پرسپولیس را زیر سوال برده وظیفه خود می دانیم به جای دایی در مقام پاسخ گویی بر آییم و او را از نردبان توهمی که هرروز از آن بالاتر می رود پایین بیاوریم که شاید این  یک دلسوزی هم باشد چرا که معتقدیم عاقبت این نردبان افتادنی خواهد بود و هر چه مایلی از آن بالاتر برود در لحظه سقوط استخوانش سخت تر خواهد شکست!

آقای مایلی کهن! این روزها اگر به اندازه بازی با نوه هایت وقت برای افزایش اطلاعات فوتبالیت گذاشته بودی وضع تیمهای فانوس به دستت در انتهای جدول بهتر از این بود. برای آگاهی تان باید عرض کنیم علی دایی به واسطه حضور در مسابقات جام جهانی مدرک معادل مربی گری از یوفا دریافت کرده و نیازی به گذارندن کلاس برای کسب مجوز مربی گری ندارد. البته در این کم اطلاعی شما مقصر نیستید بلکه این ماییم که فراموشمان شده بود آرزوی حضور در جام جهانی هم یکی از رؤیاهای محقق نشده عمر ورزشی شماست و به همین دلیل هم از مزایای رسیدن به چنین افتخاری اطلاع ندارید و باید پیش از اینها آگاهتان می کردیم؛ ما را به خاطر این قصور عفو کنید, ولی خب حالا که فهمیدید!

جناب سرمربی خیلی سابق تیم ملی! علی دایی طی 9 ماه پس از آن حذف ناجوانمردانه از تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2010 جوانمردانه سکوت کرد اما از خانه بیرون آمد. از خانه بیرون آمد تا در حساس ترین مقطع آماده سازی تیم ملی شاهد صدور بیانه های شما در مذمت بنز خریدن های امیر قلعه نویی و ثبت رکورد برکناری شما پس از 13 روز فعالیت در تاریخ مربی گری کشور باشد. بله جناب مایلی کهن! علی دایی با علی کریمی و جواد نکونام و مهدی مهدوی کیا توفیقی در راه صعود به جام جهانی کسب نکرد اما بد نیست شما هم نابودی طلایی ترین تیم ملی المپیک دهه های اخیر فوتبال کشورمان را به دست پرتوان‏ تان به خاطر آورید. نسلی تکرار نشدنی از جوانانی که قهرمانی مسابقات آسیایی بوسان را برای کشور به ارمغان آوردند و نام هایی آشنا همچون مهدی رحمتی، ایمان مبعلی، حسین کعبی ، جواد کاظمیان و مهرزاد معدنچی همچون ستاره ای پر فروغ در آن می درخشیدند. به یاد آورید روزی را که به همراه همان تیم پر امید و با داشتن چنان ستارگانی, در حضور 60 هزار تماشاگر مشتاق در ورزشگاه بزرگ آزادی مقابل جوانان کره جنوبی زانو زدید تا برای فوتبال ما رؤیای المپیک به انتظاری نیم قرنی نزدیک شود.

آقای مایلی کهن! (مرجع خبری پرسپولیس)یکی از افتخاراتی که همواره در خود گویی های بی پایان و منیت های مداومتان از آن دم می زنید پیروزی شش بر دو برابر تیم ملی کره جنوبی است. می دانیم که افتخارات گذشته همیشه برای شما سپری بوده اند برای دفاع و توجیه عملکرد های امروزتان اما بدانید که همه چیز تاریخ مصرف دارد, سپری که شما در درست گرفته اید دیگر زنگ زده و ترک خورده شده است! با این حال لازم به یادآوری است که 4 گل از آن 6 گل روی خلاقیت فردی همین علی دایی بدست آمد که امروز به او می تازید و چه بسا اگر آن روز دایی نبود نتیجه افتخار آمیز شما به یک شکست آبروبرانه و یا حداکثر به یک تساوی ختم می شد!

 

مرد اخلاق فوتبال ! راستی از قرارداد 10 میلیاردی اسپانسری شرکت سایپا با فدراسیون فوتبال چه خبر؟ چک ها  به موقع وصول شده است؟ چگونه است که در بازی تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی روز نیمه شعبان در ورزشگاه آزادی ، شرکت سایپا سبب خیر می شود و هوس پذیرایی از مهمانان می کند و بسته های خوراکی به داخل ورزشگاه رفته و جنگ “ساندیسی” در می گیرد و در میان این آشوب تراکتورسازی دو جلسه و پرسپولیس یک جلسه محروم شده و بازی مقابل تیم شما در  ورزشگاه سوت و کور آزادی برگزار می شود؟ نمی خواهید بگویید که اتفاقی بوده؟ فراموشمان شد که در این مواقع دستمال پاکسازی شما در جیبتان گیر می کند و بیرون نمی آید . تا دستمالتان بیرون نیامده یادی هم از مسابقه هفته گذشته نفت آبادان و سایپا بکنیم . با همان اخلاق جوانمردی و ورزشکاری همیشگی خودتان انتظار داشتید  امیدشریفی نسب به دلیل حضور فصل گذشته در سایپا مقابل تیم شما به میدان نرود تا شکست نخورید؟ عجبا که بازی پرسپولیس – سایپا را فراموش کردیم ، جایی که کریم انصاری فرد جوان را در دقایق ابتدایی بیرون کشیدید به جرم رفاقت با علی دایی و کم کاری در زمین ! این است مرام شما آقای مایلی کهن؟ روز بد یک جوان آینده دار در میدان را با چنین تهمت ناروایی به اتمام برسانید؟

جدیدا با طعنه ای که آشکارا از حسرت های درونی شما می گفت, از اینکه بایرن مونیخ ورزشگاه آلیانز را به نام بکن بائر نکرده و خیابانی در آلمان هم به نام این اسطوره نامیده نشده فرمایش ها فرمودید و اینگونه خواستید مثلا از نام گذاری یک سالن ورزشی در اردبیل به نام دایی انتقاد کنید. برای ما جای سوال است شما که شبانه روز با دستمال چرکین به دنبال پاک کردن کثیفی های این فوتبال راه افتاده‏اید تا به حال نشنیده اید که اکثر پروژه های ورزشی اردبیل به صورت نیمه کاره رها شده بود و با کمک های مادی و معنوی اسطوره های این شهر یعنی همین دایی و حسین رضازاده ساخت این مجموعه ورزشی به سرانجام رسید؟! از مدرسه سازی و کمک های دایی در اردبیل هم که احتمالا خبر ندارید چرا که دیدن چیزی جز ناپاکی را بر خود حرام اعلام کرده اید.

آقای مایلی کهن شما درست می گویید! در آلمان خیابانی را به نام بکن بائر نکرده اند اما خواهشا فقط کمی به جای حمله کردن به این و آن به آنچه در دنیای فوتبال می گذرد فکر کنید و از خود بپرسید علی دایی بر چه اساسی به عضویت کمیته فنی فیفا درآمده است؟ به افتخار قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی؟! مشخصا خیر. مرام و مسلک خارجی های فدراسیون بین المللی فوتبال همان مرام آلمانی هاست و با فرسنگ ها فاصله از فرهنگ ما که در آن بزرگانش با احترام با یکدیگر برخورد می کنند، شانه دیگری را پله بالا رفتن خود نمی بینند و موفقیتش خاری در چشمشان نمی شود، برای دادن پست و مقامهای سوری به پیشکسوتان منتظر سرطان گرفتن و رو به موت شدن آنان نمی مانند و هنگام سفر به مکه و کربلا به یاد دوستی و حلالیت طلبی نمی افتند! البته اگر بزرگی شما را فقط در طول و عرض بیانیه هایت خلاصه نکنیم.

 

بد زمانه ای شده است آقای مایلی کهن! مدیران باشگاههای سپاهان, استقلال و پرسپولیس که روزگاری در جبهه های مقابل قرار داشتند اکنون دست دوستی می دهند و بیانیه مشترک منتشر می کنند, نماینده سابق سرخپوشان در شمال غرب و تیم دوم اکثر هواداران پرسپولیس در لیگ آزادگان (تراکتورسازی) حالا که به لیگ برتر رسیده به نماد نفرت برای همان هواداران تبدیل شده است، پایگاه اجتماع پیشکسوتان پرسپولیس(استیل آذین) به سان دشمنی درجه یک و خونخوار در برابر این تیم مردمی قد علم کرده است و پیشکسوتان پرسپولیس در تیمهایی همچون سایپا نیز تیشه‏ی زدن به ریشه‏ی این تیم محبوب سی میلیون ایرانی را دو دستی چسبیده اند تا مبادا فرصتی برای ضربه زدن به محبوب‏ترین تیم آسیا از دستشان بدر رود!

حاج محمد آقا ! شما عصاره پرسپولیس نیستید، عصاره پرسپولیس همان سه کلمه کوتاه: “اول اخلاق، دوم درس، سوم ورزش” مرحوم اکرامی است. شما عصاره پرسپولیس نیستید که اگر بودید و اگر کمی می اندشیدید در می یافتید که آن قهرمانی پاک تر از آب زلال این تیم نه کار خدایان خود ساخته ذهن شما که کار خدای یکتای پاک سرشت برای شاد کردن 30 میلیون هوادار عاشقی بود که تنها صد هزار نفرشان در همان ورزشگاه قهرمانی تیمشان را از نزدیک به نظاره نشستند. آقای مایلی کهن! از نظر ما شما پرسپولیسی هم نیستید! گذشته ها فراموش می شوند ما و میلیون ها جوان دوست دار پرسپولیس, امروز را می نگریم و شما را مقابل خود می بینیم و به همین دلیل به شما هشدار می دهیم حاشیه سازی هایی که به پرسپولیس ما لطمه می زند را پایان دهید در غیر این صورت علی دایی در برابر شما تنها نخواهد بود؛ مطمئن باشید این جدال عبث به سود شما پایان نخواهد یافت چراکه بی شک دن کیشوت هم مردنی است…!

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)