شنبه 5 اردیبهشت(23:59) 

مرجع خبری پرسپولیس:رئیس فدراسیون فوتبال ما پس از یک پروسه عجیب و غریب انتخاب سرمربی برای تیم ملی مان امشب به یک برنامه ی تلویزیونی عجیب و غریب و تر دعوت شده بود که اسم آن نه نود بود و نه مجری اش عادل فردوسی پور و یا بهرام شفیع!

علی کفاشیان رئیس فدراسیون غیر فوتبالی ما(که از تایید این مساله هم ابایی ندارد!) شامگاه شنبه شب به یک برنامه  غیرورزشی دعوت شده بود و انگار در و تخته خوب به هم چفت شده بودند! برنامه ی نگاه یک آن طور که از سابقه اش پیداست یک برنامه ی سیاسی-اجتماعی است و معمولا وزرای دولت را لای منگنه می گذارد، اما امشب شاهد یک ناپرهیزی در آن بودیم و رئیس فدراسیون فوتبال به این برنامه دعوت شده بود تا بیش از این به این نکته پی ببریم که این سرمربی تیم ملی عجب مقام مهمی است که عرصه های سیاسی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. 

اصولا حضور علی کفاشیان رئیس دوست داشتنی فدراسیون در هر برنامه ای با آن صراحت لهجه همیشگی اش جذابیت های فراوانی را به همراه دارد. صراحت بیان همیشه پیام آور خوبی نبوده است و یکی از افرادی هم که چوب زیادی از آن خورده همین محمد مایلی کهن است. اما صداقت کلام آقای کفاشیان تا به اینجا که نزدیک یک سال از ریاستش بر فدراسیون فوتبال می گذرد چندان به ضررش تمام نشده و فوتبال دوستان کم کم از این راستی کلام دوومیدانی کار سابق خوششان آمده چراکه به جای کلی به این در و آن در زدن برای پیدا کردی حواشی فوتبال، خود آقای کفاشیان در مصاحبه های زنده تلویزیونی اش بسیاری از مسائل پشت پرده فوتبال را لو می دهد!

مصاحبه ی امشب رئیس کفاشیان با نگاه یک از دو بخش جدی و طنزگونه تشکیل شده بود که در هر دو ماراتن مجریان چندین بار مچ کفاشیان و فدراسیونی ها را باز کردند.

آنجایی که کفاشیان به صراحت گفت 2 بار برای انتخاب افشین قطبی به دردسر افتاده و دست دست کردن در امضای قرارداد سرانجام باعث شده مانع او شوند. و وقتی که مجری پرسید یعنی از بالا به شما دستور می دادند ابتدا تکذیب کرد اما با سوال های مسلسل وار مجری تلویحاَ این موضوع را قبول کرد.

اما از این مسائل به اصطلاح “روی” فوتبالی و ورزشی کمابیش همگان اطلاع دارند. اما دلیل اصلی نگارش شبانه ی این سطور 2 دقیقه ی پایانی طنزگونه برنامه است که متعلق به خبرنگار جوان آن بود. این خبرنگار جوان چندین سوال فوتبالی و غیرمنتظره را پشت سر هم از کفاشیان می پرسید و رئیس خندان ما یکی یکی آنها را با نمی دانم پشت سر می گذاشت! سوالاتی مانند سرمربی کنونی لیورپول کیست؟! آخرین باری که یک مربی بدون انجام مسابقه برکنار شد کی بود؟! یک ساعت پیش منچستر با چه تیمی بازی داشت؟

نکته ی تأمل برانگیز ماجرا پاسخ های مرد اول فوتبال کشور بود، نمی دانم! باید فکر کنم، اصولا نام های خارجی به یاد من نمی مانند…!

الان نمی خواهم وا اسفا سر دهم یا بگویم خاک بر سرما و فوتبال ما و این چه مملکتی است و غیره… فقط می خواهم یک فلاش بک یک روزه و چند ماهه بزنم. به دو برنامه ورزش و مردم شبکه یک و پارازیت شبکه خبر در روز چهارم اردیبهشت:

سوژه ی گزارشگر ورزش و مردم یک پسربچه 6-7ساله فوتبال دوست بود که به احتمال زیاد اخیراَ تصمیم کبری را  خوانده باشد اما اطلاعات فوتبالی اش از هر فردوسی پوری بیشتر بود! گزارشگر نام تیم لیگ برتری را می گفت و این کودک بلبل زبان بازی، برد، مساوی، باخت و… را مثل کامپیوتر، بلکه سریع تر می ریخت بیرون! از تحلیل های تیزبینانه اش از وضعیت تیم ملی و افت استقلال و اینها هم فاکتور بگیریم!

همان شب هم(جمعه شب) داود عابدی سوژه گزارش پارازیتش را استقبال از افشین قطبی سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرده بود و اینکه چرا هیچ مسئولی از فدراسیون در فرودگاه نیست اما هنگام استقبال از خاویر کلمنته مسئول و نایب رئیس ومشاور فدراسیون بود که از سر و کول این مربی اسپانیایی در فرودگاه بالا می رفتند!

حالا شما خودتان پیدا کنید رابطه ی مربی لیورپول و رافائل بنیتس و رئیس فدراسیون فوتبال و انتخاب مربی خارجی و کودک 6 ساله و غیره را! ذکر اتفاق کافی نبود؟ تحلیل هم می خواهید؟!

حسن مهدوی-انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری-استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)