همه پارادوکس های حسین هدایتی

مرجع خبری پرسپولیس : درست زمانی که هزینه ها از مرز 2 میلیارد تومان عبور کرد حسین هدایتی 180 درجه تغییر موضع داد و خواستار دریافت سهام شد. وی اعلام کرد اگر سهام را به او ندهند در پرسپولیس نمی ماند.

 

بعد از حضور ناگهاني علي‌ شفيعي‌زاده در فوتبال ايران كه تقريبا همزمان با حضور مالك روسي در چلسي شد و به همين خاطر مالك استقلال اهواز به آبراموويچ وطني شهره شد، حالا نوبت به حسين هدايتي رسيده تا با تداوم حضورش در فوتبال ايراني و جذب پرسر و صداي چند ستاره مطرح براي تيم خود يعني استيل‌آذين روي دست آبراموويچ وطني بلند شود.

 

هر چند در زمان حضور هدايتي در پرسپوليس از لقب عابربانك براي او استفاده شد ولي مطرح شدن او در فوتبال ايران مربوط به خردادماه سال 85 است، زماني كه امتياز تيم اكباتان تهران را خريدو با تغيير دادن نامش به استيل‌آذين و آوردن مرد نامداري چون علي پروين سروصداي زيادي برپا كرد.

 

 

هر چند حسين هدايتي خود را يك عاشق فوتبال معرفي مي‌كند كه صادقانه و به خاطر علاقه خود به جوانان اين مرز و بوم پول خرج مي‌كند ولي جدا از پول خرج كردن، هدايتي در رفتار و گفتار خود آنقدر دوگانگي يا به عبارت بهتر پارادوكس دارد كه مخاطب در زمينه صداقت مالك باشگاه استيل‌آذين دچار ترديد مي‌شود:

1 -هنوز آنقدر گذر زمان خرداد ماه سال 85 را دور از دسترس نكرده كه وقايع اوليه خريد باشگاه اكباتان و تولد استيل‌آذين را به ياد نياوريم. آن اوايل حسين هدايتي تلاش بسياري كرد تا نام خودش به عنوان مالك استيل‌آذين مطرح نشود و در همه جا علي پروين را همه كاره استيل‌آذين معرفي مي‌كرد ولي با گذشت چند ماه رفتار او آنقدر تغيير كرد كه اين بار از هيچ فرصتي براي مطرح شدن و معروف‌تر شدن رويگردان نبود و به بهانه راه نيافتن استيل‌آذين به ليگ برتر (اين تيم در مرحله پلي آف مغلوب سپاهان نوين شد) به همكاري با علي پروين هم خاتمه داد تا به عنوان همه كاره اين باشگاه دسته اولي در همه جا مطرح شود.

 

2 – همزمان با سال دوم حضور استيل‌آذين در ليگ يك هدايتي از سوي محمد علي‌آبادي رييس سازمان تربيت بدني و رييس وقت مجمع باشگاه پرسپوليس به عنوان عضو اين هيات مديره انتخاب شد. وقتي او مدعي شد كه از بچگي عاشق پرسپوليس بوده و بي‌ريا و بدون هيچ چشمداشتي به تيم محبوبش كمك مالي مي‌كند. از سوي رسانه‌ها لقب «عابربانك» پرسپوليس را گرفت.

 

 هنوز فراموش نكرده‌ايم و آنهايي را هم كه فراموش كرده‌اند، به آرشيو رسانه‌ها در تابستان و پاييز سال 86 رجوع مي‌دهيم كه هدايتي به دفعات يادآوري كرد بابت كمك‌هايش به پرسپوليس هيچ چشمداشتي ندارد و روز واگذاري سهام باشگاه مثل يك خريدار عادي وارد گود خواهد شد ولي در زمستان سال 86 كه پول‌هاي خرج شده‌اش از مرز دو ميليارد گذشته بود تغيير موضع داد و اعلام كرد اگر سهام باشگاه را به او نفروشند ديگر در پرسپوليس نمي‌ماند و جالب اين جا است كه بابت هزينه‌هايش هم از باشگاه چك گرفت.

 

3 – هنوز يادمان نرفته كه هدايتي طي سال‌هاي گذشته به دفعات استيل‌آذين را به عنوان تيم دوم پرسپوليس معرفي كرد و حتي در آخرين ديدارهاي اين تيم در ليگ دسته اول در روزنامه‌هاي ورزشي آگهي داد كه همه قرمزهاي پايتخت براي حمايت از استيل‌آذين به ورزشگاه تختي بيايند. حتي در زمان حضور اين تيم در ليگ برتر هم در نيم فصل نخست هدايتي هيچ ابايي از نزديكي با پرسپوليس نداشت ولي ناگهان در نيم فصل دوم وقتي با واكنش‌ اهالي رسانه‌ها و طرفداران پرسپوليس و شعار معروف «استيل‌ كيك و سانديس» مواجه شد، تغيير موضع داد و در عين تاكيد بر عشق خود به پرسپوليس، استيل‌آذين را تيمي مستقل معرفي كرد كه تيم دوم هيچ مجموعه‌اي نيست

 

. به عبارت بهتر وقتي با بيش از 15 چهره سرشناس پرسپوليس مثل كريمي، استيلي، مهدوي‌كيا، عزيزيان، كاويانپور، اسدي، پيرواني، عابدزاده، شاهرودي، عابديان، زادمهر و… براي خود هويت پيدا كرد، ناگهان تبديل به تيمي مستقل شد. گويا ما هم آلزايمر داشتيم كه فراموش كرده‌ايم در جريان ديدار با استقلال و… از هواداران پرسپوليس دعوت مي‌شد تا استيل‌آذين را تنها نگذارند.

 

4 – روز اول حضور علي كريمي در استيل‌آذين، هدايتي براي محبوب‌تر جلوه دادن خود و كسب جايگاه در قلب پرسپوليسي‌ها به صراحت اعلام كرد كه كريمي امانت پرسپوليس در استيل‌آذين است و هر وقت پرسپوليس بخواهد، كريمي بي‌هيچ قيد و شرطي به اين تيم بازگردانده خواهد شد ولي وقتي قبل از فرارسيدن نيم فصل ليگ نهم، حبيب كاشاني كه به عنوان سرپرست موقت به باشگاه برگشته بود به صورت رسمي خواستار جذب مجدد علي كريمي شد، هزار و يك دليل تراشيده شد و سرانجام حسين هدايتي عنوان كرد كه به خاطر مخالفت هيات مديره باشگاه، كريمي به پرسپوليس منتقل نمي‌شود.

 

 البته از همان اول هم منطقي به نظر نمي‌رسيد كه استيل‌آذين شاه‌مهره خود را به تيم ديگري واگذار كند ولي به هر حال اين هم از تناقض‌هايي بود كه در گفتار و رفتار هدايتي به چشم مي‌خورد.

سرمايه‌گذاري در فوتبال ايران با توجه به زيان‌ده بودن باشگاهداري در شرايط فعلي امري است كه به لحاظ نگاه تجاري امري برخلاف عقل و منطق به نظر مي‌رسد. البته در اين ميان جدا از علي شفيعي‌زاده، فرمان كريمي (شيرين‌فراز)، مرحوم درويش (مالك شموشك) و… هم بوده‌اند كه به خاطر علاقه خود بخشي از پول‌هايشان را در فوتبال هزينه كرده‌اند ولي اكثر آنها با نرسيدن به مقاصد خود در شرايط فعلي مثل شفيعي‌زاده و كريمي در اوضاع بسيار بدي به سر مي‌برند و حال سوال اينجاست كه سرمايه‌گذاري بي‌بازگشت حسين هدايتي در فوتبال، تا چه موقع ادامه خواهد يافت و چه هدفي در پشت پرده اين سرمايه‌گذاري وجود دارد؟

 

اگر منظور هدايتي خريدن پرسپوليس و حضور در اين باشگاه مردمي و پرطرفدار است كه فعلا چشم‌انداز روشني در آن ديده نمي‌شود و تمام رفت و آمدهاي او به همراه يكي ديگر از اعضاي سابق هيات مديره پرسپوليس به سازمان تربيت بدني هم تا به حال هيچ ثمري نداشته و در استيل‌آذين هم كه به رغم تمام هياهوها و تبليغات تماشاگر قابل توجهي ندارد، سرمايه‌گذاري از لحاظ تجاري تماما ضرر است و هيچ بازگشت سرمايه‌اي هم وجود ندارد كه هدايتي بتواند در پي سود باشد. به راستي امثال هدايتي، كريمي، مهدي زمان و… كه در حال حاضر در فوتبال ايراني مخارج ميلياردي متحمل مي‌شوند، دنبال چه هدفي هستند؟

 

منبع: روزنامه گل

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)