مرجع خبری پرسپولیس : شايد محبوبيت كريم باقرى بخاطر اين است كه با صراحت لهجه حرف مى زند. او هرگز تا به امروز در فوتبال بخاطر نانش، نامش را نفروخته است و اين از بزرگترين ويژگى هاى بازيكنى است كه تيم پرسپوليس كمبودش را به بهترين شكل ممكن احساس مى كند.

 

كريم، كريم است، حتى اگر جايى در اين فوتبال نداشته باشد. فوتبالى كه شرايط امروزش باعث نگرانى اهالى آن شده است. در فوتبالى كه در آن على دايى اسطوره فوتبال ايران كتك مى خورد. در اين فوتبالى كه هر كس دلش خواست به هر كس توهين كرده و سپس از او شكايت به اين سو و آن سو مى برد ديگر نبايد توقعى بيشتر از اينها داشت.

در اين فوتبالى كه هر روز داورانش به انواع تهمت ها متهم مى شوند و در ورزشگاه ها امنيت نداشته و ۹۰ دقيقه بحرانى را پشت سر مى گذارند، ديگر چه انتظارى بايد داشت.

 

در اين فوتبالى كه كميته انضباطى و مديران منشور اخلاقى آن پركارترين افراد در فدراسيون فوتبال هستند ديگر چه توقعى بايد داشت و دهها نمونه ديگر كه شايد بيان آنها باعث شود تا اندك علاقه مندان اين رشته ورزشى نيز عطاى ماندن را به لقايش بخشيده و از اين رشته ورزشى گريزان شوند.فوتبال، فوتبال است، اما اتفاقات فوتبال ما در هيچ كجاى دنيا نظيرش رخ نمى دهد.

 

چنين به نظر مى رسد كه پرده درى در اين فوتبال به اوج خود رسيده و به يك عادت تبديل شده است. در اين فوتبال نه مديرش امنيت شغلى دارد و نه مربى اش و اين مى رساند كه فوتبال ما بيمار است، بيمارى كه تا به امروز به جاى درمان آن سعى شده است تا با ترزيق مسكن هاى قوى آن را فقط ساكت كرد.

 

در اين فوتبال جنجال و دردسر آفرينى جاى آرامش را گرفته است، ديگر كسى براى دلش فوتبال بازى نمى كند و با دلش هم پاسخ اين و آن را نمى دهد. چنين به نظر مى رسد كه بيشتر فوتباليست ها و اهالى فوتبال هر كدام به فراخور هنرشان نقش بازى مى كنند و به نوعى به دنبال منافع شخصى خود هستند.

 

در فوتبالى كه در روز روشن على دايى را مضروب مى كنند، ديگر چه انتظارى را بايد داشت. ديگر تكليف بازيكنان و مربيان كوچكتر از على دايى چه مى شود. در فوتبالى كه در طول ۹۰ دقيقه بدفعات به مربيان تيمهاى ليگى مرده باد و زنده بايد مى گويند، ديگر نبايد انتظارى فراتر از اينها داشت.

امروز دايى سيلى مى خورد و فردا ممكن است دايى هاى ديگرى هم گريبان شان را چنين حادثه اى بگيرد.امروز در فوتبال، حرف زدن و پشت سر اين و آن صفحه گذاشتن به بالاترين حد خود رسيده و به يك عادت تبديل شده است.

 

وقتى على دايى كتك مى خورد، تنها كسى كه در عمل اين كار را تقبيح مى كند و به طرفدارى از دايى بر مى خيزد كريم باقرى است و ارزش اين كار وقتى بيشتر مى شود كه تا ديروز خيلى ها فكر مى كردند كه اختلافى بين اين دو اسطوره فوتبال ايران وجود دارد، در حالى كه در عمل كريم ثابت كرد كه مخالف صد در صد كار اشتباه است و لو اينكه اين اشتباه سهوى و يا اينكه عمدى باشد، پس اين حق اوست كه در خصوص اتفاقات اين روزهاى فوتبال جهبه گرفته و باب انتقاد بگشايد و اذعان دارد كه بايد در اين فوتبال را تخته كرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)