مرجع خبری پرسپولیس : گزارشی از پرسپولیس در  پرونده آلفا

برای پایان دادن به دعاوی متعدد حقوقی چندین ساله باشگاه پرسپولیس و شرکت آلفا، این باشگاه اقدام به تشکیل تیم حقوقی بین‌المللی کرده است.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس، پیرو قرارداد رسمی ما بین باشگاه پرسپولیس و نمایندگان شرکت آلفا و توافقات مشترک بعدی که در تیرماه 1387 صورت گرفت، مقرر شد تیم فوتبال پرسپولیس بعد از اخذ مجوز‌های قانونی لازم، مسابقاتی را در پایان فصل یعنی تابستان 1388 در کانادا و آمریکا برگزار کند. بنابر اظهارات آقای تولیت مدیر حقوقی باشگاه، در این زمینه تیم فوتبال پرسپولیس در فروردین ماه 1388 رسماً آمادگی خود را برای انجام مسابقات اعلام کرد. ولی متأسفانه شرکت آلفا با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده بود و امکان انجام تعهدات خویش را نداشت متوجه تبعات نقض قرارداد شده بود و حدس می‌زد باشگاه پرسپولیس اقدام به شکایت خواهد کرد لذا متوسل به تاکتیک بهترین دفاع حمله است شد و اقدام به طرح شکایت از پرسپولیس و استقلال در دیوان داوری ورزش در سوئیس کرد. این در حالی است که اکنون این باشگاه پرسپولیس است که مصرانه پیگیر شکایت متقابل خود می‌باشد.

اقدامات مؤثر باشگاه در این زمینه:

با توجه به سابقه این موضوع در دادگاه داوری ورزش، متأسفانه سیستم اداری این دادگاه در اجرای آئین دادرسی و در خصوص تعیین داور و یکی دانستن استقلال و پرسپولیس به عنوان خوانده پرونده دچار اشتباه آشکاری شده است که خوشبختانه لوایح مستدلی را تهیه و ارسال کرده‌ایم. برهمین اساس و بر اساس سابقه این قرارداد و مشکلات عدیده حقوقی که متأسفانه از ناحیه شرکت آلفا در این چند سال علیه این باشگاه ایجاد شده است، مدیریت این باشگاه تصمیم گرفت یک‌بار برای همیشه این موضوعات را به طور مستدل و مستند مختومه نماید، لذا ضمن بررسی تمام اسناد و مدارک، اقدام به رایزنی‌های بسیار فشرده‌ای با اساتید و حقوقدانان مطرح در زمینه حل و فصل دعاوی بین‌المللی کردیم. در نهایت پس از قریب به 20 روز مشورت و رایزنی توانستیم برای اولین بار در تاریخ موضوعات حقوقی ورزشی در کشور با کمک چند نفر از هواداران باشگاه یک تیم تخصصی حقوقی را برای مدیریت و تنظیم لوایح حقوقی تشکیل بدهیم. به نحوی که شرکت آلفا که اصلاً انتظار این تقابل حرفه‌‌ای حقوقی را نداشت، با تردید‌های زیادی برای ادعای بی‌پایه خود مواجه شده است. ولی با توجه به وضعیت پرونده باشگاه یک ادعای مستدل 400 هزار دلاری را علیه آلفا مطرح کرده و اصلاً هم قصد سازش ندارد.

ترکیب تیم حقوقی باشگاه:

تیم حرفه‌ای با مدیریت مدیر حقوقی باشگاه تشکیل شده است. این تیم شامل یک مشاور ارشد حقوقی به همراه همکارانش که از اساتید دانشگاه‌های اروپا و از افراد با سابقه در موضوعات دعاوی بین المللی خصوصاً داوری ورزش می‌باشند که مؤلف دهها کتاب و مقاله در این زمینه نیز هستند به نحوی که حاصل نظریات حقوقی آنها تاکنون حقوقدانان و حتی بالاترین مقامات رسمی قوه قضائیه ایران نیز قرار گرفته است. آنها وظیفه تهیه لوایح و استدلالات حقوقی را بر اساس رویه‌های مطرح بین المللی را بر عهده دارند. علاوه بر نامبردگان با توجه به اینکه قانون حاکم بر دعوا قانون ایران است لذا 2 نفر از اساتید مطرح در زمینه داوری بین المللی دانشگاهی ایران نیز عضو تیم هستند که همه باهم مشغول تهیه لوایح و استدلالات می‌باشند.

هزینه ها و توان باشگاه:

نکته قابل توجه در این زمینه این است که هزینه مشاوره‌های حرفه‌ای حقوقی در سطح بین المللی بسیار بالا و هنگفت است. ولی حاصل دهها ساعت رایز‌نی‌های فشرده مدیریت باشگاه و اداره حقوقی و با توجه به علاقه و تخصص افراد این تیم به موضوعات حقوقی ورزشی و باشگاه پرسپولیس و آشنائی قبلی افراد این تیم، در نهایت این حقوقدانان قبول کردند که با این موضوع به عنوان یک اثر آکادمی – کارشناسی توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا حاصل تلاش آنها مورد استفاده بسیاری از هواداران و جامعه حقوقی ایران خواهد بود لذا نه تنها توافق شد هزینه‌های بسیار کم اولیه محاسبه شود بلکه با توجه به طرح مباحث حقوقی و استاندارد بسیار بالای لوایح و استدلالات این تیم موافقت کرده‌اند که متن انگلیسی تخصصی تمامی لوایح آنها به نحوی قابل استفاده و مطالعه توسط حقوقدانان و کسانی باشد که قصد دارند در زمینه موضوعات بین المللی فعالیت داشته باشند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)