مرجع خبری پرسپولیس : اهالى و دوستداران فوتبال اين روزها در تب و تاب ديدار دوستانه ايران و برزيل هستند. بدون شك بازى با پر افتخارترين تيم جهان اتفاق كوچكى نيست و افتخار بزرگى محسوب مى شود اما چگونگى انجام اين بازى هم خيلى مهم است و بايد به آن توجه كنيم.


تيم ملى ايران در بزرگ ترين ديدار دوستانه خود بعد از انقلاب، در دوره رياست محمد دادكان در فدراسيون فوتبال با تيم ملى آلمان بازى كرد اما شرايط آن بازى با آنچه كه امروز در فوتبال ما اتفاق مى افتد، كاملاً متفاوت بود.


در آن ديدار دادكان مبلغ ۴۰۰ هزار دلار يعنى ۴۰۰ ميليون تومان از فدراسيون فوتبال آلمان گرفت و شرط كرد كه كاروان تيم ملى آلمان بايد شب قبل از بازى در ايران باشند.


مديران فدراسيون فوتبال آلمان اعلام كرده بودند كه شب قبل از بازى را در امارات مى گذرانند و صبح بازى به تهران مى آيند و در استاديوم حاضر مى شوند و بعد از بازى هم سريع به امارات بر مى گردند اما دادكان شرط انجام آن ديدار را حضور تيم ملى آلمان در شب قبل از بازى در ايران اعلام كرد و در نهايت حرف او به كرسى نشست و كاروان آلمان شب قبل از بازى به ايران سفر كرد.

 

 

آن روزها يكى از نزديكان دادكان از او پرسيده بود كه چرا شرط كرده بازيكنان تيم ملى آلمان بايد شب قبل از بازى را در ايران بگذرانند كه رئيس وقت فدراسيون فوتبال در جواب او گفته بود: «اين شرط را گذاشتم تا دنيا بفهمد در مملكت من امنيت كامل وجود دارد.»

 

على كفاشيان امروز مى تواند خوشحال باشد كه ديدار تداركاتى بزرگى در دوران رياست او براى تيم ملى فراهم شده اما تفاوت بازى با برزيل با ديدارى كه مقابل آلمان برگزار كرديم اين است كه برزیل از اسپانسر بازی یعنی شبکه ابوظبی اسپرت مبلغ ۶ ميليون دلار دریافت كرده و بازى هم در ابوظبى برگزار مى شود و نتوانستيم پاى ستارگان برزيل را به ايران بكشانيم.

 

نكته مهم اينجاست كه براى پخش مستقيم اين بازى براى هموطنان مان هم بايد چند ميليارد تومان بپردازيم. فاصله توان مديريت دادكان و كفاشيان در اين ۲ بازى كاملاً مشخص است و به خوبى تفاوت آنها را نشان مى دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)