پرسپولیس نیوز : مسوول حقوقی باشگاه نفت گفت: تلاش مان این است که سرمایه های باشگاه را برای آینده حفظ کنیم.

حسین آل اسحاق ، درباره قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس و صحبت هایی مبنی بر شکایت باشگاه نفت از وی اظهار داشت: ما اسم شخص خاصی را نبردیم. مقصود ما کلی بود زیرا اگر بخواهیم اسم شخصی را بیاوریم اینطور به نظر می رسد که فقط روی شخص خاصی یا مربی خاصی نظر داشته ایم. تعدادی از بازیکنان و کادر فنی ما تا یک سال با ما قرارداد دارد و امسال قراردادشان تمام می شود. بازیکنانی مثل وحید امیری که امسال بازیکن آزاد می شود. آنها می توانند با هرکسی که خواستند قرارداد ببندند. اما برخی نفرات با ما قرارداد 2، 3 یا 4 ساله دارند. طبق قوانین نقل و انتقالات اگر تا پایان فصل فوتبال اگر 50 درصد قرارداد این بازیکنان پرداخت نشود آنها بازیکن آزاد محسوب می شوند. این برگرفته از قوانین فیفاست و کاملا صحیح است. معنی این قانون این است که بازیکنان تا وقتی که قرارداد دارند نمی توانند قرارداد جدیدی ببندند و آنها باید تا پایان فصل فوتبال منتظر بمانند و پایان فصل فوتبال لیگ نیست بلکه فینال جام حذفی است. در ماده 2 قرارداد بازیکنان و کادر فنی تصریح شده است که آنها نمی توانند فعلا قراردادی امضاکنند اما آنها قرارداد امضا کردند و این اشتباه از طرف هیات فوتبال و سازمان لیگ بوده است. اینها سرمایه های باشگاه هستند و اگر تا نهم خرداد ما بتوانیم تا 50 درصد قرارداد آنها را بدهیم آنها همچنان با نفت قرارداد خواهند داشت.

وی درباره میزان پرداختی باشگاه نفت به بازیکنان گفت: فعلا بازیکنان تا این میزان را دریافت نکرده اند. البته اگر ما تا زمان مقرر حق الزحمه بیرانوند را پرداخت کنیم خطای رخ داده در ثبت قرارداد قابل بازگشت است. باید توجه داشت که این بحث شخصی نیست که بگوییم باشگاه نفت روی بیرانوند یا منصوریان زوم کرده است.

مسوول حقوقی باشگاه نفت اذعان داشت: اتفاقا دیروز از طرف سازمان لیگ از ما پرسیده شد که آیا اینها قرارداد خود را به صورت یکجانبه فسخ کرده اند و ما گفتیم خیر. آنها نمی توانند چنین کاری بکنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث فروش باشگاه نفت مطرح شده است شاید پولی فراهم شود و ما بتوانیم تا نهم خرداد تا 50 درصد قرارداد آنها پرداخت کنیم. ضمن اینکه ممکن است تا روز شنبه و در مزایده شرکت یا کسی که باشگاه نفت را خریده اعلام کند که بلافاصله می خواهد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند. به هرحال وقتی چیزی نزدیک 7، 8 میلیارد گیر باشگاه بیاید قطعا می تواند بدهی خود را به بازیکنان پرداخت کنند.این مساله به سود باشگاه هم هست زیرا تمام بازیکنان نفت در صورت بستن قرارداد به صورت بازیکن آزاد بازیکنان چندصدمیلیونی می شوند و به همین علت متصدیان باشگاه وظیفه دارند سرمایه های باشگاه را حفظ کنند. بازهم تاکید می کنم که نظر ما اصلا روی شخص خاصی نیست و شاید 14، 15 بازیکن نفت شرایطی مشابه همین یکی، دو نفر داشته باشند.

آل اسحاق بیان داشت: یکی از دوستان معتقد بود که چون جام حذفی برای نفت تمام شده است به همین خاطر فصل فوتبال تیم نفت به پایان رسیده است اما در ماده 2 قرارداد باشگاه با بازیکنان ذکر نشده که این قرارداد وقتی پایان می یابد که فصل فوتبالی برای باشگاه نفت تمام شده باشد بلکه به صراحت عنوان شده که خاتمه قرارداد پس از پایان جام حذفی کشور  است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)