مرجع خبری پرسپولیس : در گزارش زير عملكرد دو تيم در شصت و هشت بازي گذشته مورد بررسي قرار گرفته است.

 

* در شصت و هشت ديدار گذشته تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس ‪ ۸۳‬بازيكن دو تيم موفق به گل زدن شدند كه سهم تيم استقلال ‪ ۳۹‬نفر و سهم تيم پرسپوليس ‪۴۴‬ بازيكن است.

 

* در تيم استقلال علي جباري و غلامحسين مظلومي هر كدام با ‪ ۵‬گل، عباس مژدهي ‪ ۴‬گل، حسن روشن، صمد مرفاوي و صادق ورمزيار هر كدام با ‪ ۳‬گل به ترتيب در صدر گلزنان اين باشگاه قرار دارند.

 

در تيم پرسپوليس تهران نيز مرحوم صفر ايرانپاك با ‪ ۷‬گل، حسين كلاني ‪ ۶‬گل، همايون بهزادي و مهدي هاشمي نسب هر كدام با ‪ ۴‬گل و فرشاد پيوس با ‪ ۳‬گل، گلزنان برتر پرسپوليس به تيم استقلال محسوب مي‌شوند.

* غلامرضا فتح آبادي، شاهرخ بياني و مهدي هاشمي نسب از بازيكناني هستند كه در هر دو تيم بازي كردند و موفق به گلزني شدند.

* فتح آبادي ‪ ۲‬گل به پرسپوليس و يك گل به استقلال، بياني ‪ ۲‬گل به استقلال و يك گل به پرسپوليس و مهدي هاشمي نسب وقتي درتيم پرسپوليس بود ‪ ۴‬گل به استقلال زد و زماني كه عضو تيم استقلال بود يك گل براي اين تيم به ثمر رساند.

* تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس از فروردين ماه سال ‪ ۱۳۴۷‬كه اولين ديدار خود را برگزار كردند تا به حال در مجموع ‪ ۶۸‬بار مقابل يكديگر صف آرايي كردند كه در مجموع تيم استقلال در ‪ ۲۰‬بازي و پرسپوليس ‪ ۱۷‬ديدار برنده شدند و ‪۳۱‬ بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است.

* پرگل‌ترين ديدار اين دو تيم، شهرآورد ‪ ۱۶‬شهريور ‪ ۱۳۵۲‬است كه با نتيجه شش بر صفر به سود تيم پرسپوليس تمام شد.

* در طول ‪ ۴۲‬سال گذشته، ديدارهاي چهارم، ششم و سي و هشتم دو ديدار ناتمام ماند كه فدراسيون فوتبال هر سه ديدار را به سود تيم استقلال اعلام كرد.

* تاكنون ‪ ۱۳۹‬گل در ‪ ۶۸‬ديدار بين تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس رد و بدل شده است كه سهم استقلال با ‪ ۷۰‬گل برابر با ‪ ۵۰/۳۵‬درصد و سهم پرسپوليس با ‪ ۶۹‬گل يعني ‪ ۴۹/۶۵‬درصد است.

* فقط ديدار سي ام دو تيم كه در روز ‪ ۱۹‬اسفند سال ‪ ۱۳۶۷‬برگزار شد، ضربات پنالتي تعيين‌كننده تيم پيروز ميدان بود كه پرسپوليس با نتيجه ‪ ۴‬بر ‪۲‬ استقلال را تسليم كرد.

* از نظر سرعت در زدن گل، تيم استقلال ركورد دار است. علي سامره در ديدار پنجاه و سوم در دقيقه اول بازي، رضا عادل خاني و داود سيد عباسي به ترتيب در شهرآوردهاي يازدهم و پنجاه و ششم در دقيقه سوم و اميد روانخواه در دقيقه چهارم آخرين ديدار دو تيم، براي استقلال تهران گل زدند.

حسين كلاني نيز در دقيقه دوم ديدار ششم براي پرسپوليس گل به ثمر رساند.

* تيم پرسپوليس تهران از نظر گل زدن در دقايق پاياني بازي ركورددار اين ديدارها است. صفر ايرانپاك در ديدار هفتم، حسين كلاني در ديدار هشتم و همايون بهزادي در شهرآورد دوازدهم در دقيقه ‪ ۹۰‬بازي براي تيم پرسپوليس گلزني داشتند.

 

همچنين پيروز قرباني در دقيقه ‪ ۹۰+۲‬در ديدار پنجاه و هشتم براي استقلال گل به ثمر رساند.

* تيم استقلال تهران در شهرآورد چهل و دوم در روز ‪ ۲۷‬مهر ماه سال ‪ ۱۳۷۵‬تا ديدار چهل و نهم در نهم ديماه ‪ ۱۳۷۹‬در هشت ديدار متوالي موفق به شكست پرسپوليس نشد.

* شش ديدار اين تيم‌ها ( بازي ‪ ۶۲‬تا ‪ ( ۶۷‬نيز با نتيجه مشابه يك بر يك به پايان رسيد.

 

شصت و نهمين ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال تهران روز جمعه اين هفته ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي‌شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)