تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی نوزدهمین بازی قاره‌ای را تجربه خواهد کرد.

باشگاه پرسپولیس اعلام کرد؛ قرمزهای تهران نخستین نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی بودند. سهمیه این حضور را هم با قهرمانی در تورنمنتی به دست آوردند که همه تیم‌های بزرگ آن دوران حضور داشتند. برخلاف بعضی دوره‌ها این طور نبود که باشگاه دیگری قهرمان و صاحب سهمیه شود ولی یک باشگاه دیگر به رقابت‌ها اعزام شود!

هنگامی‌ که از سال 2002 لیگ قهرمانان آسیا بنا نهاده شد باز هم پرسپولیس در اولین دوره حضور داشت. از آن زمان سرخپوشان ایران در 10 دوره این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند و حالا نخستین بازی خود از دوره یازدهم رقابت‌ها را انتظار می‌کشند.

پرسپولیس با 4 بار حضور در میان 8 تیم پایانی، 3 بار شرکت در نیمه نهایی و 2 بار فینالیست شدن و 2 عنوان نایب قهرمانی آسیا؛ موفق‌ترین و برترین نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا است.

در 78 مسابقه گذشته، 36 پیروزی، 17 تساوی، 25 باخت، 106 گل زده و 88 گل خورده حاصل کار سرخپوشان بوده است. این در حالی است که پرسپولیس سومین تجربه آسیایی خود با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی را تجربه می‌کند.

او در تجربه نخست به عنوان سرمربی پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی بسیار موفق بود. مردان او فراتر از پیش‌بینی‌های اکثر کارشناسان، به فینال رقابت‌ها راه یافتند. با این وجود از مشکلات اصلی پرسپولیس در فینال در کنار محرومیت دو بازیکن کلیدی، ناهماهنگی‌های هماهنگ شده در فوتبال ایران بود که سرخ‌ها را به دور از شرایط مسابقه راهی فینال کرد.

پرسپولیس در 2 حضور آخر خود در این رقابت‌ها با هدایت گل‌محمدی، در 18 مسابقه انجام شده به 11 پیروزی، 2 تساوی و 5 باخت دست پیدا کرد. (بازی با النصر در نیمه‌نهایی سال 2020 که به ضربات پنالتی انجامید و در این ضربان منجر به برتری و صعود سرخپوشان شد، تساوی لحاظ شده است.)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)