تیم فوتبال پرسپولیس برای پنجمین بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف تیم نساجی می‌رود.

دو تیم پرسپولیس و نساجی در چاچوب دیدار معوقه هفته پنجم رقابت‌های لیگ بیستم به مصاف هم خواهند رفت. از این رو نگاهی داشته‌ایم به برخی آمار و نکات از این دیدار؛ آمار مجموع تقابل‌ها دو تیم پرسپولیس و نساجی در مجموع و تاکنون ۱۶ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این دیدارها پرسپولیس ۶ بار موفق به کسب پیروزی شده، ۶ بازی با تساوی به پایان رسیده و ۴ بار نیز نساجی با پیروزی از زمین بازی خارج شده است.

بهترین برد پرسپولیس با نتیجه ۲ بر صفر در سال ۱۳۶۶ و برای نساجی با همین نتیجه در سال ۱۳۷۰ بوده است. دیدارهای لیگ برتری دو تیم پرسپولیس و نساجی تاکنون در تاریخ لیگ برتر در ۴ دیدار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن ۲ برد برای سرخپوشان تهرانی و ۲ تساوی بوده است؛ درواقع نساجی در لیگ برتر تا‌کنون موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است.

شماره ۱۹ و سابقه گلزنی به نساجی علی علیپور (۲)، وحید امیری و سروش رفیعی پرسپولیسی‌هایی هستند که تاکنون موفق شده‌اند با پیراهن پرسپولیس و در لیگ برتر مقابل نساجی گلزنی کنند. از بازیکنان نامبرده تنها وحید امیری در حال حاضر هنوز هم در پرسپولیس توپ می‌زند.

آخرین وضعیت دو تیم پرسپولیس با پشت سر گذاشتن ۴ بازی از رقابت‌های لیگ برتر با کسب ۲ برد، ۲ تساوی و ۸ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد. شاگردان گل‌محمدی تاکنون ۴ گل به ثمر رسانده‌اند و بدون گل خورده در حال حاضر بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.

در آن سوی میدان تیم نساجی با انجام ۶ بازی و با کسب ۲ برد، یک تساوی، ۳ باخت و ۷ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفته؛ آنها ۵ گل زده و ۷ گل دریافت کرده‌اند. از آنجایی که شاگردان فاضلی در ۲ هفته گذشته مغلوب تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان شده‌اند بدون شک برای کسب پیروزی مقابل پرسپولیس به میدان می‌آیند.

این ۲ تیم در تاریخ لیگ برتر چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن ۲ برد برای سرخپوشان تهرانی و ۲ تساوی بوده است. نماینده مازندران در ۲ فصل قبلی که در بالاترین سطح فوتبال کشورمان بوده موفق به شکست پرسپولیس نشده است. در تنها بازی جام حذفی هم تیم پرسپولیس با یک گل به برتری رسید.

نکته جالب توجه در تقابل‌های این ۲ تیم این است که در بازی‌هایی که در تهران برگزار شده پرسپولیس به برتری رسیده و در مسابقاتی که نساجی میزبان بوده نتیجه مساوی یک بر یک به دست آمده است. در هر ۲ بازی هم تیم نساجی بود که ابتدا پیش افتاد و حریف در ادامه کار را به تساوی کشاند. در دیدار اول سرمربی نساجی مجید جلالی بود و در دومین بازی محمود فکری کوچینگ تیم را به عهده داشت.

یحیی گل‌محمدی هم بعد از تساوی در بازی برگشت لیگ نوزدهم، برای بار دوم به عنوان سرمربی پرسپولیس رو در روی تیم اسبقش قرار می‌گیرد. وحید فاضلی نیز در بازی برگشت فصل قبل کمک مربی نساجی بود. در هر ۲ بازی که در مازندران برگزار شده این تیم نساجی بوده که گل اول را زده و در ادامه پرسپولیس جبران مافات کرده است.

در هر چهار بازی قبلی پرسپولیس موفق به زدن گل شده است. از پنج گلی که سرخپوشان پایتخت‌نشین به حریف خود زده‌اند یک گل، گل به خودی بوده است. سروش رفیعی و علی علیپور هم به ترتیب یک و ۲ گل زده‌اند و حالا در پرسپولیس حضور ندارند و تنها وحید امیری است که به نساجی گل زده و همچنان پرسپولیسی است.

در اردوی تیم مازنی، محمد مهدی نظری سابقه گلزنی به پرسپولیس با لباس نساجی را دارد. حامد شیری نیز که گل به خودی زده در این دیدار بازهم حاضر خواهد بود. اما چهره ویژه مسابقه علی شجاعی است که باید با تیم سابقش پیکار کند. شجاعی در اولین رویارویی ۲ تیم از زمین مسابقات اخراج شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)