مرجع خبری پرسپولیس : آمار تماشاگران هفته اول لیگ برتر؛ میانگین 12500 نفر رسید.

 

در هفته اول لیگ برتر 112 هزار تماشاگر در ورزشگاهها حاضر شده و 9 بازی این هفته را تماشا کردند. البته با توجه به بازی پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی انتظار می رفت این ورزشگاه پر از تماشاگر شود، اما فقط حدود 45 هزار تماشاگر داشت که با این وجود پرتماشاگرترین بازی هفته اول لیگ برتر همین بازی بود. شهرداری و استقلال با 30 هزار تماشاگر دومین بازی پرتماشاگر هفته اول بود. شاهین علیرغم گرمای شدید بوشهر 18 هزار تماشاگر را در ورزشگاه شهید بهشتی حامی خود می دید و ملوان نیز مثل همیشه 10 هزار تماشاگر خود را در روزشگاه تختی انزلی داشت. از بازی فولاد و استیل آذین فقط حدود 3 هزار تماشاگر دیدن کردند و بازی ذوب آهن- پیکان و راه آهن- سپاهان نیز فقط 2 هزار تماشاگر داشت. بازی تیمهای سایپا و صبا در کرج نیز کمتر از هزار نفر تماشاگر داشت که کم تماشاگرترین بازی هفته بود. در مجموع 112 هزار تماشاگر در هفته اول بازیهای لیگ برتر را از نزدیک تماشا کردند.

میانگین 12500 نفر برای هر بازی در هفته اول آمار قابل قبولی برای لیگ برتر ایران محسوب می شود، اگرچه چند تیم لیگ برتری ذاتا تماشاگر کمتری دارند. اما با توجه به حضور تیم نقت آبادان و شهرداری تبریز انتظار می رود لیگ دهم پرتماشاگر تر از لیگ نهم باشد.


نکته مهم دیگر اینکه بعد از گذشت سالها از حرفه ای شدن لیگ در ایران، هنوز ثبت یک آمار واقعی و دقیق از تماشاگران یک آرزو به شمار می رود! هر کدام از رسانه ها با توجه به تخمین خبرنگار خود از تعداد تماشاگران حاضر در یک ورزشگاه عددی را اعلام می کنند که این اعداد مختلف هیچگاه باهم تناسب ندارند. ضمنا مراجعه به آمار بلیت فروشی برای تعیین دقیق تعداد تماشاگران نیز قابل استناد نیست، چرا که بسیاری از تماشاگران بدون بلیت وارد ورزشگاه می شوند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)