یحیی گل‌محمدی به عنوان بازیکن ضمن گلزنی در دربی با ۳ برد و ۴ تساوی و تنها یک باخت، آمار درخشانی داشته و به عنوان مربی هرگز در دربی‌ها نباخته است.

او در دیگر تیم‌ها هم ‌به عنوان مربی با کسب نتایج درخشان مقابل استقلال عامل ناکامی آبی‌ها لقب گرفته است. گل‌محمدی دو بار در جام حذفی استقلال را از قهرمانی محروم کرده و با بردهایش در ذوب‌آهن و شهرخودرو حداقل دو بار عامل ناکامی‌های استقلال در لیگ بوده و رکورد نباختن در ۸ بازی متوالی را دارد.

آمار درخشان گل‌محمدی در دربی به عنوان بازیکن

یحیی گل‌محمدی در ۸ دربی حضور داشته و تنها یکبار باخته و ۴ برد و ۳ تساوی در کارنامه او ثبت شده است. گل‌محمدی در دربی با گلزنی خود موجب پیروزی سرخ ها در دربی ۵۵ شد. این گل صدمین گل تاریخ دربی‌ها نیز بود.

آمار گل‌محمدی به عنوان مربی در دربی‌ها

گل‌محمدی دو بار در دربی‌ها مقابل استقلال به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس را هدایت کرده و هر چند هر دو بار هم‌ نباخته اما هر دو بار به شدت از داوری لطمه خورده است. یحیی اولین بار در فصلی که جانشین ژوزه شده و هدایت تیم پرسپولیس پس از قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول را پذیرفت، توانست آن پرسپولیس بحران‌زده را مقابل تیم امیر قلعه‌نویی که در لیگ دوازدهم به قهرمانی رسید با نتیجه بدون گل متوقف کند.

یحیی حتی در اولین دربی خود به عنوان مربی می‌توانست پیروز میدان باشد اما محسن قهرمانی نه تنها خطاهای متوالی بازیکنان استقلال را در آن دیدار نادیده گرفت بلکه طبق اظهار نظر سه کارشناس مطرح داوری (علی خسروی،غیاثی و رودنیل) دو پنالتی روی رضا حقیقی و محمد نوری گرفته نشد.

آمار گل‌محمدی به عنوان مربی مقابل استقلال

در این سال‌ها و در لیگ حرفه‌ای یحیی گل‌محمدی یکی از مربیانی بوده که مقابل استقلال نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده است. گل‌محمدی با تیم‌های نفت، ذوب‌آهن، تراکتور و شهرخودرو هم مقابل استقلال آبی‌ها را در لیگ شکست داد و دو فصل متوالی از جام حذفی کنار زد؛ بار اول در یک چهارم نهایی جام حذفی ۹۴-۹۳ و دومین مرتبه هم در فینال جام حذفی ۹۴-۹۵ .

گل‌محمدی در لیگ هم دو سه فصل با بردهای خود مانع از کامیابی و قهرمانی آبی‌ها شد یا آن‌ها را از کورس قهرمانی خارج کرد؛ چه زمانی که در ذوب‌آهن بود و بویژه فصل قبل که با شکست استقلال زمینه‌ساز برکناری شفر و قهرمانی پرسپولیس و خارج شدن استقلال از جمع مدعیان شد.

یحیی رکورد نباختن در ۸ بازی متوالی به استقلال را دارد. سرمربی پرسپولیس به عنوان مربی در۱۴ جدال با آبی‌ها در لیگ برتر ۴ برد، ۳ باخت و ۷ تساوی داشته و با احتساب دو برد در جام حذفی در ۱۶ بازی۶ برد، سه باخت و ۷ تساوی را مقابل استقلال در کارنامه دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)