پیشرفت فوق‌العاده کشور قطر در ایجاد امکانات سخت‌افزاری برای فوتبال طی ده سال گذشته در کنار شرایط کرونایی و اضطراری باعث شد پرسپولیس با توجه به برنامه‌های AFC تمرینات و بازی‌های متعددی را در دوحه برگزار کند و این شهر به نوعی به خانه دوم بسیاری تیم‌ها در رقابت‌های آسیایی در آن دوره بدل شد.

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، شهر دوحه، زمین‌های تمرین آن و ورزشگاه‌هایش برای بازیکنان پرسپولیس چندان غریبه نمی‌نماید. بازیکنان باسابقه‌تر پرسپولیس در سال‌های اخیر تمرینات و بازی‌های بسیاری را در این شهر مدرن شده آسیا بر پا کرده‌اند. ملی‌پوشان پرسپولیس نیز در جام جهانی بازی‌های بزرگی را در قطر پشت سر گذاشتند.

پیشرفت چشمگیر کشور قطر در بخش ساخت و ساز که به واسطه فراهم آوردن شرایط میزبانی از رقابت‌های جام‌جهانی در بخش فوتبال، غیر قابل توصیف بود، در کنار شرایط کرونایی که پیش آمد باعث شد تا دوحه به قطب برگزاری‌های بازی‌های فوتبال در سطح قاره بدل شود. همین امر باعث بازی‌های متعدد پرسپولیس در این شهر، در سال‌های اخیر شد. آن ها جاه‌طلبی خود در رقابت با کشورهای عربی رقیب در همسایگی خود را با ایجاد کمپ اسپایر، ورزشگاه‌های جدید و میزبانی جام‌جهانی به رخ کشیدند.

پرسپولیس در ۲۰ بازی آخر خود در قاره آسیا تنها دو بار در تهران به میدان رفته‌ است و این در حالی است که در این مدت بیش از هر شهر دیگری و ۹ بار در دوحه بازی کردند.

پرسپولیس از ۵ سال قبل که در ۱۰ مهر سال ۱۳۹۷ به میدان رفت تا بازی پیش رو با الدحیل در ۱۰ مهر سال۱۴۰۲ در ۲۹ مسابقه آسیایی به میدان رفته است که از این تعداد ۵ مسابقه در تهران و ۱۱ مسابقه در دوحه بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)