پرسپولیس نیوز : پرسپولیس در این فصل تا توانست، موقعیت گل خراب کرد. البته مهاجمان این تیم، ‌ملی‌پوش و باکیفیت هستند اما هنوز مشخص نیست چرا این تیمِ «سر به هوا» نمی‌تواند یک مهاجم قدرتمند و فرصت‌طلب را به جامعه فوتبال با یک آمار مثبت معرفی کند.

مشكل از كجاست؟
سعي كنيد فرصت‌هايي كه پرسپوليسي‌ها در اين فصل از دست داده‌اند را در ذهن‌‌تان دوباره مرور كنيد. چه موقعيت‌هاي خوبي كه مهدي طارمي، جري بنتسون، اميد عاليشاه (مثل فرصت تك‌به‌تك در دربي)، فرشاد احمدزاده و… از دست دادند تا پرسپوليسي‌ها آه حسرت بكشند. جالب اينكه سرخپوشان جدا از فرصت‌هايي كه از دست دادند، حتي در به‌ ثمر رساندن ضربات پنالتي هم نسبتاً ناكام بودند و اين مسائل در كنار هم، مشكلات تيم را چندبرابر كرد وگرنه تاكتيك برانكو براي پرسپوليس آنقدر فرصت گلزني خلق كرد كه با به‌ ثمر رسيدن آن، سرخپوشان بتوانند همين حالا هم شرايط بهتري در جدول داشته باشند.

گرگي كه دندان ندارد
پرسپوليس شبيه گرگي شده كه دندان ندارد. يك مهاجم كه بتواند هر توپي را به گل بدل كند. يك چهارچوب‌شناس مثل فرشاد پيوس. يكي شبيه ناصر محمدخاني كه براي خودش موقعيت گل درست كند، يكي مثل همايون بهزادي كه تخصصش گلزني باشد. پرسپوليس يك گلزن ذاتي مثل ادموند بزيك كم دارد، كسي كه در زمين بازي، چيزي به نام ترحم به تيم حريف در وجودش نباشد. اين تيمي كه مي‌بينيم، شبيه يك گرگ بي‌دندان است.

سال‌هاي سخت پرسپوليس
خط آتش پرسپوليس نه تنها در اين فصل كه در ليگ‌هاي قبلي نيز سرد بود. مشكل تيم، به امروز و فردا ربطي ندارد. البته مهاجمان بزرگ و جذابي در اين سال‌ها راهي پرسپوليس شدند اما تقريباً هيچ‌كدام‌ به اندازه كافي موفق نبودند. شايد هم ايراد از جو و اتمسفر پرسپوليس باشد كه ساق مهاجمان را در لحظه زدن ضربه نهايي مي‌لرزاند.

مهاجماني كه آمدند و رفتند
در همين سال‌هاي اخير، مهاجمان نامدار زيادي كه در باشگاه‌هاي قبلي‌شان موفق بوده‌اند، به پرسپوليس آمدند اما نتوانستند به اندازه كافي موفق باشند. كريم انصاري‌فرد، رضا نوروزي، غلامرضا رضايي، اشپيتیم آرفي، مهدي دغاغله، ايمون زايد، ابراهيم توره، مهدي سيدصالحي، محمدرضا خلعتبري و… اما هيچ‌كدام از اين‌ها آقاي گل نشدند و اين يك ناكامي بزرگ براي پرسپوليسي‌ها بود.

فصل‌هاي بدون آقاي گل
از آخرين باري كه پرسپوليس موفق شد يك آقاي گل به ليگ ‌برتر معرفي كند، 8 فصل مي‌گذرد. 8 فصلي كه در 4 فصل از آن، بهترين مهاجمان پرسپوليس نتوانستند بيش از 10 گل به‌ثمر رسانده و تعداد گل‌هاي زده‌شان را دورقمي كنند. اين گزارش، شما را با فصل‌هاي سخت پرسپوليس بيشتر آشنا مي‌كند. توضيح اينكه در هر فصل، سه بازيكني كه بيشترين تعداد گل را رقم زده‌اند در اين گزارش مي‌آيد.

محسن آقاي گل
فصل هفتم بدون ترديد آخرين فصل پادشاهي پرسپوليسي‌ها بود. فصلي پر از جذابيت، پر از اتفاقات خوب. انگار همه چيز بوي «نو» و تازگي مي‌داد. از مربيانش تا بازيكنانش. يك نيم‌فصل بدون شكست با قهرماني به اتمام رسيد و در همان فصل، محسن خليلي توانست با 18 گل، آقاي گل ليگ‌ برتر شود. چه فصل بزرگي بود. بعد از آن، نه ديگر پرسپوليس قهرمان شد و نه هيچ مهاجمي از اين تيم به آقاي گلي رسيد. البته آقاي گلي محسن خليلي هم با هادي اصغري مشترك بود.
محسن خليلي 18 گل، عليرضا نيكبخت 9 گل، عباس آقايي 7 گل.

گل‌هاي ژنرال
كريم باقري رهبر واقعي پرسپوليس در زمين بازي و ژنرال سرخ‌ها خارج از زمين بود و فصل خوبي را پشت‌سر گذاشت. انگيزه او در آخرين فصل فوتبالش، باقي بازيكنان را نيز به ارائه بهترين نمايش ممكن ترغيب كرد اما پرسپوليس در اين فصل مقامي بهتر از پنجمي ليگ را كسب نكرد گرچه در جام‌حذفي به قهرماني رسيد. در اين فصل عمادرضا عراقي با رقم زدن 19 گل از سپاهان آقاي گل شد.
كريم باقري 10 گل، مرحوم هادي نوروزي 8 گل، محسن خليلي 6 گل.

تيم هجومي كه 4تا 4تا مي‌خورد!
فصل يازدهم دو نيمه متفاوت داشت‌؛ نيم‌فصل اول، پرسپوليس خوب نبود اما در نيم‌فصل دوم با هدايت مصطفي دنيزلي، يك تيم كاملاً تهاجمي را ديديم. تيمي كه مدام حمله مي‌كرد و معروف شده بود كه 4تا 4تا گل مي‌خورد! در كنار تمام بازيكنان نامدار اين تيم، ايمون زايد در عرض كمتر از يك نيم‌فصل 7 گل در ليگ، 4 گل در آسيا و 2 گل در جام‌حذفي به‌ثمر رساند. كريم انصاري‌فرد با پيراهن سايپا در اين فصل 21 گل زد و آقاي گل شد.
علي كريمي 11 گل، محمد نوري 8 گل، ايمون زايد 7 گل.

با اين همه ستاره…
علي دايي در هر پست از زمين، حداقل دو ستاره داشت و تا يك‌قدمي كسب قهرماني ليگ هم پيش رفت ولي در هفته پاياني، به مقامی بهتر از نايب‌قهرماني نرسيد. با اين حال مقام قابل توجهي بود چون سهميه آسيا را به ارمغان ‌آورد. در آن فصل با آن همه ستاره، انتظار مي‌رفت پرسپوليس حداقل در معرفي آقاي گل موفق شود كه اين‌طور هم نشد. جالب اينكه كريم انصاري‌فرد با 14 گل زده اين بار براي تراكتورسازي آقاي گل ليگ شد.
محمدرضا خلعتبري 6گل، مهدي سيدصالحي 6 گل، محمد عباس‌‌زاده 5گل.

توره و فرصتي كه از دست رفت
ابراهيم توره مي‌توانست ستاره فوتبال ايران باشد، او بازيكن استثنايي و غيرقابل كنترلي بود كه در فصل هشتم به پرسپوليس آمده بود اما آنقدر حاشيه درست كرد تا اخراجش كردند. با اينكه توره نيمي از فصل را از دست داده بود اما 11گل براي پرسپوليس زد. نيكبخت و كريم باقري هم خوب گل مي‌زدند. در اين فصل خليلي دچار پارگي رباط صليبي شد و كل بازي‌ها را از دست داد. در اين ليگ، آرش برهاني با 20 گل از استقلال آقاي گل شد.
ابراهيم توره 11گل، عليرضا نيكبخت و كريم باقري 9 گل، علي كريمي 5 گل.

باز هم پنجمي
ناكامي‌هاي پرسپوليس در اين فصل هم ادامه يافت و در ليگ به مقام پنجمي رسيدند. البته قهرماني در جام حذفي، هديه ديگري از سوي علي دايي به هواداران بود. با اين حال پرسپوليس در اين فصل كه رضا نوروزي از فولاد با 24 گل زده آقاي گل شد هم نتوانست يك گلزن ششدانگ را معرفي كند.
محمد نوري 8 گل، مرحوم هادي نوروزي 7 گل، اشپيتیم آرفي و غلامرضا رضايي 5 گل.

ناكامي عجيب آقاي گل
كريم انصاري‌فرد كه در فصل يازدهم آقاي گل شده بود، به پرسپوليس پيوست تا بيلان خط حمله اين تيم را مثبت كند و به دنبال تكرار آقاي گلي برود اما كريم در جمع سرخپوشان دچار يك ناكامي بزرگ در گلزني شد و تنها 8 بار توانست سرخ‌ها را به گل برساند. واقعاً از بازيكني با اين كيفيت عجيب بود. با اين حال، در آن فصل كه جلال رافخايي با 19 گل از ملوان بندرانزلي آقاي گل شد، انصاري‌فرد در پرسپوليس با 8 گل بهترين مهاجم پرسپوليس بود.
كريم انصاري‌فرد 8 گل، جواد كاظميان 6 گل، محمد نوري 5 گل.

جوانه‌هاي اميد
فصل قبل، پرسپوليسي‌ها يك مهاجم جوان را شناختند به نام مهدي طارمي كه حالا در اردوي تيم‌ملي است. مهاجمي با ساق‌هاي بلند، توانايي دريبلينگ بالا، باهوش و جذاب اما سر به هوا و بازيگوش كه موقعيت‌هاي زيادي را از دست مي‌دهد ولي گل‌هاي حساسي مي‌زند. ادينهو فصل قبل با پيراهن تراكتورسازي 20 گل زد و آقاي گل شد اما گلزنان پرسپوليس به اندازه كافي گل نزدند.
مهدي طارمي 7 گل، محمد عباس‌‌زاده 5 گل، محمد نوري 5 گل.

حق با برانكو است
برانكو ايوانكوويچ بعد از شكست مقابل ذوب‌آهن، بعد از آن كه از داوري‌ها گلايه كرد، بعد از آن كه گفت برخي بايد شرم كنند، به يك نكته اساسي اشاره كرد و گفت: «پرسپوليس نياز به يك قاتل در خط حمله دارد.» انگار حق با برانكو است. اين گرگ بي‌دندان بايد خاطرات خوب خود در خط آتش را به ياد بياورد و به روزهاي مهم تاريخش برگردد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)