مرجع خبری پرسپولیس : نگاهی داریم به عملکرد 14 سرباز سرخ که فرصت حضور در 67 دربی پایتخت را یافتند :

میثاق معمارزاده :
پس از استراحت در هفته هشتم، این هفته اولین دربی خود را تجربه ی کرد و در حالی که عملکرد نه چندان مطلوبش در بازیهای گذشته ، همه را نگران کرده بود، او با عملکرد قابل توجهی که در این بازی به نمایش گذاشت، خط بطلانی برتمام اندیشه ها کشید تا آمادگی خودش را به رخ منتقدان بکشد. معمارزاده در طول این بازی بارها ناجی دروازه پرسپولیس شد که بدون شک بهترین عکس العمل او روی شوتی بود که عنایتی روانه دروازه کرد که آنکه توپ در بین راه به بازیکنان پرسپولیس برخورد کرده و تغییر جهت داد. عملکرد او در این بازی چند نکته مثبت دیگر هم داشت که از جمله آن بهبود وضعیت بازی با پا و شروع های مجدد امیدوار کننده بود که باعث ایجاد موقعیت های فراوانی برای تیم شد.

علیرضا محمد :
قطاری که در اواسط نیمه اول بازی و بعد از برخوردش با صادقی مدافع حریف سوختش تمام شد و ادامه بازی را به صورت ایستا وکم تحرک ادامه داد تا پرسپولیس از حرکت های سریع او در این بازی محروم باشد. محمد در معدود حرکات نفوذی خود نیز نتوانست به پرسپولیس کمک چندانی کند و سانتر های بی هدف و کم دقت او باعث از دست رفتن موقعیت ها شد .بدون شک او اگر با این وضعیت به بازی کردن ادامه دهد جایگاهش را در تیم ملی و حتی پرسپولیس از دست خواهد.

سپهرحیدری :
مرکز خط دفاعی پرسپولیس در این دو بازی اخیر کم اشتباه تر از بازیهای قبل عمل کرده است و این نشان از هماهنگی و کارامدی زوج حیدری با رضایی دارد که به مهاجمان حریف کمتر اجازه کار کردن در محوطه جریمه و در یک سوم دفاعی پرسپولیس را می دهند. ولی با این حال این بازیکن هم بی اشتباه نبود و یکی دوبار آبی ها توانستند از کمند او خلاصی یابند و خطرساز واقع شوند. از جمله موقعیت اکبرپور که با خوش شانسی به بیرون رفت!

شیث رضایی :
در روزی که بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بسته بود عملکرد خیره کننده ای از خود ارائه کرد و بارها موجب تحریک هواداران پرسپولیس و تشویقش در زمین شد! نمی توان تصور کرد که اگر شیث رضایی در زمین نبود چه نتیجه ای در انتظار پرسپولیس بود. بی شک او بهترین بازیکن میدان بود و تمامی توپها را به نحو احسن دفع میکرد و بارها پاس های پشت مدافعان او باعث ایجاد موقعیت گل برای وسلی و نوروزی شد که هیچ یک به ثمر ننشست . این چه سری است بازوبند کاپیتانی پرسپولیس دارد که هرکس او را به بازو میبنند بهترین عملکردش را انجام می دهد؟ آیا اینگونه نیست که احساس مسئولیتش چندین برابر می شود و برای این منظور تلاشش بیشتر از خود ارائه می کند تا شرمنده هواداران نشود . ای کاش می شد یازده کاپیتان در زمین داشت تا تیم دچار بی انگیزگی نمیشد !

مجتبی شیری :
دفاع چپ پرسپولیس در این بازی که هم چون همتایش در سمت راست نفوذ زیادی نکرد و ماموریت اصلی او مهار حرکت های خسرو حیدری و جان واریو بود. شیری در انجام این مسئولیت تا حد زیادی موفق بود و اجازه مانور را از خسرو حیدری گرفت. شیری سمت راست استقلال را که نقطه قوت این تیم محسوب می شود به خوبی از کار انداخت ولی یک غفلت کوچک در آشفته بازار بعد از گل برتری پرسپولیس از او کافی بود تا جانواریو توپ را روی دروازه سانتر کرده و توپ با تور دروازه پرسپولیس آشنا شود. در اواسط نیمه دوم طبق صلاح دید کرانچار از زمین بیرون رفت تا اکبری که از قدرت نفوذ و سانتر بهتری برخوردار است جایگزین او شود.

عادل کلاه کج :
نام او نیز جاودانه شد و توانست اولین گلش با پیراهن قرمز را در دربی و طی یک ریباند عالی به ثمر برساند. او با جنگندگی بسیار نه تنها در خراب کردن توپ های حریف اهتمام ورزید بلکه در امر بازیسازی نیز شرکت می نمود، هرچند در مجموع عملکرد او افت محسوسی داشته ولی دور بودنش از دروازه حریفان هم بی تاثیر در این قضیه نیست.

سامان آقازمانی :
جنجالی ترین بازیکن میدان به شمار میرود. از بازی کردن یکباره و غافلگیرانه اش در دربی گرفته تا مصدومیتش و گلی که استقلال زد، همه و همه بحث برانگیز بود. بازیکن 20 ساله تیم پرسپولیس با چنین عملکرد مناسبی که در این بازی حساس با شرایط خاص از خود به نمایش گذاشت این سوال را پیش آورد که چرا تا این لحظه از او رونمایی نشده و حسین بادامکی با وجود عملکرد انتقاد برانگیز همواره در ترکیب ثابت قرار می گرفت . بی شک نوع بازی آقا زمانی همه را راضی کرد بجز هافبک های استقلال! او با جایگیری های مناسبش تمامی منافذ خط دفاعی را پوشش می داد و توپ های سرگردان را به خوبی جمع می کرد، ولی در مقاطعی از بازی توپ هایی را از دست می داد که نشات گرفته از تجربه پایین و عدم اعتماد به نفس او بود. سرانجام او اولین بازی خود را با مصومیت به پایان رساند و جای خودش را به هوار ملا محمد داد.

میثم بائو :
در دونیمه شاهد دو بازی متفاوت از او بودیم، نیمه اول بسیار دونده و موثر و رو به جلو ولی در نیمه دوم ایستا و رو به عقب و بیشتر با وظایف دفاعی ! بائو در نیمه اول چندین پاس مناسب داد و موقعیت های مناسبی نیز به وجود آورد، اما در نیمه دوم کارایی چندانی در حمله نداشت و در کارهای دفاعی هم توفیری به دست نیاورد. 

مهدی شیری :
بازیکنی که در این بازی در هر دو نیمه نقش بازیساز اصلی تیم را به عهده داشت، ولی نتوانست به خوبی از عهده مسئولیتش برآید و به شدت خلاء باقری احساس می شد. تعداد پاس های مفید و رو به جلو مهدی شیری در طول مسابقه به تعداد انگشتان دو دست هم نرسید و نتوانست به خوبی مهاجمان خودی را تغذیه کند. او در ارسال کرنر ها هم دقت کافی نداشت و این باعث شد تا پرسپولیس نتواند روی کرنر ها خطر ساز شده و مدافعان استقلال به راحتی توپ ها را دفع می کردند. در بهترین موقعیتی که میتوانست بازی نه چندان خوب خودش را جبران کند پنالتی را با کمال بی دقتی به مرکز دروازه زد تا طالب لو مشکل چندانی برای دفع توپ نداشته باشد . مطمئنا اگر این توپ سرانجام به گل تبدیل نمی شد هرگز هواداران او را نمیبخشیدند! شیری سرانجام جای خود را به مجتبی زارعی داد.

وسلی برزیلیا :
بازیکنی که حرکت هایش آه حسرت هواداران را بارها به دنبال داشت ! از با تکنیک ترین بازیکنان حال حاضر در لیگ برتر که در ضربات آخر بی دقت عمل می کند، وگرنه شاید بهترین بازیکن لیگ می شد. او همه کار می کند ولی از فوتبال گروهی غافل است و همیشه ضرباتش را خودخواهانه به بیرون میزند. وسلی در این مسابقه بارها با حرکاتش باعث تحقیر بازیکنان استقلال شد ولی نتوانست از این موقعیت ها بهره ای ببرد و همه را یکی پس از دیگری از دست داد. شاید بهتر باشد برای او یک کلاس توجیهی برگزار کنند تا بداند فوتبال بازی انفرادی نیست و نحوه شوت زدن در چهارچوب را نیز آموزش ببیند!

هادی نوروزی :
در آینده نه چندان دور از این بازیکن بیشتر خواهید شنید. او از سرعت تکنیک و قدرت بدنی و تیزهوشی خاصی بهره می برد و این فاکتور ها امروزه بیشتر از قامت بلند چاره ساز است! بارها با حرکات عمقی اش مدافعان حریف را خسته کرد و هرگاه از خط دفاعی فاصله میگرفت بازیکن دفاع را باخود کشیده و این فضا را برای حرکات وسلی فراهم می کرد. هوشیاری او سبب شد تا پنالتی حساس پرسپولیس رقم خورده و سرانجام پرسپولیس گل اول را به ثمر برساند.

هوار ملا محمد :
ستاره عراقی پرسپولیس یک روز آرام را پشت سرگذاشت و تا قبل از ورود زارعی که باعث تغییر پستش و نقل مکانش به پست غیر تخصصیش شد عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت.  هوار چندین بار از سمت چپ حرکات موثری  انجام داد و بارها مدافعان را مجبور کرد بر روی او مرتکب خطا شوند، اما پرسپولیس نتوانست بیشتر از این از این از ستاره پر آوازه اش استفاده کند.

جلال اکبری :
به نظر می رسید حضورش در میدان بخاطر برتریش در حمله نسبت به مجتبی شیری است ولی در مدت حضورش در زمین از او عملکرد مثبتی مشاهده نشد،بهترین موقعیتی را هم که با حمل توپ به محوطه جریمه بدست آورده بود به راحتی ازدست داد.

مجتبی زارعی :
یکی از ضعیف ترین بازی های خودش را به نمایش گذاشت تا مشخص شود که ناآمادگی او دلیل نیمکت نشینی او در این بازی بوده است نه عدم شناخت کرانچار نسبت به او!

 

و سرانجام نمراتی که سرخابی ها از تیم آنالیز مرجع خبری پرسپولیس دریافت کردند ( نمرات از 5 نمره محسوب شده است ) :

پرسپولیس : میثاق معمارزاده ( 3.5 ) – مجتبی شیری ( 2.5 ) – جلال اکبری ( 2 ) – سپهر حیدری ( 2 ) – علیرضا محمد ( 2 ) – مجتبی شیری ( 2.5 ) – مجتبی زارعی ( 2 ) – شیث رضایی ( 4 ) – سامان آقا زمانی ( 3.5 ) – هوار ملا محمد ( 2.5 ) – عادل کلاه کج ( 3.5 ) – وسلی ( 3 ) – هادی نوروزی ( 3 ) – میثم بائو ( 3 )

استقلال : طالبلو ( 3 ) – صادقی ( 2.5 ) – خسروی حیدری ( 3 ) – منتظری ( 2.5 ) – شکوری ( 2 ) – بیک زاده ( 2.5 ) – حسین کاظمی ( 3.5 ) – جانواریو ( 3 ) – مجیدی ( 3 ) – رینالدو ( 2 ) – عنایتی ( 1.5 ) – اکبرپور ( 1.5 )

بهترین بازیکن میدان : شیث رضایی

بدترین بازیکن میدان : سیاوش اکبر پور

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)