مرجع خبری پرسپولیس : جنگ گلادیاتور ها در قلعه فولادی برنده نداشت تا هر یک از دو تیم یک امتیاز از این کارزار دشت کنند..
سربازان ارتش سرخ در حالی این هفته به مصاف ذوب آهن رفتند که هفته گذشته و به جهت برگزاری سه بازی تدارکاتی و با چشم داشت به 100 هزار دلار جایزه تورنمنت النصر به جهنم داغ دوبی سفر کرده بودند. این اردو با تمام معایبی که می توان از آن گرفت فرصت مناسبی را برای ذخیره ها و بازیکنان جوان پرسپولیس فراهم کرد تا بتوانند در یک میدان بین المللی توانایی های خود را به کرانچار نشان دهند. همین موضوع باعث شده بود گمانی زنی ها در مورد تغییرات در ترکیب پرسپولیس متناقض باشد اما سرمربی کروات نشان داد سخت در ترکب اصلی تیمش دست به تغییر می زند. این موضوع (عدم استفاده از سایر بازیکنان) ممکن است به مرور باعث افت انگیزشی نیمکت نشینان پرسپولیس و در دارز مدت کاهش توان فنی و فیزیکی این بازیکنان گردد. این امر موجب خواهد شد که کرانچار در هنگامه نیاز نتواند بهترین بهره وری را از توانایی ذخیره نشین هایش داشته باشد. بهتر آن است که سرمربی پرسپولیس اجازه ندهد ذهنیت هرگز نرسیدن به ترکیب اصلی در نیمکت نشینان بخصوص جوان این تیم رسوخ کند. هر چند بسیاری از مربیان مطرح دنیا با بهم زدن ترکیب تیم برنده مخالف هستند !

در مصاف با ذوب آهن ترکیب پرسپولیس دو تغییر را نسبت به بازی های گذشته در خود می دید. تغییرات اجباری در خط دفاعی و حضور ثابت نبی الله باقری ها که به دلیل محروم بودن جلال اکبری انجام شد و اولین تجربه حضور عادل کلاه کج در میانه میدان پس از ختم شدن کش و قوس های فراوان انتقالش به پرسپولیس. با نگاهی عادلانه باید گفت عادل در اولین حضورش در ترکیب پرسپولیس مؤثر و مفید بازی کرد, دوندگی های او در یک سوم میانی زمین به همان اندازه که موجب بالا رفتن درصد مالکیت توپ تیمش می شد، هافبک های ذوب آهن را هم برای بازیسازی دچار مشکل می کرد؛ همین دوندگی ها بود که موجب شد حضور و عدم حضور بادامکی در میدان برای تماشاگران مسابقه تفاوت چندانی نداشته باشد! هرچند کلاه کج هنوز با تیم هماهنگ نیست و این ناهماهنگی در امر بازیسازی او خلل ایجاد می کرد
پرسپولیس علاوه بر تغییر در ترکیب، در آرایش تیمی بازیکنانش هم تغییراتی داشت بازگشت مجتبی شیری به سمت چپ خط دفاعی و استفاده از بائو به عنوان هافبک سمت راست از جمله این تغییرات بود. پرسپولیس با این تغییرات برای رسیدن به دروازه ذوب آهن تلاش می کرد. حرکت از عمق با پاس های متعدد و ارسال های کوتاه پس از دور زدن مدافعان کناری از برنامه های شاگردان کرانچار برای فتح دروازه شهاب گردان بود.  با این حال این دروازه تنها یکبار با سوپر گل کاپیتان باقری فرو ریخت.
به طور کلی پرسپولیس در جدال خارج از خانه با صدرنشین لیگ نهم و نایب قهرمان لیگ هشتم عملکرد قابل قبولی داشت و تا زمانی که گل تساوی را دریافت نکرد تیم برتر میدان بود اما پس از دریافت گل, ذوب آهن بهتر عمل کرد بطوری که در چند صحنه با خوش شانسی، دروازه میثاق معمارزاده باز نشد. با این حال و با توجه به قدرت ذوب آهن و شکست ناپذیری این تیم در اصفهان می توان گفت مساوی نتیجه خوبی برای پرسپولیس بود. فراموش نکنیم استیل آذین با همه ستاره های نامی اش در این ورزشگاه تحقیر شد.
اما در این دیدار سوای جریان مسابقه, یک اتفاق تکراری هم برای بیننده تلوزیونی تکرار شد. در شرایطی که یکی از حساس ترین بازی های نیم فصل اول مسابقات شروع شده بود ببیننده تلوزیونی مجبور بود در پانزده دقیقه اول آن به تماشای چگونگی رفتن محسن به آینده در فیلم “پنجمین خورشید”بنشیند و به جای تماشای بازی حرص بخورد!! این در حالی بود که می شد با حذف تبلیغات پانزده دقیقه ای میان برنامه به میلیون ها تماشاگر فوتبال احترام گذاشت اما افسوس که احترام به مخاطب کالای گمشده ای است در این رسانه به اصطلاح ملی این موضوع حتی در نیمه دوم هم تداوم داشت و در شرایطی که بازی به اوج حساسیت خود رسیده بود ناگهان تصاویر بازی قطع و اخبار شبانگاهی  روی آنتن آمد! شبکه سه که با پوشش رویداد های ورزشی هم تعداد مخاطبانش را به طور چشمگیری افزایش داده و هم سود سرشاری را بدست آورده لازم است به قشر اصلی مخاطبانش احترام بیشتری بگذارد, همه چیز پول نیست. این اتفاقات و حوادث مشابهی که بارها و بارها تکرار شده لزوم ایجاد شبکه اختصاصی ورزش را بیش از پیش نشان می دهد لازم است که متولیان صدا و سیما مراحل نهایی ایجاد این شبکه را با سرعت بیشتری دنبال کنند تا کمتر شاهد این گونه اتفاقات باشیم. البته این هفته یکی دیگر از نادرترین اتفافات فوتبال جهان در ایران رخ داد!, بازی تیم های استقلال و سایپا دوشنبه شب شروع و سه شنبه صبح به پایان رسید!! نمی دانیم از اینکه فدراسیون بخاطر دل صدا و سیما برنامه هایی این چنین عجیب را پی می گیرید خوشحال باشیم یا به حال این فوتبال که دیگران برایش تصمیم می گیرند گریه کنیم؟!
بهترین بازیکن: همچنان می درخشد, همچنان گلهای زیبا می زند, همچنان سوپراستار پرسپولیس است حتی اگر اعداد خبر از 37 ساله بودنش بدهند.آری کاپیتان کریم بازهم بهترین بازیکن میدان بود. البته با تقدیر از عادل کلاه کج.
 گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس
انتهای گزارش اختصاصی /  استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)