مرجع خبری پرسپولیس : تا اطلاع ثانوی آسمان پرسپولیس آفتابی است. پرسپولیس پس از چندین مساوی پی در پی در نهایت موفق شد یک پیروزی ارزشمند دیگر در روزی که سپاهان سه امتیاز از دست داده بود کسب کند تا نشان دهد هنوز برای هیچ چیز دیر نیست. ترکیب اولیه پرسپولیس در این مسابقه مطابق شماتیک زیر بود :
 

در شروع مسابقه در این ترکیب مربع جلویی تیم متشکل از هوار ملامحمد , زارع, وسلی و بائو به خوبی یکدیگر را تکمیل کرده و خلق موقعیت می کردند. وسلی برازیلیا که تهاجمی ترین بازیکن پرسپولیس در این بازی بود در زمان حمله به کناره ها می رفت و خط دفاعی سایپا را باز می کرد. با این حرکت فضای مناسب برای سایر بازیکنان پدید می آمد. در کل این چهار بازیکن با همکاری خوبی که با یکدیگر خصوصآ در شروع بازی داشتند بارها خط دفاعی حریف را تحت تاثیر قرار دادند.
اما نکته بسیار مهم در این مسابقه استفاده از تیاگو فراگا هافبک توپ پخش کن و برزیلی پرسپولیس بود. در بازی های قبلی سامان آقازمانی به خوبی وظیفه تخریب بازی حریف را انجام می داد اما هیچگاه در حملات شرکت نمی کرد و در روزی که کریم باقری هم در زمین نبود که از توپ های پشت محوطه جریمه استفاده کند قطعآ استفاده از آقازمانی باعث می شد پرسپولیس در موج دوم حملات دچار مشکل شود. تیاگو به خوبی جلو می آمد و در بازیسازی نیز حضوری فعال داشت.
بازی خوب پرسپولیس تا قبل از افت شدید میثم بائو ادامه داشت یعنی جایی که چندین بار مشاهده شد در فضای حرکتی اش با هوار محمد تداخل ایجاد شده و مانع بازیسازی هوار محمد  می شد. اما در زمان دفاع, تیاگو به علی عسگر و بائو به شیری اضافه می شدند و به خوبی کانال های کناری که در هر سمت تنها یک بازیکن سایپا در آن حضور داشت را پوشش می دادند. هوار محمد به عنوان فوروارد کاذب آماده انجام ضد حمله و دو بازیکن سرعتی پرسپولیس یعنی زارع و وسلی هم آماده استارت زدن بودند.
پرسپولیس پس از به ثمر رساندن گل اول کاملآ عقب نشست و جریان بازی را در اختیار حریف گذاشت که هماهنگی زوج خط دفاعی و به خصوص بازی بی نقص کاپیتان دیروز پرسپولیس یعنی شیث رضایی موجب شد مهاجمان کارکشته سایپا یعنی انصاری فرد و منوچهری موفق به گلزنی نشوند. اما به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس که حاصل حرکت ترکیبی زیبای ملامحمد و وسلی برازیلیا بود کوجب شد سخپوشان پایتخت با استرس کمتری بازی را دنبال کنند و عملکرد مثبت تری از خود به نمایش بگذارند.
در نیمه دوم هم جریان کار به همین منوال بود. زمانی که بهترین بازیکن سایپا یعنی کریم انصاری فرد از دور زدن خط جدیدآ مستحکم دفاعی پرسپولیس عاجز ماند مربیان سایپا دستور به ارسال سانتر های بلند برای منوچهری سر زن دادند که باز هم توسط مدافعان میانی آماده پرسپولیس دفع شد. به صورتی که در پایان مسابقه شاهد آمار عجیب 24 سانتر از بازیکنان سایپا در مقابل 8 سانتر از بازیکنان پرسپولیس بودیم و این یعنی بازی روی زمین و حرکات تمرین شده بازیکنان پرسپولیس. در ادامه آمادگی بالای علیرضا حقیقی هم که جانشین معمارزاده شده بود نوید روزهای امید بخشی را برای پرسپولیس داد.
در سمت راست خط دفاعی علی عسگر شدیدآ توسط آشتیانی تحت فشار بود. در این بازی علی عسگر دو اشتباه بزرگ مرتکب شد که هر کدام می توانست زمینه ساز یک گل برای سایپا باشد اما در سایر دقایق بازی به رقم ضعف در نفوذ ها و ارسال سانتر های مناسب حداقل در کنترل آشتیانی نسبتآ موفق بود و به همین دلیل زمانی که اصرار به سانتر بازیکنان سایپا به بالاترین حد خود رسید و کرانچار برای دفع توپ های بلند ارسالی تصمیم به استفاده از مدافع بلند قد خود گرفت این مجتبی شیری بود که جای خود را به باقریها داد و نه حمیدرضا علی عسگر. در این این شرایط سپهر حیدری تبدیل به مدافع راست پرسپولیس شد و به این صورت هم راه نفوذ آشتیانی کاملآ مسدود شد و هم تقریبآ تمامی توپ های ارسالی از جناحین را بازیکنان پرسپولیس به خوبی دفع کردند.
در نهایت شاید مهمتر از کسب این سه امتیاز برای پرسپولیس پیدا شدن زوج های مناسب در زمین بود. جایی که حیدری و رضایی در خط دفاع و هوار محمد و وسلی در خط حمله زوج های منحصر به فردی را تشکیل داده بودند که در صورت ادامه این روند مثبت در بازی های آینده قطعآ شاهد روزهای آفتابی تری هم از پرسپولیس خواهیم بود.

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)