مرجع خبری پرسپولیس : سیزده برای پرسپولیس نحس نیست.
پس از آنهمه تهدید و تشویق و حاشیه, شاگردان کرانچار, نارنجی پوشان سایپا را مات کردند تا هم در امتیازات بیست بگیرند و هم در کار دفاعی.
پیش از شروع مسابقه بسیاری خود را آماده می کردند تا در هفته آینده و پس ناکامی احتمالی مغز متفکر نیمکت پرسپولیس پروژه حذف او را به سر انجام برسانند اینکه چرا بازیکنان به اصطلاح حرفه ای تیم که به دلیل ناآمادگی و یا حتی عدم اعتقاد مربی, از گود بیرون مانده اند, علیه سرمربی موضع می گیرند و یا به لطف داشتن پدری نام آشنا در فوتبال این دیار خود را محق می دانند تا همیشه در ترکیب باشند و اگر نبودند با داد و بیداد دم از حق خواهی بزنند و سر تیمشان منت بگذارند از همان دسته اتفاقاتی است که باید سرنخش را از آن پشت پرده دنبال کرد. چرا که این سوی پرده چیزی نیست جز یک لبخند مصنوعی, حرف های کلیشه ای و توهین های آشکار به شعور و فهم هواداران.
هرچه بود کرانچار یک بار دیگر از خطر اخراج گریخت تا کاشانی مجبور نشود جراحی سرپایی را برای حل مشکلات پیش روی تیمش تجویز کند هرچند از مرد کارآزموده ای مثل کاشانی بعید بود که اینگونه سرمربی تیمش را زیر تیغ ببرد و روی او و کل تیمش یک فشار روانی مضاعف ایجاد کند.

 حرف از تهدید و تغییر آنهم شب قبل از مسابقه می توانست بازیکنان غیر حرفه ای پرسپولیس را به عدم اجرای دستورات سرمربی و اعلام حمایت از آلترناتیو احتمالی تیم مجاب سازد که خوشبختانه اینگونه نشد و با تدابیر درست مرد کروات, پرسپولیس با دو گل حریف قدرتمندش را شکست داد تا مشخص شود تیم به زمان و کمی هم خوش شانسی نیاز دارد تا دوباره همان شیر غران شود. زلاتکو در مصاف با اندیشه های مایلی کهن و با علم به سرعت بالای مهاجمان و هافبک های سایپا در حرکت و انتقال توپ ابتدا راه های نفوذ این تیم را بست و بعد عناصر تهاجمی اش را در میدان چید, به طوریکه شش بازیکن پرسپولیس به طور خاص وظیفه کنترل بازیکنان تاثیر گذار سایپا را داشتند و دقیقا با اتخاذ همین شیوه بود که سایپا عملا هیچ فرصتی را به مدد تاکتیک های همیشگی اش بدست نیاورد. حتی در نیمه دوم هم برخلاف گفته های گزارشگر مسابقه عقب نشینی پرسپولیسی ها از روی برنامه بود که اگر درست اجرا می شد و ملامحمد کمی از هوش و توان بازیسازی باقری را داشت یک شکست سنگین انتظار ساپیا را می کشید. با این حال اینگونه نشد اما همان دو گل نیمه نخست برای فرار بزرگ پرسپولیس و کرانچار و البته شکست سناریو برکناری و جانشینی کافی بود و حال پرسپولیس است که باید با حفظ آرامش به کسب حداکثر امتیازات از چهار بازی آینده اش بیاندیشد.
در این بین یک اتهام به سرمربی سرخپوشان نیاز به یک پاسخ صریح و روشن دارد. زلاتکو کرانچار هرگز نمی تواند یک سرمربی مطلقا توصیه پذیر باشد. می توان پذیرفت که او در ابتدای حضورش در پرسپولیس به دلیل عدم شناخت تیم و بازیکناش مشورت هایی را از دیگران می گرفت اما حالا به جرئت می توان گفت او به لطف کسب شناخت نسبی از تیم , بازیکنان و جو حاکم بر باشگاه پرسپولیس و به طور کلی فوتبال ایران خودش برای تیمش تصمیم می گیرد. زلاتکو حتی در جدال با سایپا هادی نوروزی را هم نیمکت نشین کرد تا او متوجه باشد همیشه جایش در تیم ثابت نیست.
به طور کلی بازی کردن در تیمی مثل پرسپولیس با یک ترکیب ثابت تقریبا غیر ممکن است چرا که این تیم حداقل شانزده بازیکن آمده دارد؛ از طرفی در هر بازی با روش خاصی بازی می کند که نیازمند حضور بازیکنان متفاوتی است. اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس پس از سه ماه تمرین در کنار یکدیگر هنوز نتوانسته اند با هم هماهنگ شوند مشکل کرانچار نیست بلکه نشان دهنده هوش پایین و عدم دقت بازیکنان ایرانی است که البته برای مربی ایرانی عادی و برای مربی مثل کرانچار عجیب و غیر قابل تصور است.
با این همه امیدواریم پایان بازی با سایپا اغاز روزهای خوب پرسپولیس باشد.

بهترین بازیکن: همچنان یک سد مطمئن در برابر مهاجمان حریف است حضور او منجر شد که کریم انصاری فرد کوچکترین خطری هم روی دروازه پرسپولیس ایجاد نکند. شیث رضای بازهم بهترین بازیکن میدان بود…

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)