مرجع خبری پرسپولیس : پس از گذشت یازده هفته از آغاز رقابت های لیگ برتر سرمربی کروات پرسپولیس نیز به جمع معترضان داوری اضافه شد. کرانچار تیمش را مطابق شماتیک زیر روانه این میدان کرد :

پیش از شروع بازی بدون در نظر گرفتن مسائل احساسی و با در نظر گرفتن قدرت حریف در خانه و مشکلات معمول پرسپولیس در اهواز، آمار ضعیف سرخپوشان پایتخت در خوزستان طی سالهای اخیر پیش بینی نتیجه مساوی چندان سخت نبود. در این بازی دروازه بانهای دو تیم عملکرد قابل ستایشی از خود نشان دادند و بارها مانع فروپاشی دروازه ها شدند.
بازی با پنالتی زود هنگام فولاد آغاز شد. مهار این پنالتی توسط معمارزاده پرسپولیس را به بازی برگرداند. در این مسابقه برنامه کرانچار تجمع در زمین خودی، ارسال پاسهای پشت دفاع و حملات سرعتی بود. بر خلاف بازی های گذشته هافبک ها و مدافعین تمایلی به حفظ توپ در میانه میدان و بازی عرضی نداشتند و بلافاصله بعد از تصاحب توپ با ارسال آن برای مهاجمین خودی سعی در انجام حملات سریع داشتند. بازی ضعیف کریم باقری در این بازی باعث شد پرسپولیس نتواند به خوبی نبض بازی را کنترل کند و قدرت خود را به حریف دیکته کند.
در جناحین در نیمه اول پرسپولیس هیچ توفیقی نداشت. نفوذ میثم بائو به میانه میدان برای کمک به هافبکهای وسط زمین و ضعف مدافعان کناری در حمله و دفاع باعث شد عملآ تنها بازیکن حاضر در جناحین برای پرسپولیس مجتبی زارع باشد. به این ترتیب پرسپولیس عملآ استفاده ای از جناحین زمین نمیکرد و صرفآ بر بازی مستقیم و ارسال پاسهای بلند پشت دفاع می پرداخت. بازی تک بعدی پرسپولیس در این بازی باعث شده بود مجید جلالی به خوبی نقاط قوت پرسپولیس را پوشش دهد. به عنوان مثال میثم بائو که در بازی قبل از بهترین های پرسپولیس بود و در اویل این بازی هم چندین حرکت خوب انجام داد که البته خیلی زود توسط بازیکنان فولاد مهار شد.
نکته قابل توجه در نحوه بازی پرسپولیس بازی صحیح آقا زمانی و عادل کلاه کج به عنوان زوج هافبک های دفاعی پرسپولیس بود. آقا زمانی به طور دائم در مقابل خط دفاع می ایستاد و سعی در قطع توپ های حریف را داشت و کلاه کج نیز به موقع جلو می آمد و باعث میشد کریم باقری به عنوان هافبک تهاجمی به خط حمله اضافه شود، اگرچه کلاه کج در برگشت ها مشکلات زیادی هم داشت. زوج میانی خط دفاع پرسپولیس هم به نسبت قبل بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت و ثابت کرد زوجی هماهنگ در خط دفاع پرسپولیس در حال شکل گیری است. شیث رضایی کماکان به بازی موثر خود نسبت به قبل(البته نه نسبت به بازی درخشان در دربی) ادامه میدهد و سپهر حیدری هم بهتر از قبل بازی کرد و در کارهای پوششی بهتر از گذشته عمل کرد.
با شروع نیمه دوم بازیکنان فولاد فشار بیشتری را بر خط دفاعی پرسپولیس وارد کردند. فولادی ها که متوجه شده بودند روی توپ های هوایی به خاطر حضور دو مدافع بلند قد نمی توانند موفق به گلزنی شوند و نه می توانستند از راه عمق به دفاع پرسپولیس نفوذ کنند برنامه شوت زنی از راه دور را به عنوان برنامه خود انتخاب کردند. البته این کار کاملآ تمرین شده و با برنامه بود و بازیکنان فولاد روی ریباند حضور فعالی داشتند که با عملکرد خوب معمارزاده موفق به گلزنی نشدند. پرسپولیس روی پاسکاری پر اشتباه ظاهر میشد و بارها شاهد بودیم که بازیکنان پرسپولیس به خاطر پاسهای اشتباه پر تعداد بازیکنان توانایی پی ریزی حملات و ضد حملات مناسب را نداشت. تنها برنامه پرسپولیس در این دقایق ارسال توپ های بلند و حتی زیر توپ زدن بود.
اما با انجام دو تعویض یعنی با حضور وسلی برزیلیا و هوار ملامحمد با وجود اینکه این دو بازیکن نتوانستند بازی خوبی را ارائه دهند اما به این خاطر که بازی پرسپولیس عرض پیدا کرد بازیکنان فولاد هم مجبور به باز کردن بازی شدند. به این صورت فشاری که روی خط دفاع پرسپولیس بود برداشته شد و در 20 دقیقه پایانی این پرسپولیس بود که ایجاد موقعیت میکرد و حتی اگر شانس با این تیم یار بود به جای تیر دروازه توپ بائو به تور دروازه مینشست.
با حضور ملامحمد و وسلی، میثم بائو به عنوان هافبک مهاجم بازی کرد و با اضافه شدن مهدی شیری، بائو یک خط عقب رفت و درکنار آقازمانی به انجام وظایف دفاعی تر پرداخت اما هیچ گاه پرسپولیس شکل و قالب اصلی بازی خود را از دست نداد و رو به بازی احساسی نیاورد که این میتواند بهترین قسمت بازی برای کرانچار باشد. معنی این اتفاق این است که پرسپولیس با برنامه قبلی و بر اساس تمرینات بازی میکند. تیمی که با برنامه بازی کند قطعآ آینده بهتری را در پیش خواهد داشت.
البته به پنالتی های مشکوک نگرفته شده و دو گل قبول نشده ارتش سرخ پایتخت در این مسابقه نمیتوان اشاره نکرد. گرچه امیدواریم سریال اشتباهات عجیب محسن قهرمانی برای پرسپولیس ادامه نداشته باشد و این بار همان طور که گزارشگر خوزستان اعتقاد داشت حق با قهرمانی بوده باشد.

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)