مرجع خبری پرسپولیس : نگاهی به عملکرد 14 سرباز ارتش سرخ در دیدار مقابل فولاد :

 

میثاق معمارزاده :

گرفتن یک پنالتی در همان دقایق ابتدایی مسابقه او در میان برترین بازیکنان این میدان قرار داد. معمارزاده مقابل فولاد هم به روند رو به رشدش ادامه داد و پس از مدت ها نوید حضور یک سنگربان مطمئن در پرسپولیس به گوش همگان رسید. او روی شوت ها و تک به تک ها تسلط کافی دارد اما به نظر می رسد در خروج ها تمرکز لازم را نداشته باشد. میاق اگر به پیراهن شماره 1 تیم ملی می اندیشد باید هرچه زودتر برای رفع این نقیصه چاره ای بیندیشد.

حمید علی عسکر :

هر چند عملکرد او به نسبت سایر مسابقات قابل دفاع بود اما به نظر می رسد هنوز تجربه لازم برای قرار گرفتن در ترکیب تیمی چون پرسپولیس را ندارد. علی عسکر مقابل فولاد در نفوذ ها موفق بود اما در کارهای دفاعی حرفی برای گفتن نداشت که شاید دلیل آن را باید در تفکرات کرانچار و انتقال او از خط میانی به دفاع کناری جست و جو کرد.

شیث رضایی :

شاید بد نباشد سرمربی تیم ملی اختلافات کهنه را کنار گذاشته و شانس پوشیدن پیراهن این تیم را نیز نصیب شیث رضایی کند. کاپیتان دوم سرخپوشان پایتخت همچنان با اعتماد به نفس مثال زدنی و سبک خاص خود حفره های خط دفاعی را به خوبی پوشش می دهد تا مجتبی شیری همچنان از روی نیمکت نظاره گر بازی همبازیانش باشد.

سپهر حیدری :

یکی از کم نوسان ترین بازیکنان پرسپولیس طی سه فصل اخیر ! حیدری در بازی هوایی تبحر ویژه ای دارد اما روی زمین مدافع مطمئنی نیست، فیزیک بدنی او به گونه ای است که معمولا در کورس ها جا می ماند و این قاعده در مقابل فولاد نیز نمایان شد. به هر شکل زوج حیدری و رضایی کم کم در حال هماهنگ شدن است و نیاز به زمان بیشتری دارد.

جلال اکبری :

کاپیتان سابق سپاهان هنوز نتوانسته عملکردی قابل دفاع ارائه کند. با وجود آنکه اکبری با احتیاط تن به نفوذ می دهد اما فضای پشت سر او همچنان جولانگاه مهاجمان حریف است. به نظر می رسد استفاده از شیری در این پست مثمر ثمر تر از حضور اکبری باشد.

سامان آقا زمانی :

کم کم با عزت نفس بیشتری توپ را در میدان به گردش در می آورد. حضور او در خط دوم ترکیب پرسپولیس این اجازه را به کلاه کج داده تا در حملات نقش پر رنگ تری به عهده بگیرد و البته خود نیز در انجام امور دفاعی موفق عمل می کند.

عادل کلاه کج :

با نزدیک تر شدن او به خط سوم، شاهد رونق گرفتن بخش تهاجمی پرسپولیس هستیم. کلاه کج ساده و موثر بازی می کند که این امر در نحوه بازی بائو، باقری و زارعی به هیچ عنوان دیده نمی شود. عادل مقابل فولاد هم عملکرد قابل توجهی داشت و در تمام نقاط زمین حضوری فعال داشت.

مجتبی زارعی :

سال های نه چندان دور پرسپولیس بازیکنی داشت به نام ”  علی سلمانی ” که بدون توجه به پدیده های اطراف تنها با سرعت به سمت دروازه حریف حرکت می کرد ! مجتبی زارعی نگارنده را به یاد این بازیکن می اندازد چرا که تنها نکته مثبت در نحوه بازی او سرعت مثال زدنی و البته توانایی در گرفتن پنالتی است ! زارعی در زدن ضربات آخر  هم دقت لازم را به خرج نمی دهد. اگر بازی نکردن پروین دلایل فنی نداشته باشد باید گفت حضور او در ترکیب پرسپولیس می تواند مفید تر از زارعی باشد.

کریم باقری :

به دلیل تحلیل قوای بدنی نتوانست نقش انکار ناپذیرش در رهبری خط میانی را در نیمه دوم ادامه دهد که به همین دلیل کرانچار مهدی شیری را جایگزین او کرد. کریم همچنان توازن خط میانی پرسپولیس را حفظ می کند و نبود او در میدان کاملا محسوس خواهد بود.

میثم بائو :

به نسبت هفته های ابتدایی لیگ حضور موثرتری در ترکیب پرسپولیس دارد اما همچنان خیلی با میثم بائو ابومسلم فاصله دارد. میثم یک بار تیر دروازه را به لرزه در آورد و بارها با پاس های در عمق نوروزی را در موقعیت گلزنی قرار داد که با بی تفاوتی مهاجم شماره 1 پرسپولیس موقعیت های گلزنی یکی پس از دیگری از دست رفت.

هادی نوروزی :

حال که خیالش از حضور در ترکیب اصلی راحت شده با خودخواهی بیشتری بازی می کند و دیگر نشانی از مهاجم جنگده و دونده ابتدای فصل ندارد. شاید اگر سرمربی کروات از لجبازی با خلیلی دست برداشته و برای مدتی به او فرصت ابراز توانایی هایش را بدهد نوروزی نیز دریابد در خط حمله بی رقیب نیست و ممکن است خیلی زود روی نیمکت پیچ شود !

هوار ملامحمد :

اعتماد به نفس خود را برای حضور در ترکیب پرسپولیس از دست داده ! هوار در همان دقایق نسبتا کوتاهی که در زمین حضور داشت توپ های بسیاری را لو داد و در امر بازیسازی نیز توفیق چندانی نیافت.

مهدی شیری :

آنقدر در زمین محو شد که نکته قابل ذکری در خصوص او ندیدیم !

وسلی برازیلیا :

اگر همان اندازه که به فکر خودنمایی در زمین است به فکر گلزنی بود می توانست یکی از شانس های جدی کسب عنوان آقای گلی باشد !

نمرات بازیکنان از 5 : معمارزاده ( 3.5 ) – اکبری ( 2 ) – رضایی ( 3 ) – حیدری ( 2.5 ) – علی عسکر ( 2.5 ) – باقری ( 2 ) – هوار (2 ) – بائو ( 3 ) – کلاه کج ( 2.5 ) – شیری ( 1.5 ) – زارعی ( 1.5 ) – وسلی ( 1.5 ) – آقا زمانی ( 2.5 ) – نوروزی ( 2 )

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)