مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس طبق عادت سالهای اخیر خود یک قعر نشین دیگر را نیز از بحران خارج کرد . زلاتکو کرانچار این هفته هم پرسپولیس را با سیستم 4-1-4-1 و با ترکیب زیر به میدان فرستاد :

 

در این مسابقه عملکرد ضعیف حسین بادامکی که بر از دست دادن ضربات ایستگاهی نیز اصرار دارد بیش از همه مشهود بود و در نهایت نیز مشخص نشد وظیفه او در زمین چیست، چرا که نه در حملهموفق بود و نه در دفاع. گویا صرفآ برنامه استفاده از بادامکی و وظیفه او در زمین کامل کردن لیست 11 نفره و البته کمک به حریف در مواقع حساس بازی است.
در نیمه اول مسابقه پرسپولیس به مراتب بازی بهتری را به نمایش گذاشت با این وجود حتی در این نیمه نیز از نظر تاکتیکی چیزی از سرخپوشان پایتخت دیده نشد. عدم هماهنگی بائو و محمد، خودخواهی بیجای پروین، بازی ضعیف کلاه کج در کنار صفر بودن بادامکی، خط هافبک پرسپولیس را عملآ فلج کرده بود. در این نیمه کریم باقری کاملآ به عنوان یک مهاجم سایه انجام وظیف میکرد و وظایف دفاعی کمتری به عهده داشت. جدا شدن باقری از خط هافبک باعث ایجاد حفره بزرگی بین خط حمله و خط هافبک شد.در این بازی یکبار دیگر حقیقت تلخ نبود یک بازیساز تکنیکی و تاثیر گذار در پرسپولیس به طور کامل مشاهد شد. توصیف امیر حاج رضایی در مورد عملکرد خط دفاعی پرسپولیس زیبا ترین تعریف ممکن برای این قسمت از بازی پر طرفدارترین باشگاه فوتبال آسیاست : “پنیر سوئیسی. حفره های پر شمار ,اشتباهاتی که در هر نیمه علی رقم ضعیف بود حریف و تدافعی بازی کردن آنها از انگشتان دست بیشتر میشد , کندی غیر قابل باور و فراموش کردن کامل بازیسازی از جانب مدافعان پرسپولیس” این عنوان را هرچند تلخ و اما کاملآ شایسته این خط دفاعی میکند.
عدم بازگشت به موقع و جایگیری های نامناسب خط هافبک که با سردرگمی محسوسی مشاهده می شد باعث ایجار حفره ای بزرگ در برابر خط دفاعی پرسپولیس به صورت زیر شده بود :

 

دقیقآ به خاطر ایجاد همین حفره بود که تیم شاهین بارها صاحب موقعیت شوت زنی شد. البته محمد پروین هم که در همدان یک سوپر گل را به ثمر رسانده بود، اینبار در برابر دیدگان پدرش پاس خوبی را برای به ثمر رسیدن یک سوپر گل دیگر از روی همین شوتها فراهم کرد اما گویا استرس حضور پروین بزرگ باعث شد دروازه خودی را با دروازه حریف اشتباه گرفته و این پاس را برای بازیکنان حریف ارسال کند.
البته در این بازی ضعیف هم مجددآ شاهد شناخت کرانچار از تیم حریف بودیم. کرانچار که به ضعف کامل شاهین در دفاع آگاه بود و میدانست آفساید گیری به عنوان یکی از پر ریسک ترین روش های دفاعی از هر خط دفاعی بر نمی آید از همان دقیقه اول برنامه اش را روی ارسال پاس پشت سر مدافعان حریف گذاشته بود و حتی بائو هنگامی که در جناحین صاحب توپ میشد با حرکات در عرض فضا را برای ارسال توپ پشت سر مدافعان حریف را برای خود مهیا میکرد.
در نیمه دوم بازی پرسپولیس باز هم ضعیف تر از قبل شد. استفاده از سیستم عجیب 4-2-4 آن هم در شرایطی که یکی از هافبک ها یار کمکی حریف و دیگر فاقد توانایی جسمانی کافی برای پیروزی در جنگ های نفر به نفر است باعث شد مهاجمان پرتعداد پرسپولیس حتی صاحب یک موقعیت مناسب گلزنی نیز نشوند. مهاجم بدون توپ قطعآ بی خطر ترین بازیکن زمین است و تلخ ترین اتفاق این بود که پتروویچ بازیکن سابق پرسپولیس علی رقم دور بودن از شرایط ایده آل , بسیار خوب وظیفه شروع ضد حملات و بازیسازی را انجام میداد. این قضیه باعث شد نیمه دوم بازیکنان شاهین روند بازی را کنترل کرده و آهنگ آن را معین کنند. اتفاقی که قطعآ رخداد خوشی برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس آن هم در برابر دیدگان هزاران تماشاگر محسوب نمیشود.
البته نکته امیدوار کننده این است که پرسپولیس معولآ بعد از گرفتن یک یا دو نتیجه خوب وقتی در مقابل تیمهای ضعیف و در بحران قرار میگیرد با بازی ضعیف و دلسرد کننده خود همگان را نا امید می کند، با این وجود، این اتفاق باعث نوعی بیدار شدن و به خود آمدن بازیکنان پرسپولیس می شود و می توان امیدوار بود که در ادامه بازیها شاهد هچنین نمایش دلسرد کننده ای از پرسپولیس نباشیم. البته این اتفاق در 6 هفته اخیر دو مرتبه برای پرسپولیس پیش آمده و بازی های آسان خود را در ورزشگاه اختصاصی در برابر تماشاگران به راحتی از دست داده. از دست دادن این امتیازات قطعآ کار را برای آینده سخت خواهد کرد.
دیگر نکته مثبت بازی امروز به سکو های ورزشگاه آزادی مربوط می شود، جایی که تماشاگران با اینکه از سر سفره های افطار برای دیدن بازی تیم محبوبشان به آزادی آمده بودند، علی رقم بازی ضعیف پرسپولیس تا آخرین دقیقه بازی با تشویق های مداوم خود، خواستار به ثمر رسیدن گل برتری بودند. اعتماد هواداران به کرانچار بسیار با ارزش است و کرانچار باید قدر آن را بداند.

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)