مرجع خبری پرسپولیس : نگاهی به عملکرد بازیکنان پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر :

معمارزاده :
درحالی که همه از او انتظار پیشرفت دارند، با یک اشتباه بچه گانه در جای گیری تمام زحمات را بر باد داد تا پرسپولیس دو امتیازحساس را ازدست بدهد. از این شاهکار فوتبالی که بگذریم دیگر نقطه ضعف معمارزاده همچنان ضربات شروع مجدد است که هیچ کدام از آنها در مستطیل سبز جایی ندارند. در حالی که دروازه بان کم ادعای شاهین با ضربات شروع مجدد خود پایه گذار چندین حمله شد،  سنگربان شماره یک پرسپولیس مقصر اصلی گل دوم بود. میثاق روی گل اول غافل گیر شده بود و می توان گفت مقصر اصلی در آن صحنه مدافعانی بودند که اجازه شوت زنی به مهاجم حریف را دادند.

محمد :
در کار دفاعی با مشکل چندانی روبه رو نبود و توانست بارها خط طولی زمین را طی کند ولی هیچ کدام از حرکاتش حاصلی را در بر نداشت. کم دقتی او در ارسال ها بارها باعث از دست دادن توپ و موقعیت شد.

سپهر حیدری :
بازی کند بازکنان خط دفاعی پرسپولیس باعث شد تا بارها مهاجمان سریع شاهین پشت مدافعان صاحب موقعیت شوند و اگر شانس با پرسپولیس یار نبود قطعا گل های بیشتری دریافت می کرد.

نبی الله باقریها :
با اینکه روی خط دفاعی پرسپولیس فشار زیادی وارد نشد ، دو گل خورده مقابل شاهین آمار خوبی برای مدافعان پرسپولیس رقم نزد. نکته قابل تامل اینکه چگونه بازیکنان خط دفاعی با این قامت مناسب اجازه سر زنی به بازیکن کوتاه قدی مثل عبدی را می دهد.

شیری :
 او درسمت چپ خط دفاعی پرسپولیس به کار گرفته شد ولی همچنان نقش محوری خودش در خط دفاعی را حفظ کرده است و اکثر توپ ها در دفاع به او ختم می شد. شیری وظیفه رساندن توپ از دفاع به هافبک ها را داشت و شاید همین موضوع باعث شد تا نتواند مکررا نفوذ کند و بیشتر در خط دفاعی تیم باقی بماند.

کلاه کج :
نیمه اول این دیدار که با حضور او همراه بود پرسپولیس توانست میانه زمین را حفظ کند و توپ را از شیری دریافت کرده و به باقری پاس برساند، این حرکت عمقی او باعث سرعت بخشیدن به بازی و ایجاد موقعیت های گلزنی برای پرسپولیس می شد ،هرچند گاهی اوقات خودش مبادرت به ارسال پاس های بلند عمقی می کرد که بعضا خطرناک هم بودند ولی با این وجود در بین دو نیمه تعویض شد و زارع جای او را در زمین گرفت تا به سانتر از جناحین بپردازد.

بادامکی :
شروع خوب او در این بازی همه را متعجب کرد ولی دیری نینجامید که با لو دادن پیاپی توپ ها در میانه میدان، خاطره همان چند لحظه بازی زیبا را هم ار ذهن هواداران پاک کرد . او که پس از خارج شدن پروین و کلاه کج مامور زدن ضربات کرنر شده بود مرتبا کرنر ها را درون شش قدم سانتر می کرد تا دروازه بان حریف کار دشواری برای مهار توپ نداشته باشد و پرسپولیس از کرنر های پرشمار خود سودی نبرد. شاید اگر بازیکن خلاق تری مامور زدن این ضربات بود، از این ضربات به نحو بهتری بهره می جست . سناریوی حضور نود دقیقه ای او در زمین همچنان ادامه دارد!

پروین :
بارها از چپ و راست محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و به سمت دروازه حریف یورش برد ولی با بی دقتی تمام موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست داد تا سرانجام کرانچار مجاب شود وسلی را به جای او به زمین بازی بفرستد.

بائو :
طلسم شکسته شد ولی نه طلسم گلزنی و بازی خوب بلکه طلسم تعویض او در بازی های لیگ. چیزی که هواداران انتظارش را داشتند ولی نه در این بازی بلکه زودتر از اینها باید این اتفاق می افتاد. بائو در این مسابقه با از دست دادن موقعیت های خوب گلزنی بالاخره زمین بازی را در حالی ترک کرد که قبل از او کلاه کج دیگر بازیکن خلاق و بازیساز تیم هم از زمین بیرون رفته بود و با خروج بائو عملا پرسپولیس بازیسازی در میانه میدان را از دست داد تا مهاجمان متعدد وارد شد و در حسرت ارسال توپ های مناسب بمانند.

باقری :
منجی پرسپولیس در این هفته ها چیزی نمانده بود گل سه امتیازی دیگری را به نام خود ثبت کند ولی شاهکار معمارزاده مانع این کار شد. شاید دلیل فریاد های باقری بر سر معمارزاده هم بر سر همین موضوع بوده است. باقری علاوه بر گلی که زد پاس گل هم داد تا باز هم موثر ترین مهره پرسپولیس در این دیدار باشد این بازیکن با ارزش  چندین شوت را روانه دروازه حریف کرد که هیچ کدام از آنها راهی به دروازه نیافتند.

نوروزی :
پدیده پرسپولیس در این فصل باز هم گلزنی کرد و این بار با خونسردی خاصی توپ تک به تک را استپ و با ضربه ای دقیق توپ به تور دروازه حریف رساند تا نشان دهد مهاجم بزرگی است. او علاوه بر گلزنی مهارت خاصی در ایجاد فضا برای دیگر بازیکنان دارد و بارها موقعیت های مناسبی را برای بائو و پروین ایجاد کرد که با بی دقتی آن ها این موقعیت ها از دست رفت

زارع :
آقای پنالتی،این لقبی هست که سال گذشته برای او انتخاب کردند، به دلیل انجام خطاهای پنالتی متعدد بر روی او . به نظر می رسد قصد دارد به شدت این عنوان را برای خودش حفظ کند و در این بازی دومین پنالتی این فصل را برای پرسپولیس گرفت. با ورود زارع به زمین از ابتدای نیمه دوم سانتر ازجناحین دستور کار پرسپولیس قرار گرفت که با توجه به قامت بلند مدافعان حریف نتیجه ای در بر نداشت

وسلی :
با ورودش به زمین انتظار میرفت با توجه به تکنیک و سرعت بالایی که دارد بتواند لایه های دفاعی حریف را در هم شکند ولی دریغ از اینکه هافبکی در زمین نبود تا توپی را به او برساند تا او بتواند از تکنیکش استفاده کند

آرفی :
با تشویق هواداران و با امید فروان وارد زمین شد تا خودش را به اثبات برساند ولی حتی نتوانست ضربه ای به توپ بزند چه برسد به اینکه برای حریف خطر ساز باشد.

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای تحلیل اختصاصی / استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)