مرجع خبری پرسپولیس : تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با تک گل کریم باقری و شکست صبای قم دومین پیروزی خود را در نهمین دوره رقابت های لیگ برتر جشن بگیرد. نگاهی داریم به عملکرد نفرات این تیم :

میثاق معمارزاده : یکی از کم دردسر ترین روزها را پشت سر گذاشت و موفق شد برای نخستین بار در لیگ، دروازه تیمش را بسته نگه دارد. با این وجود همچنان ضعف در بازی با پا و خروج های اشتباهش می تواند برای او و تیمش مشکل ساز باشد. بی شک تمام دروازه بان های بزرگ از ضربات کاشته به خوبی استفاده نموده و به راحتی مالکیت توپ و موقعیت حمله را از تیمشان نمی گیرند،اما متاسفانه معمارزاده در اکثر مواقع،  توپ را به حریف داده و به باعث می شد تیمش دوباره برای گرفتن توپ بجنگد و نتواند خطری را روی دروازه حریف ایجاد کند”تیمی که توپ ندارد خطری هم ندارد”اما شروع مجدد های سریع او که با پرتاب های محکم دستش همراه بود باعث ایجاد موقعیت های خوبی در بازی میشد.

علیرضا محمد : محمد با عملکرد نه چندان مطلوب مقابل صبای قم نشان داد، هنوز با روزهای اوجش فاصله زیادی دارد و شاید هنوز به خوبی دوران نقاهت پس از مصدومیتش را پشت سر نگذاشته است. مدافع راست پرسپولیس در طی مسابقه زیاد نفوذ نکرد و نتوانست به همراه محمد پروین زوج هماهنگی را در سمت راست تشکیل دهد.

سپهر حیدری : در بازی با صبا به همگان ثابت کرد که توانایی و لیاقت قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم را دارا می باشد و در همان لحظات اولیه توانست جور اشتباه اکبری را بکشد و موقعیت گل صد در صد تیم صبا را از آنها بگیرد. در طول بازی و به ویژه در نیمه اول با انجام پرتاب های بلند بارها به ایجاد موقعیت برای تیم کمک کرد

مجتبی شیری : بازیکنی که بی شک در چهار هفته اولیه لیگ با ارائه عملکردی یکنواخت و مطمئن توانسته به خوبی از عهده مسئولیت هایی که از سوی کادر فنی به او واگذار شده برآید وحتی در امر بازیسازی تیم نیز تاثیر به سزایی دارد. حالا باید دید با مصدومیتی که در دقایق پایانی بازی برایش رقم خورد آیا قادر به همراهی تیم در بازی بعدی تیمش خواهد بود یا خیر ؟ شیری در دقیقه 90 بازی به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرده و نبی الله باقری ها جانشین او شد.

جلال اکبری : با پیوستنش به پرسپولیس هوداران از اینکه بعد از سالها بالاخره یک دفاع چپ مطمئن به تیمشان پیوسته است احساس خوشحالی میکردند ولی هنوز نتوانسته در ترکیب پرسپولیس عملکرد مثبتی داشته باشد و مدام مورد نقد هواداران و کارشناسان قرار میگیرد، بازی کند اکبری همواره راه را برای هافبک های کناری تیم حریف باز می گذاشت و چیزی نمانده بود که در همان ابتدای مسبقه اشتباه او منجر به، به ثمر رسیدن گل صبا شود که با هوشیاری حیدری این اتفاق رخ نداد .در پایان مسابقه نیز دست گل جدیدی به آب داد و کارت قرمز را درمقابل چشمان خود دید

تیاگو فراگا : بازیکنی خلاق ،دونده و بازیساز که در پست غیر تخصصی اش یعنی هافبک دفاعی بازی می کند و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می گذارد . تیاگو با خصوصیات پابه توپ و حرکت به سمت دروازه حریف که انگار حاضر نیست توپ را از دست بدهد و به بازیکنان حریف بسپارد، شاید به همراه کریم باقری تنها کسی باشد که در نبرد های میانه زمین چه روی زمین و چه روی هوا شرکت می کند، ولی همچنان جای سوال است که چرا این بازیکن نباید 90 دقیقه را کامل در میدان حضور داشته باشد درحالی که نفرات دیگری هستند که اصلا حضورشان در زمین احساس نمی شود؟ این بازیکن در دقیقه 54 جای خود را به هموطنش یعنی وسلی داد.

حسین بادامکی : با وجود آنکه عملکرد بهتری نسبت به بازی های گذشته از خود ارائه کرد اما به نظر می رسد گزینه مناسبی برای نود دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس نیست.

کریم باقری : مرد تمام نشدنی فوتبال ایران که با وجود سن و سالش همه جای زمین حضور فعال دارد ،خوب میپرد، خوب سر می زند، خوب شوت می زند وحتی در امر گلزنی هم موفق عمل می کند کریم با پاس های خوب خودش بارها مهاجمان تیم را در موقعیت گل قرار داد و سر انجام با گلی که به ثمر رساند بازی خوب خود را به سرانجام رسانید تا مزد عملکرد خوبش را بگیرد و شادی و سه امتیاز را به اردوی قرمز پوشان پایتخت هدیه کند. بازی خوب او به 90 دقیقه بازی ختم نشد و حتی در انتهای بازی و پس از اعلام پایان مسابقه توسط داور که با درگیری بازیکنان دوتیم همراه شد بار دیگر لیاقت خودش را برای دریافت جایزه بازیکن اخلاق لیگ هشتم ثابت کرد و به آرام کردن بازیکنان پرداخت.

محمد پروین : با حضور محمد پروین از ابتدای مسابقه همه چشم انتظار فرار های سریع و شوت های پر قدرت و دقیق او بودند، اما او نتوانست به خوبی از عهده مسئولیت هایش برآید. هرچند با حضور او در زمین،  پرسپولیس در ضربات ایستگاهی و کرنر عملکرد به مراتب بهتری را از خود نشان داد. پروین در دقیقه 66 جای خود را به مجتبی زارعی داد.

میثم بائو : به نظر می رسد رفته رفته با تیم هماهنگ تر شده و به روزهای خوبش باز میگردد. هر بازی که از حضور بائو در ترکیب پرسپولیس می گذرد عملکردش بهتر و در روند مسابقه نقش پررنگ تری را ایفا می کند.  شاید اگر کمی در زدن ضربات آخر دقت بیشتری می کرد پرسپولیس زودتر از دقیقه 80 به گل می رسید. بازیکنی که هواداران از حضور 90 دقیقه ای او هم دل خوشی نداشته و طالب حضور شیری در زمین بودند.

هادی نوروزی : با استارت های سریع خودش بارها پشت دفاع حریف با ارشاد یوسفی  تک به تک شد و اگر کمی دقت را چاشنی ضرباتش می کرد چه بسا در این بازی  موفق به گلزنی هم می شد و میتوانست با خاطره بهتری این مسابقه را پشت سر بگذارد

وسلی برزیلیا : با ورودش به زمین قدرت تهاجمی پرسپولیس را چند برابر کرد و باعث شد تا فشار زیادی برخط دفاعی حریف وارد شده و آهنگ بازی تغییر کند. این بازیکن ریز نقش و سریع بارها دفاع حریف را به هم ریخت ولی راهی به دروازه حریف نیافت.

زارعی : بازیکنی که تا بازی قبل در ترکیب ثابت بازی می کرد و این بار در نقش یار جانشین وارد میدان شد تا ثابت کند می تواند فیکس بازی کند و رقابت بین او با پروین بالا  گرفته و کرانچار برای انتخاب بازیکن اصلی تیمش در این پست دو یار آماده در اختیار داشته باشد. زارعی با انجام یک حرکت سریع و پا به توپ از کنار خط عرضی به تو زد و توانست با یک پاس رو به عقب برای کاپیتان ،  مسبب به ثمر رسیدن تنها گل این بازی باشد.زارعی بارها اقدام به استارت های سریع کرد ولی هربار با خطای مدافعان حریف متوفق شد

نبی الله باقریها : به دلیل مصدومیت شیری در دقیقه 90 وارد میدان مسابقه شد و حراست از خط دفاع تیم در این مدت اندک را به عهده گرفت.

انتهای تحلیل اختصاصی // گروه آنالیز مرجع خبری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)