مرجع خبری پرسپولیس : دهمین هفته رقابت های لیگ برتر با پر رنگ ترین پیروزی پرسپولیس همراه بود. سرخ ها با سیستم 1-3-2-4 و مطابق شماتیک زیر پا به این میدان گذاشتند :

اما این سیستم با دربی تفاوت های آشکاری داشت که عمده ترین آن حضور آقا زمانی به عنوان تنها هافبک دفاعی ثابت پرسپولیس بود. در این شرایط عادل کلاه کج به عنوان هافبک میانی بازی می کرد و نفوذهای بسیاری از وی شاهد بودیم.

 وظیفه ای که پیش از این و در زمانی که کلاه کج هافبک دفاعی پرسپولیس بود بر عهده بادامکی گذاشته شده بود و به نظر می رسد یکی از اصلی ترین تفاوت های پرسپولیس جدید با تیم ضعیف چند هفته قبل تفاوت کلاه کج و بادامکی باشد. در این مسابقه آقا زمانی علی رقم نداشتن تجربه کافی و ضعف در بعضی موارد نشان داد بهترین گزینه برای بازی در نقش مهم و حساس و هافبک دفاعی محسوب می شود. در این شرایط کلاه کج میتواند با سادگی به کناره ها نفوذ کند و در امر بازیسازی موفق ظاهر شود.
برنامه پرسپولیس در این بازی انجام بازی ترکیبی و با حوصله و البته با برنامه بود. پرسپولیس هیچ گاه توپ را بی هدف روی دروازه مقاومت ارسال نکرد. بسیار پیش می آمد که بازیکنان پرسپولیس توپ را پشت محوطه جریمه به چرخش در آورده و تا باز نشدن یک حفره در خط دفاع حریف از ارسال توپ به درون محوطه جریمه حریف خودداری می کردند. در این بازی میثم بائو و مجتبی زارع از عقب توپ گیری کرده و سپس اجازه نفوذ داشتند اما کریم باقری عملآ به عنوان مهاجم سایه بازی میکرد که بدون شک بهترین محل برای بازی کاپیتان محبوب و آماده پرسپولیس محسوب میشود.
حضور یک مهاجم سرعتی و باهوش و همچنین حضور بازیکنانی با قابلیت ارسال پاسهای عمقی در خط هافبک پرسپولیس در کنار حضور مربی توانایی به نام کرانچار باعث شد پرسپولیس بارها و بارها خط دفاع حریف را تحت تاثیر قرار دهد. سرخ ها بعد از به ثمر رسیدن گل اول و به جهت فشار روحی فراوانی که بر بازیکنان حکمفرما بود، ناخودآگاه عقب نشست و نزدیک بود  برتری را تقدیم حریف آماده و جوان خود کند. اما با به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس عملآ حاکم مطلق زمین شد. بازیکنان پرسپولیس با کمترین اتلاف وقت و بالاترین راندمان به محوطه جریمه حریف رسیده و موقعیت های گلزنی فراوانی خلق کردند.
نکته تاریک این بازی خط دفاع پرسپولیس بود. حضو جلال اکبری کند و علی عسگری که اصولا یک مدافع تخصصی نیست در جناحین باعث شده بود تمامی امید به قلب خط دفاع پرسپولیس باشد. در این ناحیه شیث رضایی که آمادگی بهتری نسبت به قبل دارد و با روحیه ای که از بازی در برابر استقلال کسب کرده وظیفه رهبری خط دفاع پرسپولیس را بر عهده داشت. اما آسان گیری ذاتی شیث رضایی در کنار اشتباهات سپهر حیدری باعث شده بود پرسپولیس در یارگیری و پوشش ضعیف عمل کند. بارها شاهد این قضیه بودیم که بازیکنان مقاومت در معدود حملات خود در شرایطی که هیچ بازیکنی بر روی آنها فشاری وارد نمی کرد در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ می شدند. به نظر می رسد که اگر مدافعی با خصوصیات پوششی مثل مجتبی شیری در صورتی که در کنار شیث رضایی به عنون مدافع بلند قد و سرزن قرار گیرد وضعیت پرسپولیس در خط دفاعی را بهبود خواهد بخشید.
دیگر نکته مهم این بازی این بود که بازیکنان پرسپولیس تنها برای 5 دقیقه حریف را بازنده و ضعیف فرض کردند و بازی 4-0 را با بازی 4-2 عوض کردند و اگر شانس با پرسپولیس یار نبود حتی ممکن بود گل سوم را هم دریافت کنند. پرسپولیسی که ده دقیقه پایانی بسیار خوبی را پشت سر می گذاشت و در دقایق 81 و 85 توسط بائو و هوارملا محمد به دو گل رسیده بود در دقایق 88 و  1+90 بازی را تمام شده دانسته و دو گل روی ضعف خط دفاعی خود دریافت کرد. نقیصه ای که قطعآ باید در آینده نزدیک بر طرف شود.

گروه آنالیز مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)