خبرگزاری پرسپولیس : محور اصلي برنامه پيرامون شکست تلخ ايران مقابل تيم ملي لبنان بود.

 

برنامه شب گذشته 90 از ساعت 22:45 دقيقه آغاز شد ، در آغاز برنامه 90 عادل فردوسي پور که دوشنبه 27 شهريور ماه در شب سالروز ميلاد تولد حضرت معصومه(س) به روي آنتن رفت. در مردانه ترين برنامه سيما اين روز را به همه به خصوص دختران تبريک گفت.

به گزارش تابناک، امير حاج رضايي کارشناس فوتبال و شکور کارشناس داوري مهمان حضوري و ويژه برنامه 90 بودند ، کارشناس فوتبال در ابتداي بحث، پيام آور حرف مردم به مجري برنامه بود،امير حاج رضايي گفت: آقاي فردوسي پور من به عنوان پيام رسان مردمي که من را ديده اند و از من خواستند به شما بگويم که اين چه وضع فوتبال است! مردم از شما به عنوان امين فوتبال خواستند که پيگير اين اوضاع در فوتبال باشيد.

در ادامه حاج رضايي گفت : وضعيت حال فوتبال ما مانند 11 سال پيش بعد از اتفاق منامه است ، مقابل ازبکستان با شانس برنده شديم ، برابر قطر در تهران ضعف داشتيم و توان بردن نداشتيم و در مقابل لبنان هم که فاجعه بار بوديم

زماني که از کارشناس برنامه در مورد وضعيت تيم پرسپوليس سوال شد، بيان کرد: در سال گذشته آبان ماه در همين برنامه در مورد اوضاع تيم پرسپوليس صحبت کرديم و من نظراتم را گفتم. آقاي فردوسي پور نه من نوستراداموس هستم نه شما ولي وضعيت تيم پرسپوليس قابل پيش بيني بود.

در ضمن من نه طرف دار پرسپوليس هستم نه استقلال ولي اعتقاد دارم که موفقيت اين دو تيم به نفع فوتبال کشورمان است و باعث مي شود که تيم ملي بهتري داشته باشيم و آرزو مي کنم که اين تيم موفق باشد.

وي در پايان بحث از مسئولان فوتبال ايران خواست تا حسين فرکي را به کادرفني تيم ملي اضافه کنند. او گفت:« حسين فرکي هم به عنوان مربي و هم بازيکن در جام جهاني حضور داشته . او چهره اي دوست داشتني بين همه ماست .

در ادمه بازي بازيکنان تيم ملي زير ذره بين قرار گرفت و عملکرد بازيکنان بررسي شد .در ضمن ديدار ايران و لبنان به مدت دو دقيقه به نمايش در آمد .

 

دفاع صداوسیما از نخریدن حق پخش بازی

در ادامه فردوسی پور با دعوت از یکی از مسئولان سیما در خصوص دلایل پخش نشدن بازی ایران و لبنان پرسید. سپس غلام رضا رفيعي مشاور حقوقي صدا و سيما مهمان حضور ديگر برنامه 90 بود که در مورد عدم پخش بازي ايران و لبنان اظهار داشت که بعلت درخواست غيرمنطقي و گران بودن بيش از عرف حق پخش بازي فوق را نخريديم . وی گفت قیمت پیشنهادی شرکت فروشنده 20 میلیون دلار بوده است که ما این پیشنهاد را قبول نکردیم و این پیشنهاد را تضییع حق ملت ایران می دانیم. در قوانین تمام کشورها آمده است اگر سازمانی مانع پخش مسابقات مهم ورزشی برای مردم کشورها شود ، تلویزیون ها حق دارند به هر طریقی شده حتی با پوشاندن آرم شبکه های دیگر اقدام به پخش مسابقات کنند!

 

فردوسی پور در ادامه گفت شما که برای ساخت سریال میلیاردها تومان خرج می کنید ، دلار هزار تومانی هم که داریم که البته با قیمت اصلی اش خیلی فاصله دارد! ، بروید به خاطر خواست مردم بازی تیم ملی را بخرید و پخش کنید.

 

رفیعی در پاسخ گفت: اصلا بحث قیمت دلار نیست ، بحث حرف زور است که ما زیر بار آن نمی رویم ، چه تضمینی است که ما زیر بار 20 میلیون دلار برویم و فردا نگویند 160 میلیون دلار؟

 

فردوسی پور در ادامه: به هر حال این قیمت را روی محصول خود گذاشته اند. شما که نمی توانید بگویید محصول خودتان را به قیمتی که ما می خواهیم به ما بفروشید! شما نگاه کنید اتومبیلی که چند سال پیش در کشور ما پنج شش میلیون تومان بوده الان 20 – 30 میلیون تومان شده ، این طبیعی است. فکر می کنم بهترین کار این است که از طرف دولت و مجلس رایزنی کنید تا بودجه ای برای خرید حق پخش اختصاص یابد.

 

در نهایت رفیعی حرف های فردوسی پور را قبول نکرد و هیچ کدام از طرفین نتوانستند یکدیگر را قانع کنند.

 

در ادامه پس از بازي فولاد و ذوب آهن به اعتقاد کارشناس داوري 90 گل صحيح فولاد مردود اعلام شد و گل ذوب آهن در شرايط آفسايد به ثمر رسيد . کريمي کمک داور جنجالي اين ديدار به روي خط آمد و در ميان صحبتهايش به داشتن ارتباط با دلال معروف اعتراف کرد ! کارشناس داوری همچنین در خصوص صحنه های حساس بازی نفت و پرسپولیس درون محوطه جریمه پرسپولیس گفت هیچ کدام از این صحنه ها پنالتی نبود.

 

اولتيماتوم رويانيان به 2 بازيکن

در قسمت پاياني برنامه محمد رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس روي خط آمد و آخرين وضعيت باشگاه را توضيح داد ، در ضمن به دو بازيکن که البته نامي از آنها نبرد اتمام حجت کرد .(مشروح صحبت ها)

 

پرسش و پاسخ نظرسنجي 90

پرسش نظرسنجي 90 اين بود که مهمنرين علت افت فوتبال ايران چيست ؟ 1- پرداخت پولهاي بي رويه و بي انگيزگي بازيکنان 2- ضعف مربيان 3- ناکارآمدي فدراسيون و مديران باشگاهها . که در پايان حدود 71 درصد به گزينه 1 راي دادند ، 25 درصد گزينه 3 را برگزيدند و 4 درصد ضعف مربيان را علت افت تيم ملي عنوان کردند.

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)