میلانی ها در حالی برای دومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به هلند سفر خواهند کرد که چندین بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

 

سه شنبه شب ورزشگاه تاریخی آمستردام آرنا شهر هلند میزبان دو تا از موفق ترین تیم های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا یعنی میلان و آژاکس خواهد بود؛ جایی که دو تیم از هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به جدال هم خواهند رفت.

میلان سابقه هفت بار قهرمانی در این رقابت ها را دارد و بعد از رئال مادرید با 9 قهرمانی در رده دومین تیم پر افتخار در لیگ قهرمانان محسوب می شود در حالی که آژاکس 4 بار این جام را فتح کرده.

میلان در هفته نخست این رقابت ها موفق شد در سن سیرو با حساب 2-0 برابر سلتیک به پیروزی ارزشمندی برسد اما آژاکس در سوی دیگر میهمان بارسلونا بود که با 4 گل تن به شکست داد بنابراین سه امتیاز این بازی برای هلندی ها حیاتی تر خواهد بود هر چند که با توجه به دیدار آینده میلان برابر بارسلونا پیروزی در این بازی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد

از طرفی میلانی ها در شروع این فصل سری آ عملکرد چندان قابل قبولی نداشته اند و اخیر با یک برد ضعیف 1-0 برابر سمپدوریای قعر نشین تنها دومین پیروزی این فصل لیگ را کسب کردند با این حال به روند ناکامی های خود پایان دادند.

روسونری در شرایطی به جدال آژاکس خواهد رفت که پیش از این موفق شدند در ماه گذشته پی اس وی آیندهوون هلند را در خاک کشور هلند شکست دهند.این بازی از مرحله پلی آف لیگ قهرمان برگزار شد که میلان در نهایت با حساب 4-1 در مجموع دو بازی رفت و برگشت پیروز شد.

امید شماره یک گلزنی میلانی ها در آمستردام آرنا قطعا ماریو بالوتلی خواهد بود که در این فصل برای میلان چهار با گلزنی کرده.در مقابل برای آژاکس کولبین سایتهورسن در 10 بازی این فصل 6 بار گلزنی کرده و خطرناک ترین بازیکن این تیم محسوب می شود.

دو تیم همچنین در اروپا نیز تاریخ ساز بوده اند و طی فصل های 69-1968 و 95-1994 در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر هم قرار گرفته اند.

میلان در فینال اولی با حساب 4-1 قهرمان شد که در آن بازی پرینو پراتی موفق به انجام یک هت تریک شد در حالی که پاتریک کلایوورت با گلزنی اش 26 سال بعد انتقال آن شکست در فینال را گرفت.

آخرین مصاف دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 11-2012 بود که آژاکس موفق شد 2-0 میلان را در سن سیرو شکست دهد اما در بازی برگشت در آمستردام دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند.

آژاکس برای این بازی مجبور است بدون بازیکنانی چون تولانی سیریرو و ژوئل والتمن به دلیل مصدومیت به میزبانی میلان برود هر چند که حریف ایتالیایی اش لیست مصدومین بلند بالاتری دارد.

کاکا ،ماتیا دی شیلیو،ماتیاس سیلوستره،الشعراوی،بونرا،ساپونارا از جمله بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت نمی توانند میلان را در این بازی همراهی کنند در حالی که ریکاردو مونتولیوو نیز به تازگی به تمرینات بازگشته و نیانگ نیز در دسترس نبوده.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)