مرجع خبری پرسپولیس : خرید های بد پرسپولیس  شكوري صادقي شيث بائو

عباس انصاري‌فرد به عنوان نفر اول پرسپوليس طي ماه‌هاي اخير خيلي زود دست به كار شد تا تيم فصل آينده را به شكلي كه خودش دوست دارد، بيارايد. شايد حدود 40 روز پيش بود، همان روزهايي كه پرسپوليس هنوز براي رسيدن به سهميه آسيايي فصل بعد در ليگ برتر و جام حذفي مي‌جنگيد و در ليگ قهرمانان آسيا سوداي بزرگي در سر داشت. عباس انصاري‌فرد تشخيص داد كه با تشكيل كميته‌اي سه نفره شامل خودش به عنوان مديرعامل و دو تن از اعضاي هيات مديره باب مذاكره با بازيكنان مورد علاقه‌اش را باز كند و درصدد جذب آنها برآيد. آرايش اين كميته سه نفره به دليل جبهه‌گيري‌ها در هيات مديره تغيير كرد و اين كميته از همان بدو شكل‌گيري عملا ناكارآمد باقي ماند تا آقاي مديرعامل با همكاري دوست و فاميل نزديك خود حركت خزنده‌اي را دربازار نقل و انتقالات شروع كند.
انصاري‌فرد خيلي زود آرفي را از دست استقلال قاپيد و با ميثم بائو در توليدي لباس قرارداد داخلي بست. بعدتر باب مذاكره با تمام بازيكناني كه در ليست بيست و چند نفره انصاري‌فرد وجود داشتند باز شد و كم كم صحبت از عقد قرارداد داخلي با بازيكنان ديگري ازجمله شيث رضايي، اميرحسين صادقي، مصطفي صبري و صابر ميرقرباني به ميان آمد.
***
اما از ديروز تقريبا شكل كار علني شد. بعد از اينكه آرفي در توليدي پوشاك حصاري حاضر شد و با پيراهن شماره 5 كپي شده اين توليدي از لباس‌هاي فصل اخير قرمزها عكس يادگاري گرفت، از صبح ديروز اخبار جداگانه عقد قرارداد داخلي دو ساله با امير حسين صادقي، شيث رضايي، ميثم بائو و ابراهيم شكوري روي سايت رسمي باشگاه قرار گرفت. عباس انصاري‌فرد كه تا پيش از اين سعي مي‌كرد به خاطر بازيكنان فصل گذشته اين اتفاق را علني نكند، ثمره اقدامات ويژه‌اش را از ديروز و در سايت باشگاه رونمايي كرد و بدون توضيح اضافه با درج خبري كوتاه نوشت كه فلان بازيكن شاخص براي مدت دو سال پرسپوليسي خواهد بود.
***
نلو وينگادا مي‌گفت هيچ ليستي براي فصل بعد ندارد اما هيچ كس نمي داند فهرست بيست و چند نفري انصاري‌فرد از كجا و كدام تفكر زاييده شده است؟ پاسخ انصاري‌فرد به اين سوال جالب است: «براي فصل آينده هر مربي‌اي كه بيايد بازيكني مثل آرفي را قبول خواهد كرد.» مديري كه خود را يك سرمربي همه فن حريف مي‌داند و اين طور در امور فني ورود مي‌كند خريدهاي استثنايي‌اش را از ديروز در سايت باشگاه به رخ همگان كشيد:
شيث رضايي: عامل اختلاف، حاشيه و دودستگي در پرسپوليس قطبي، هماني كه باعث شد حتي كاسه صبر حبيب كاشاني هم لبريز شود و حكم به اخراجش بدهد به پرسپوليس بازخواهد گشت. شيث در ميان بازيكنان پرسپوليس چه قديمي و چه جديد نيز مقبوليتي ندارد. جالب اينكه او در صباي قم نيز فصل خوبي را پشت سر نگذاشته و در مقايسه با مدافعاني كه قصد جدايي از پرسپوليس را دارند از نظر فني در سطح پايين‌تري قرار دارد.
اميرحسين صادقي: حتي استقلالي‌ها نيز دل خوشي از اين مدافع پر حاشيه ندارند. صادقي حتي

در تيم بي سر و صداي مس كرمان نيز يكي دو بار به شدت خبرساز شد. صادقي به لحاظ فني هم فصل ويژه‌اي را در مس پشت سر نگذاشت و تحت تاثير نمايش مرتضي ابراهيمي ديگر مدافع مياني تيم كرماني قرار داشت. بدتر اينكه او يك استقلالي است و در مقام مقايسه با مثلا سپهر حيدري كه جزو متعصبان پرسپوليس است و قصد جدايي دارد يك خريد از پيش ناموفق قلمداد مي‌شود.
ابراهيم شكوري: حدود يك سال را به دليل پارگي رباط بيرون ماند تا پس از قهرماني با سايپا در ليگ ششم، به پيام مشهد نقل مكان كند. جالب اينكه شكوري در پيام ته جدولي و بي بنيه نيز بازيكن ثابتي نبود. شكوري كه حتي در بهترين شرايط خود (دو سال پيش در سايپا) نيز جزو مدافعان چپ درجه اول ليگ نبوده فقط به اين دليل جذب شده كه سهميه ليگ دسته اولي به حساب مي‌آيد و ديگر اينكه در سه سال اخير هيچ مدافع چپي در پرسپوليس نبوده. با اين حال آيا او را مي‌توان در سطح تيمي مثل پرسپوليس دانست؟
ميثم بائو: شايد موفق‌ترين خريد داخلي (!) انصاري‌فرد بعد از آرفي، بائو باشد كه در ليگ برتر جزو موثرترين و گلزن‌ترين هافبك‌ها بود اما آيا در تيمي كه حسين بادامكي‌ها و محمد منصوري‌ها خيلي زود افت كرده و فرضيه «ستاره‌هاي تيم‌هاي متوسط در پرسپوليس افت مي‌كنند» را ثابت مي‌كنند، بائو خريد قابل قبولي محسوب مي شود؟ نكته ديگر اينكه بائو هم به خاطر سابقه استقلالي خود خيلي سخت با هواداران رابطه برقرار خواهد كرد، مگر اينكه عكس اين فرضيه ثابت شود!
با شكوري‌ها، صادقي‌ها و شيث واقعا قرار است پرسپوليس متحول شود؟ پايان نااميدكننده فصل رقت‌بار پرسپوليس با اين اخبار نااميدكننده چقدر بد و زشت جلوه مي‌كند. اي كاش قراردادهاي داخلي دوباره بي‌اعتبار مي‌شد، اي كاش پرسپوليس طور ديگري، با تفكري اصولي و براي يك بار هم كه شده در چند سال اخير طبق نظر سرمربي فصل آينده‌اش بسته مي‌شد. انتظاري كه كم‌كم به يك روياي واهي تبديل مي شود و بس.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)