پرسپولیس نیوز : دوره جدید مدیریت در باشگاه استقلال تهران با موضوع شفاف سازی قراردادهای مربیان و بازیکنان فوتبال مصاف بود و از این رو رقم قرارداد تمامی بازیکنان و کادر فنی این تیم در سیزدهمین دوره لیگ برتر منتشر شد.

پس از کنار رفتن علی فتح الله زاده از مدیریت باشگاه استقلال که مهمترین دلیل آن مشکلات عدیده مالی دراین باشگاه پرطرفداربود، بهرام افشارزاده دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک در راس مدیریت باشگاه آبی ها قرار گرفت.

هر چند افشارزاده از مدیران باسابقه و خوش نام ورزش کشور به شمار می آید اما یک منبع مطلع در باشگاه معتقداست موانعی در برابر برنامه های وی قرار گرفته است.

هیات مدیره باشگاه استقلال در دوره جدید برخلاف دوره های قبل که بیشتر جنبه تشریفاتی داشت، این بار با قدرت کار خود راآغاز کرد و اعضای آن نیز بارها تاکیدکردند که تمامی برنامه ها و فعالیت های باشگاه باید پس از تصویب در هیات مدیره اجرایی شود.

با توجه به در پیش بودن چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، انعقاد قرارداد با کادر فنی و بازیکنان و بستن تیمی پرقدرت در عین رعایت سقف تعیین شده ازسوی وزارت ورزش وجوانان مهمترین وظیفه واولویت کاری مسوولان باشگاه استقلال محسوب شد.

اعضای هیات مدیره نیز انعقاد قرارداد با کادر فنی و بازیکنان را به افشارزاده واگذار کردند و وی پس از توافق با امیر قلعه نویی برای ادامه فعالیت در جمع آبی پوشان، مسوولیت مذاکره با بازیکنان و نقل و انتقالات را به معاون ورزشی خود سپرد.

در نگاهی اجمالی به بازیکنان جذب شده توسط باشگاه استقلال، عملکرد این باشگاه مثبت ارزیابی می شود، چرا که آنها توانستند قرارداد چندین بازیکن فصل گذشته مورد تایید کادر فنی از جمله 3 ملی پوش این تیم را جلب کنند و از این نظر نسبت به رقیب خود پرسپولیس عملکرد بهتری داشته باشند.

مسوولان باشگاه استقلال برای چهاردهمین دوره لیگ برتر علاوه بر جذب چندین بازیکن جدید ازجمله امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، میلاد فخرالدینی، مهرداد کریمیان، محسن فروزان، کرار جاسم، هریرا مگویان و رافائل داسیلوا، قرارداد سه ملی پوش خودشامل خسرو حیدری، هاشم بیک زاده و امیرحسین صادقی را تمدید کردند و با آندرانیک تیموریان نیز به توافق ضمنی رسیدند.

همچنین قرارداد بازیکنانی از جمله آرش برهانی، محمد قاضی، حنیف عمران زاده، احمدجمشیدیان وپژمان نوری تمدید شد و سیدمهدی رحمتی، سیدحسین حسنی، جی لوید ساموئل، بوبکر کبه، سیاوش اکبرپور، مهرداد اولادی، علیرضا واحدی نیکبخت، ایمان مبعلی، محمدمهدی نظری، کاروالیو، غلام نژاد و باصفا نیز از جمع آبی پوشان جدا شدند.

در این بین جدایی سیدمهدی رحمتی که از وی به عنوان گران قیمت ترین دروازه بان لیگ برتردرسال های اخیر نام برده می شود، حاشیه های فراوانی به همراه داشت.

رحمتی پس از جدایی از استقلال مدعی شد افشارزاده از برخی مسایل درون تیم اطلاع ندارد، چرا که بحث او با استقلال مالی نیست و به همین دلیل در نهایت تصمیم به جدایی از استقلال و پیوستن به تیم پیکان گرفت.

مدیرعامل باشگاه استقلال پیشتر اعلام کرده بود که به دستور وزارت ورزش و جوانان نمی توانند با بازیکنان قراردادی بیش از یک میلیارد تومان منعقد کنند.

همزمان با جدایی رحمتی، مسوولان باشگاه استقلال در حال مذاکره برای تمدید قرارداد ملی پوشان این تیم بودند و مدیرعامل باشگاه نیز در خصوص آندرانیک تیموریان به هواداران وعده داد که به هر طریق ممکن این بازیکن را در استقلال نگه می دارد!

شفاف سازی یکی از موارد مهم و اساسی در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال محسوب می شود و وزیر ورزش و جوانان، رییس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز پیشتر اعلام کردند که رقم قرارداد بازیکنان برای حضور در لیگ چهاردهم اعلام می شود اما تاکنون چنین نشده است.

از همان آغاز بحث شفاف سازی واضح بود که افراد سودجو که در فوتبال نقش دلال را ایفا می کنند و در واقع رابط بین بازیکنان و مربیان با باشگاه ها هستند، در موضوع شفاف سازی قراردادها منافع خود را در خطر دیده و با مانع تراشی و سنگ اندازی تلاش می کنند،این مساله هیچگاه شکل نگیردوجامه عمل نپوشد.

مساله شفاف سازی قرارداد باشگاه ها بابازیکنان ومربیان که می تواندمشکلات بسیاری از جمله کوتاه کردن دست های پشت پرده را حل کند و بیان واقعیت ها در انعکاس مبالغ قرارداد اعضای تیم های فوتبال باشگاه ها از سوی مسوولان آنها به تجلی فوتبال پاک و خوشبینی مردم به این ورزش زیبا و جذاب کمک شایانی خواهد کرد.

باشگاه استقلال در نقل و انتقالات عملکرد مطلوبی داشته است اما اعلام نشدن رقم قراردادها شائبه هایی را بوجود آورده است که امید می رود هر چه زودتر در این خصوص شفاف سازی صورت گیرد.

نکته دیگر اینکه هر روز در رسانه ها از مبلغی متفاوت به عنوان بدهی های باشگاه استقلال نام برده می شود که این موضوع نیز با شعار شفاف سازی همخوانی ندارد.

فوتبال ورزشی جذاب، زیبا و پرطرفدار است اما برخی بداخلاقی ها در چند سال اخیر که اکثر آنها نشات گرفته از سرازیر شدن پول های زیاد و بی حساب و کتاب و مدیریت ضعیف و ناکارآمد مسوولان باشگاه ها بوده، اسباب بدبینی بسیاری از مردم را به این رشته فراهم آورده است.

انتظار می رفت در فصل جاری به تحقق شعار ورزش پاک عمل شود، اما نگاهی به اسامی بازیکنان و دریافتی های آنان در فصل گذشته این شائبه را ایجاد کرده که سقف بودجه وتوصیه وزارت ورزش به رعایت سقف قراردادحداکثر یک میلیارد تومانی از سوی باشگاه استقلال توجه نشده است، امید می رود که مسوولان این باشگاه با انتشار قرارداد این بازیکنان این شائبه را رفع کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)