مرجع خبری پرسپولیس : رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: حکم دوپینگ بازیکنانی که با اخطار کتبی همراه شده باید به تایید فیفا برسد.

 

احمد هاشمیان در مورد مکمل‌های آلوده به مواد نیروزا و استعلامی که در این زمینه فدراسیون از فیفا گرفته است، گفت: فیفا به استعلام ما پاسخی نداد و پس از آن نامه دیگری زدیم که باز هم جوابی نیامد.

 

دلیل آن بی توجهی فیفا به ما این نیست بلکه تصورم این است فیفا در مواردی که آئین نامه مشخصی ندارد تصمیم گیری را به فدراسیون‌های ملی واگذار می‌کند که رفتاری کاملا هوشمندانه است.

 

وی ادامه داد: فیفا چنین رفتاری را 3 سال قبل در مورد بحث تعیین جنسیت فوتبالیست‌های تیم‌های بانوان و حضور افراد دو جنسیتی در تیم‌های بانوان در قبال ما انجام داد و در آن زمینه هم به ما هیچ پاسخی نداد تا اینکه خودمان آئین نامه‌ای را در این زمینه تصویب کردیم و باشگاه‌ها موظف شدند بازیکنان را مورد معاینه‌های پزشکی قرار دهند و پرونده‌ای برای هر بازیکن تشکیل شود.

 

هاشمیان عنوان کرد: پس از آن در سال 2011 فیفا آئین نامه‌ای را در این زمینه تنظیم کرد و وقتی آن را برای ما فرستاد دیدیم همان آئین نامه‌ای ما تنظیم کرده بودیم منطبق بر آئین نامه فیفا است و حتی به دلیل ملاحظات بومی مواردی را اضافه تر هم داشتیم.

 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون تصریح کرد: در این مورد هم فیفا تصمیم گیری را به خود فدراسیون عضو گذاشته و در مورد مکمل‌های آلوده تا این لحظه پاسخی به ما نداده است. ما از فیفا استعلام کرده بودیم با توجه به آلوده بودن مکمل‌ها و اینکه بازیکنان بدون اینکه قصد دوپینگ داشته باشند نمونه‌هایشان مثبت اعلام شده و با توجه به فراگیر شدن این پدیده چه تصمیمی باید بگیریم.

 

هاشمیان در مورد رایی که در مورد 4 بازیکن دوپینگی صادر شد و تصمیم‌های آینده در مورد بازیکنانی که چنین دوپینگی داشته باشند، گفت: از این به بعد برخورد انضباطی و آئین نامه‌ای با موارد این چنینی خواهیم داشت. برخورد آئین نامه‌ای شامل یک اخطار تا 2 سال محرومیت می‌شود البته اخطار نیز بر خلاف آنکه برخی رسانه‌ها آن را تبرئه نامیده بودند یک نوع مجازات است زیرا در موارد دیگر باعث تشدید محرومیت بازیکن خاطی می‌شود.

 

وی همچنین خبر از ارسال این رای به فیفا داد گفت: احکام این 4 بازیکن برای فیفا ارسال شده تا به تایید آنها برسد. اگر فیفا تشخیص دهد که فدراسیون قصد اهمال کاری در برخورد با متخلفین دوپینگ را داشته در آن صورت فدراسیون مجازات می‌شود که از تذکر کتبی تا جریمه نقدی را شامل می‌شود اما اگر تشخیص دهد فدراسیون به اشتباه رای را صادر کرده مدت محرومیت بازیکنان خاطی را به فدراسیون اعلام می‌کند.

 

هاشمیان یادآور شد: در 4 سال گذشته تمام احکام صادره از سوی کمیته پزشکی فدراسیون توسط فیفا تایید شده و حتی یک رای نقض شده از سوی فیفا نداشته‌ایم؛ حتی پرونده حامد کاویانپور که آن همه سر و صدا داشت هم از سوی فیفا مورد تایید قرار گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)